חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לי כל גל נושא מזכרת

מטריושקות משוק פשפשים בברלין

"מה הבאת לי מתנה"? מזכרות מטיולים בחו"ל

מאז שפרצה הקורונה לחיינו נעצרו כל הטיסות, בוטלו כל הכרטיסים, נדחו טיולים לחו"ל (ואפילו בארץ), וכל מה שנותר לי לעשות זה להיזכר במקומות בהם הייתי, ולחלום על טיולים עתידיים שיגיעו אינשאללה בקרוב ממש.

לרגל ההפסקה הכפויה החלטתי לקחת אתכם לטיול וירטואלי במחוזות בהם ביקרתי בעבר, והפעם לא דרך מלל (אולי קצת) אלא דרך מזכרות שאספתי במשך השנים בנדודיי. אקדים ואומר שאני חובבת מאוד מזכרות וסובנירים. אוהבת לאסוף חפצים יפים וקטנים, מגנטים, ומזכרות תיירים פשוטות מכל יעד בו אני מבקרת. 

רוב המזכרות מגיעות לילדי שמניחים אותם על מדפים קטנים אחר כבוד, וחלקם משמשים עבורי מזכרת נהדרת. לקחתי את המזכרות הקטנות ושיחקתי איתם קצת. איווררתי אותם והוצאתי אותם לגינה, לסלון, ולפרגולה. בואו צאו איתי לטיול.

אולה מדריד

מזכרת רקדנית פלמנקו ממדריד
דון קישוט וסנצו' פנסה

במדריד ביקרנו כשבוע לפני חג המולד, ואני הייתי חייבת לחזור הביתה עם משהו קטן שיזכיר לי את אווירת החג והנצנצים, והצטיידתי בגמדונת החמודה ששומרת על התכשיטים שלי. מדריד תוססת וצבעונית וכך גם המזכרות שהבאנו משם.

מזכרת משוק הפשפשים אל רטירו במדריד

את הווספה החמודה הזו קניתי בשוק הפשפשים אל רטירו המתקיים בדרום שכונת לה לטינה בעיר בימי ראשון עד שעות הצהרים המאוחרות. השוק דוקא לא הרשים אותנו במיוחד והרגיש קצת תיירותי. השוק מתקיים בשכונה מהממת שיש בה המון אמנות רחוב צבעונית ומשגעת. תוכלו לקרוא עוד על מדריד בפוסט שכתבתי בבלוג.

ברצלונה

כמו מדריד גם ברצלונה השיקית היא עיר תוססת , מלאת צבע ואנרגיות טובות. אהבנו במיוחד את השווקים, את פארק גואל והבנייה המטורפת והיצירתית של גאודי ואת לה סגרדה פמיליה. ברצלונה עיר כיפית במיוחד. אנחנו ביקרנו בה בסתו, והעיר היתה נעימה ולא עמוסה בתיירים. שהינו בדירת Airbnb מלאת אווירה בבניין עתיק בבריו גותיק ( הרובע הגותי). הרובע על סמטאותיו העתיקות היה תפאורה מושלמת  ונהננו לטייל ולפסוע על מדרכות האבן העתיקות ולגלות פינות נסתרות. 

מזכרת מברצלונה

ועוד אחד 

מזכרת מברצלונה

פראג

בפראג בילינו גם בסופשבוע זוגי קצר וגם בחצי יום טיול עם הילדים לפני טיול ארוך באוסטריה. פראג עיר יפהפייה ומלאה בהיסטוריה. עם זאת אני חייבת להודות שהיא מעט כבדה בשבילי, והיא בתחתית הרשימה של הערים בהם ביקרתי. זה מאוד סובייקטיבי, וכמובן שבכל זאת נהנו. ממליצה לתכנן טיול באביב אז בוודאי העיר נעימה ופורחת. אנחנו ביקרנו בסתו (קרררר) ובקיץ (חם כמובן). מה הכי אהבתי? סיור קולינרי מעולה שלקחנו עם מדריכה מקסימה, המשתייכת לקבוצה של מקומיים. בסיור ביקרנו במקומות האהובים עליהם. הסיור לווה בהסברים ואנקדוטות על החיים בעיר והתרבות המקומית הקולינרית. כבונוס קבלנו מראש קובץ ובו מלא המלצות לבתי קפה ומסעדות וכולם היו נהדרים! 

מזכרת מפראג

בפראג יש שווקים קטנים וחמודים והמון מזכרות צבעוניות. שווה לשוטט וגם לברר לגבי שווקים מחוץ למרכז המתוייר.

כלי  הקרמיקה המקסים שבתוכו נמצאות הביצים הנו מזכרת מחג הפסח המוזר שחגגנו השנה. יצרה אותו אמנית מקומית – אורלי נזר. 

רומא

רומא היא אחת הערים היפות בעיני. בקרתי בה כבר פעמיים ואשמח לחזור ולבקר בה שוב. עיר יפה, מלאת היסטוריה, תרבות, אמנות, חגיגה קולינרית והעיקר אנשים חמים ומקסימים וחגיגה. לפני משבר הקורונה רומא היתה אחת הערים המתויירות. גם כאן אני ממליצה לבקר בעיר בסתו או בחורף. אנחנו בקרנו לפני חג המולד והעיר היתה חגיגית ומלאת אווירה. 

בנוסף המלצה שלי: צאו מחוץ למסלול המוכר, במיוחד אם כבר ביקרתם בעיר. בין אתר מרכזי אחד למשנהו (ותכלס רומא כולה מלאה באתרים כאלו), צעדו בסימטאות, ברחובות קטנים, כך תמנעו מהצטופפות עם כל התיירים האחרים ותגלו את רומא היפה . כולי תיקווה שנשוב לטייל ברומא ובאיטליה במהרה.

פסטה צבעונית מרומא
פסטה צבעונית מזכרת מרומא
מזכרות מרומא

חבל קמפניה - איטליה

ואם כבר התחלנו באיטליה, נמשיך עם המזכרות מהביקור בחבל קמפניה המשגע שבדרום ארץ המגף.

קמפניה ובמיוחד דרך אמלפי היפה מפורסמת בלימונים שלה, ובלימונצ'לו, במפרצים כחולים אינסופיים ובאריחים הצבעוניים. מצאנו מזכרות שיקחו אותנו לשם ברגע. תוכלו לקרוא עוד בפוסט שכתבתי על הטיול הקצר שלנו בחבל ארץ הקסום הזה.

אריחים מקמפניה

רכשתי לנו אריחים מצויירים עם מספר הבית שלנו, שמחכים עד היום שנדביק אותם על הקיר. מקווה שיום אחד זה עוד יקרה. וגם סבונים ריחניים בצורת לימון, סימן ההיכר של האזור.

סבוני לימון ריחניים מסורנטו

את החמוד הזה קנה לי החצי השני שלי כתזכורת לאוסף הצבים המפואר שהיה לי בצעירותי. גם הפלפלונים האדומים נמכרים פה הרבה, כנגד עין הרע.

מזכרת מטיול בחבל קמפניה

רומניה

מזכרת מטיול ברומניה

ברומניה טיילנו בקיץ שעבר. גיליתי ארץ יפהפייה  עם טבע ונופים, כפרים ועיירות צבעוניות וציוריות, המתאימה לטיול לכל הגילאים. בסתו חזרתי לשם שוב עם הורי אחיי ואחותי לגיבוש משפחתי קסום.  תוכלו לקרוא עוד בבלוג שני פוסטים שכתבתי על הטיול עם הילדים בקיץ.  רומניה עם ילדים -חלק א' ו רומניה עם ילדים חלק ב'.

מזכרת מטירת בראן ברומניה

פריז

פריז אהובתי. פריז היא העיר האהובה עלי ביותר. אני מוכנה לבקר שם עוד מיליון פעם, ויש לי אפילו חלום לטוס פעם לתקופה של שבועיים שלושה ולהישאר ולהינות ממנה כמו מקומית. אני אוהבת את הסן, הגשרים הרומנטיים שמגשרים בין שתי הגדות. אני אוהבת את החיבור בין ישן לחדש. את השיק של הנשים והגברים, השפה המתנגנת. אני אוהבת את הבולונז'רי והפטיסרי ומשוגעת על החמאה שלהם. אוהבת את השווקים, את הגנים המטופחים ואת השדירות והארמונות והכנסיות. אוהבת הכל.

אני והצעיף הפריזאי שלי על רקע קתדרלת נוטרדאם
סיור קולינרי בפריז

לפני הביקור הראשון שלי בעיר עקבתי אחרי הבלוג של שרון היינריך הדרי – Paris chez sharon על הפטיסרי הטובות בפריז. בביקור השני והשלישי כבר סיירתי איתה והיא חלק בלתי נפרד מפריז עבורי. את הספר קבלתי במתנה מאימי בתום הסיור המשותף שלנו  (יחד עם אחותי האהובהׂׂ). בפוסט שכתבתי על טיול בפריז לרגל הבת מצווש של הבכורה ויום הולדת ה40 שלי, תוכלו לקרוא בהרחבה על הסיור עם שרון. על ההשראה שנתנה לי, שהרבה בזכותה הפכתי את החלום למציאות ויצאתי לדרך חדשה.

מזכרת מטיול בפריז
מזכרת משוק הפשפשים בפריז

בדרך כלל המזכרות שאני מביאה מפריז הן בעיקר מהסוג האכיל: קונפיטורות ביתיות, גבינות משובחות או מלח ים שקניתי בשוק בפריז. אבל כמובן שאיני מקפחת גם את הילדים. המזכרות בפריז מתוקות ומלאות שיק. את בקבוקון התרופות הירוק רכשתי בשוק פשפשים קטן בעיר. בפריז יש שווקים מקסימים.

מפה ומשם

טיול בבודפשט
מזכרות בשוק בבודפשט

טיילתי גם בסלובניה, סלובקיה, אוסטריה, הונגריה ועוד. כנראה חלק מהמזכרות אבדו עם הזמן, ובחלקן רכשנו רק מגנטים או מזכרות קטנטנות. הנה כמה מהן.

אוסטריה

אוסטריה אחת המדינות היפות בהן טיילתי. לא יודעת איך לא חזרנו משם עם יותר מזכרות. כנראה נצטרך לחזור. על חלקו  בראשון של הטיול שלנו תוכלו לקרוא בבלוג. בקרוב יעלה גם חלק ב'. 

מזכרת ממכרה המלח הליין באוסטריה
מזכרת ממכרה המלח הליין באוסטריה

איי יוון

מזכרות מיוון

כבר שנתיים ברציפות שאנחנו יוצאים לחופשת בטן גב / הכל כלול באיי יוון, ונהנים מכל רגע. שנה אחת בילינו ברודוס, והשנה בכרתים. אנחנו בדרך כלל לא מטיילים הרבה אלא בעיקר נהנים מים והבריכה. מזכרות מקסימות קנינו בחופשה זוגית בכרתים והחצי שטס הרבה לאתונה מביא מידי פעם מזכרות ומגנטים. השנה טיול הקיץ אמור היה להיות לצפון יוון ההררית. כרגע כמובן הטיול עומד בסימן שאלה. מקווה שיצא לפועל בצורה בטוחה ונעימה.

מזכרות מיוון

מגנטים

כמעט מכל מקום אני משתדלת לחזור עם מגנט למקרר. חלקם הלכו לאיבוד, חלקם נשברו, וחלקם שורדים ומקשטים את המקרר, ומזכירים לנו טיולים וחוויות נהדרות.

התמונה שלמעלה וזו כאן של הבבושקות/ המטריושקות החמודות, נרכשה בשוק הפשפשים במאואר פארק בברלין.

מטריושקות מברלין

מקווה שבקרוב נחזור כולנו לטייל בביטחה והנאה ולא רק מהכורסה, או בדמיון. מקווה שנהנתם מהטיול היצירתי. נתראה בפוסטים הבאים. 

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

פריחה בשביל המעיינות ביער עמינדב

טיולים במרכז הארץ

מדריך מפורט ומסודר לטיולים במרכז הארץ  על פי אזורים: בשרון, בגוש דן, הרי ירושלים ושפלת יהודה. המלצות לטיולים ופינות יפות בטבע

עין חמד

טיולי סתיו בארץ

עונת הסתיו מושלמת לטיולים בארץ. אספתי שלוש המלצות לטיולי סתיו קסומים ואתרים בטבע מדרום ועד צפון. צאו לטבע

גשר קארל בפראג

סופשבוע חורפי זוגי בפראג

שלושה וחצי ימים קסומים ורונמנטיים בפראג הקפואה. טיול זוגי בנובמבר. שפע של המלצות לעיר עתירת היסטוריה, רומנטיקה ויופי. 

20 תגובות

    1. תודה מותק! בהחלט אספנו לא פיצ'פקעס במהלך השנים. בטוחה שהמון גם הלכו לאיבוד. באמת כיף להיזכר דרך המזכרות

  1. איזה פוסט מקסים נועה, נהנתי לראות את המזכרות שאספת. גם לי יש הרבה מזכרות מהטיולים שלנו.

  2. מתה על הצבעוניות והקיטשיות של המזכרות אבל אף פעם לא קונה אותן משום מה. אהבתי את הטיול דרך המזכרות ובזכרונות היפים שלך!

    1. תודה רחלי יקרה ! אנחנו מקפידים להביא משהו קטן, בדרך כלל אלו דברים לילדים אבל גם אני אוהבת אותם מאוד. הם תזכורת מקסימה

  3. זה כיף גדול להיזכר במקומות אהובים דרך המזכרות שמביאים משם. אני תמיד תמיד מביאה. בדרך כלל דברים גדולים וכבדים יותר ?

    1. תודה גלית. אנחנו משתדלים לאסוף מזכרות קטנות ובעיקר לילדים. אין ספק שיש גם דברים משגעים וגדולים יותר שהייתי מוכנה לחזור איתם הביתה 🙂

  4. פוסט מקסים ואוסף מקסים. גם אני חובבת מזכרות קטנות ( וגדולות) ויש לי לא מעט משיטוטי בעולם. נקווה שנוכל לאסוף עוד במהרה ??

  5. כל כך צבעוני ושמח. בשנים האחרונות אני גם נהנית לאסוף לי חפצים שמזכירים לי מקומות שאהבתי. האוסף שלך מאוד מרשים

  6. זה מקסים! אין לי הרגל לקנות מזכרות בטיולים בחו"ל, אבל עכשיו כשהגעגועים לחו"ל גועים, הייתי שמחה לכמה מזכרות. זה הרגל שהולך להשתנות בטיול הבא!

    1. אנחנו תמיד קונים לילדים מזכרות, אבל אני אוהבת אותם לא פחות. ותמיד מתפתה להביא דברים יפים גם בשבילי. תודה על הפרגון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג