חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים במרכז הארץ

שביל המעיינות

מסלולים וטיולים במרכז הארץ

במרכז הארץ תוכלו למצוא מקומות קסומים וטבע משגע במרחק של עד כשעה מהמרכז. אזור השרון ועמק חפר בצפון, הרי ירושלים ושפלת יהודה במזרח, וגם באזור גוש דן עצמו תוכלו למצוא פינות חמד לטיול או פיקניק. המחפשים מסלולים וטיולים במרכז הארץ יוכלו למצוא שפע של מסלולי טיול בדרגות קושי שונות ובמזג אוויר נוח רוב השנה. 

אז איפה מטיילים?

     תוכלו לבחור במסלולי טיול מקסימים באחד מהאזורים הבאים:

עודכן בתאריך 2.5.21 

אתרים ומסלולי טיול לפי אזורים

עמק חפר השרון ומישור החוף

שקדיות בעמק חפר

גוש דן והסביבה

פארק קנדה

הרי ירושלים

טיול בעמק המעיינות ביער עמינדב

שפלת יהודה

יקבי עמק האלה

מסלולי טיול בעמק חפר בשרון ובמישור החוף

באזור השרון ומישור החוף מספר מסלולי טיול לכל המשפחה ופינות חמד לבילוי בחיק הטבע:

נחל אלכסנדר–  הנחל זורם ברובו בעמק חפר. תחילת המסלול בגשר הצבים. מסלול קל המתאים לכל המשפחה. כניסה בתשלום לגן הלאומי נחל אלכסנדר או חינם למחזיקי מטמון.

גן לאומי אפולוניה – סמוך להרצליה משקיף על הים התיכון מבצר צלבני מרשים. תוכלו להינות מנוף רומנטי של הים בעיקר בשעת השקיעה. במקום מתקיימות גם פעילויות וסיורים ליליים לכל המשפחה. כניסה בתשלום ובתיאום מראש באתר הרט"ג. חינם למחזיקי מטמון.

גן לאומי קיסריה – שרידי העיר המפוארת שבנה הורדוס על חוף הים. תוכלו להתרשם מהתאטרון הרומי העתיק, מההיפודרום ומטיילת יפה המשקיפה אל הים. במקום מרכז מבקרים, פעילויות וסיורי עששיות. הכניסה ברישום מראש באתר הרט"ג. כניסה בתשלום וחינם למחזיקי מטמון.

הגן הלאומי חוף השרון שמורת טבע מקסימה. שביל הליכה מוסדר לאורך המצוק. נוף הים נפרס ממולנו ופרחי חוף בעונה.  טיול קליל ומקסים המתאים עם ילדים קטנים. רק לשמור עליהם במצוק. השביל חשוף לשמש, הצטיידו בכובע ומים וקרם הגנה. תוכלו לשבת על ספסלים ולנוח מול הנוף המקסים. מושלם גם לפיקניק רומנטי. כניסה מקיבוץ שפיים. בדרך עפר. אחר הצהרים תוכלו להנות מקפה בעגלת הקפה "קפה וים". 

עוד נקודות יפות ואתרי טבע באזור- פארק השרון ויער חדרה, אגמון חפר ושמורת ביתן אהרון. תוכלו לקרוא עוד בהרחבה באתר טיולי.

בילוי לכל המשפחה: המלצה על ביקור בגינת האוכל של משק הלברכט. במקום מתקיימים סיורים וסדנאות וניתן להזמין סלסילת פיקניק טעימה ולהנות מהגינה הנעימה. עוד רעיונות לעגלות קפה, מקומות מיוחדים בשרון תוכלו למצוא  בבלוג רואה עולם. 

שמורת טבע חוף השרון

המלצה לטיול חווייתי במועצה אזורית מנשה

מועצה אזורית מנשה – בעמק חפר נמצאת מועצה אזורית מנשה. בסיור אליו הוזמנתי גיליתי מועצה מקסימה שוקקת חיים: עסקים קטנים, תיירנים ושפע של מקומות מיוחדים. במסגרת הסיור בקרנו בבית קפה חברתי – קפה טוב  במרכז לבריאות הנפש שער מנשה. במרכז המבקרים של מסיק קיבוץ מגל ובמטע השקדיות שהיה בשיא פריחתו (סיורים בתיאום מראש). במוזיאון קטן ומקסים באום אל קטף מוזיאון אומי למורשת הפלחה הערבית. גולת הכותרת מבחינתי היתה הביקור בבית בקצה הואדי , ביתם של טל רז ונועם זמיר. הזוג בנה את הבית במו ידיהם באהבה והשקעה רבה. נועם נגר אמן, בונה ויוצר בעצים ממוחזרים. הבית משופע בחפצי נוי ואמנות מעשה ידיהם של בני הזוג ומשפחתם. מקום מיוחד ומלא צבע עם מרפסת וגינה קסומה מול נוף משגע. ביקורים לקבוצות ובתיאום מראש.

פריחת שקדיות במטע בקיבוץ מגל

גוש דן והסביבה

סביב גוש דן תוכלו למצוא כמה אתרים לטיולים קסומים בטבע:

מקורות הירקון ומבצר אנטיפטרוס– מקסים לטיול או פיקניק בחיק הטבע. פארק ענק והריאה הירוקה הגדולה בגוש דן. הפארק שייך לרשות הטבע והגנים. הכניסה מותנת בהרשמה מראש ובתשלום. חינם למחזיקי מטמון.

יער בן שמן באוזר מודיעין. רבים אוהבים לרכוב באזור היער ולהנות מפיקניק, אל תשכחו לאסוף אחריכם את האשפה. 

פארק אריאל שרון– או בשמו המוכר יותר: חיריה. האתר להטמנת פסולת הוקם מרכז מבקרים אקולוגי ופארק יפהפה וירוק. מומלץ מ

 פארק איילון קנדה – נמצא בין גוש דן  לירושלים, המקום מתוחזק על ידי קק"ל. תמצאו בו שפע של מסלולי טיול וסינגלים לרוכבי אפניים, ופינות מקסימות לפיקניק. בתוך הפארק שביל עמק המעיינות כקילומטר וחצי הליכה קלה. בפארק מספר אתרים מונגשים. 

מקורות הירקון

הרי ירושלים והסביבה

אזור ירושלים יפה כל השנה. ישנם מסלולי טיול בדרגות קושי שונות, יערות, פינות מקסימות לבילוי בחיק הטבע עם פריחה המשתנה לפי עונות השנה ואפילו מעיינות. בסתיו תיהנו מצבעי השלכת המקסימים ובאביב מפריחת השקדיות וכליל החורש.

מסלולי טיול:

מסלול פופולרי למשפחות הנו הסטףבבלוג של מיכל הולצברג  תוכלו לקרוא בפירוט על מסלולים בשמורה. מיכל גרה באזור ומכירה המון תצפיות שוות ומסלולי טיול בירושלים והסביבה. 

נחל דולב- מסלול למיטיבי לכת. מסלול קווי יש צורך בשתי מכוניות או לבחור במסלול מעגלי ארוך יותר. לחילופין , ניתן ללכת חלק מהמסלול ולחזור לנקודת ההתחלה כשמתעייפים.  אורך המסלול כ9 קילומטרים. המסלול יפה במיוחד בעונת החורף ובאביב. עוד על המסלול בנחל דולב.

מערת הנטיפים– לא רחוק מנחל דולב נמצאת מערת נטיפים יפהפייה. הביקור במערת הנטיפים בהזמנה מראש באתר של רשות הטבע והגנים. יש הליכה של כעשר דקות מהכניסה ועד למערה. המערה מונגשת בחלקה. אך יש להביא מנשאים לתינוקות. 

טיול בנחל דולב

עוד מסלולי טיול בהרי ירושלים

נחל כרמילה ונחל כיסלון – המסלול ביער הקדושים לזכר קורבנות השואה.  ניתן לבחור במסלול קווי קצר המתאים לשני רכבים שאורכו 2.5 קילומטר או במסלול מעגלי שאורכו כ6 קילומטרים. עוד על המסלול בבלוג "מסוף כרמלית" של כרמל כמין. 

נחל חלילים -מסלול קווי קל לכל המשפחה היוצא ממבשרת ציון. ניתן לשים רכב אחד בנקודת הסיום בעמק הארזים ולשלב גם את הגן הלאומי עיינות תלם הסמוך. 

הר הרוח ושביל נוף יתלה –  מסלול קל וקצר של 2 קילומטר. המסלול יוצא מיער פולין סמוך ליישוב נטף. בהר הרוח תוכלו גם להנות מאחת התצפיות היפות בסביבה.

שביל המעיינות ביער עמינדב וחירבת סעדים – המסלול הנו מסלול קווי של 3 קילומטר. תוכלו להשאיר רכב אחד בנקודת הסיום בכביש הגישה במוביל מבית החולים הדסה עין כרם לישוב אבן ספיר. ניתן גם לעשות את המסלול הלוך וחזור. בדרך מספר מעיינות לא בכולם יש מים וחלקם אינם נקיים. הדרך משקיפה על הנופים היפים מסביב ובאביב פריחה משגעת של קידה שעירה ומרווה משולשת. ניתן גם לבחור בטיול מעגלי קצר אל חרבת סעדים היוצא גם הוא מהחניה.  לפירוט נוסף על  שביל המעיינות ביער עמינדב.

שביל המעיינות ביער עמינדב

יערות, תצפיות ואתרי טבע יפים באזור

יער ירושלים– מדרום מערב לעיר הבירה משתרע יער ירושלים. קק"ל הכשירה ביער שבילי הליכה, שולחנות פיקניק ומגרשי משחקים. 

 יער צרעה-  בין צומת שמשון לצומת נחשון משתרע יער צרעה. תוכלו לטייל ברכב בין הפסלים בשביל הפסלים או בתל צרעה. ביער גם שולחנות פיקניק, תצפיות נהדרות ופריחה של נרקיסים ורקפות בעונה. 

מיצפור לוקי נווה אילן– תצפית מקסימה על האזור. מומלץ להגיע בשעת השקיעה.  שימו בוייז "מצפור לוקי". הגעה דרך נווה אילן. בשעה חמש נסגר שער היישוב המוביל אל המצפור, לכן מומלץ להגיע לפני, או להשאיר אץ הרכב מעבר לשער, ולצעוד מעט ברגל.

מעיינות באזור ירושלים– סביב ירושלים יש לא מעט מעיינות. בריכות קטנות המתאימות לטבילה והתרעננות בימים חמים או סתם לרביצה נעימה וטיול קליל. עין לבן הפופולרי, עין חנדק, עין שריג, עין עוזי ועוד. תוכלו ללמוד עוד בסקירה המקסימה של מטיילים בארץ.  אם אתם עוד לא מכירים אותם, כדאי לכם. 

טיולים בירושלים והסביבה
מצפור לוקי
מצפור לוקי בנווה אילן
שקיעה במצפור לוקי

עוד נקודות טבע קסומות מסביב לירושלים

גן לאומי עין חמד– אחד המקומות הקסומים באזור ירושלים. הגן הלאומי מתאים לפיקניק או לטיול קצר. הוא יפה במיוחד בעונת הסתיו אז עומדים עצי האדר היפים בשלכת, והמעיין הקסום שעובר בו משווים למקום מראה רומנטי ולוק אירופאי. מבצר צלבני ישן במרכז הגן והמון פינות ישיבה, ספסלים ודשאים. תוכלו לקרוא עוד בפוסט שכתבתי על טיולי סתיו בארץ. הכניסה לגן הלאומי בהזמנה מראש באתר של רשות הטבע והגנים. 

שמורת הטבע המסרק– שמורה יפה בהרי ירושלים. מסלול טבעתי קצר בחורש ים תיכוני. מתאים לטיול קל בטבע ולתצפית יפה על הסביבה. 

מאגר בית זית- אחרי הגשמים מתמלא מאגר בית זית. מי הגשמים הזורמים מנחל שורק ממלאים את המאגר והופכים אותו לפינה קסומה לפיקניק ובילוי בחיק הטבע. 

עין חמד

שפלת יהודה - עמק האלה, פארק עדולם ופארק בריטניה

אזור שפלת יהודה כולל את עמק האלה, פארק עדולם ופארק בריטניה בהם מתרכזים מסלולי טיול רבים, עתיקות, יקבים ופינות חמד. זהו אזור היין המוכרז של ישראלבשל התאמתו לגידול גפנים. יישובים רבים מגדלים כאן גפנים ויש באזור אין ספור יקבים. בנוסף האזור ירוק כמעט כל השנה  ואטרקטיבי בשל קרבתו למרכז הארץ, לירושלים, ולמגיעים מדרום ומצפון. 

אזור היין בהרי ירושלים ושפלת יהודה

מסלולי טיול בשפלת יהודה

נחל קטלב– הנחל הקרוי על שם העץ בעל הגזע האדום, זורם בהרי ירושלים ונשפך לנחל שורק. מסלול קווי הדורש שתי מכוניות יוצא מבית הקפה "בר בהר" בבר גיורא. זהו מסלול של 3 קילומטרים מוצל ברובו. מומלץ במיוחד בעונת האביב אז הכל פורח ומלבלב. נקודת הסיום בתחנת הרכבת הישנה בבר גיורא.  ניתן גם לצאת למסלול מעגלי ארוך יותר למיטיבי לכת כארבע שעות הליכה הכולל גם עלייה בסוף המסלול. עוד פרטים על מסלול נחל קטלב

שביל האלות-  מסלול מעגלי קל בפארק בריטניה המתאים לכל המשפחה, מוצל ברובו. אורך המסלול כ2.5 קילומטר. 

שביל הבורות והבארות  – מסלול מעגלי קל כשלושה קילומטר בפארק בריטניה. גם מסלול זה עובר בצמחיה ים תיכונית עשירה ושפע של בורות, בארות ומערות. עוד פרטים על שביל הבורות והבארות בyolo blog של סהר קרט. 

גבעת התורמוסים תל שוכה

עוד טיולים ונקודות תצפית

תל שוכה- גבעת התורמוסים – נקודה זו נחשבת לאחת הנקודות הפופולריות ביותר באזור. בחודש פברואר מתכסה הגבעה במרבד תורמוסים סגולים יפהפיים. אבל גם בשאר עונות השנה הגבעה הירוקה מנוקדת פרחים. שימו לב: המקום עמוס מאוד במטיילים בסופי שבוע. מומלץ להגיע באמצע השבוע או מוקדם בבוקר כדי ליהנות מהמקום. 

תל עזקה– אתם רוצים לעמוד ולהשקיף על העמק בו התרחש הקרב המפורסם של דוד וגלית?  התל עבר בשנים האחרונות מתיחת פנים והיום ניתן גם לטייל ולהעפיל אל ראש התל, וגם ללמוד בדרך מלוחות ואבנים עליהן נחקקו פסוקים מהתנ"ך המתארים את הקרב. למרגלות הגבעה הסדירו קק"ל שולחנות פיקניק. 

טיולים נוספים באזור- מערות זחילה, קולומבריום, שרידים ארכיאולוגיים ועוד

תל גודד פארק בריטניה
דרך פארק בריטניה

גן לאומי בית גוברין -מרשה

גן לאומי בית גוברין- מרשה: קרוב לחלקו הדרומי של פארק בריטניה, ליד קיבוץ בית גוברין, נמצא הגן הלאומי בית גוברין ולו שני מתחמים: מצד אחד של הכביש ליד תחנת הדלק, מתחם בני חורין. במתחם שרידים ארכיאולוגיים מרשימים מהתקופה הרומית והצלבנית בעיקר. אמפיתאטרון רומי מרשים, שרידי בית מרחץ ועוד. המתחם השני כולל את תל מרשה וממנו תצפית משגעת על האזור. עוד במתחם: מערת הפעמון היפהפייה,  מערות קולומבריום, מערות קבורה צלבניות משוחזרות בצורה יוצאת דופן, מתחם כלי עבודה עתיקים ועוד. ניתן לעבור ברכב או ברגל ולסייר בין התחנות השונות רובן מונגשות. בשטח פזורים ספסלי פיקניק, מוסדרות חניות ושירותים. הביקור בהזמנה מראש באתר הרט"ג. 

מערת הפעמון בבית גוברין

תל לכיש ויער המלאכים

תל לכיש- שרידי העיר המקראית הגדולה ושחזור סיפור הקרב ונפילתה בידי סנחריב וממלכת האשורים. זהו גן לאומי של רשות הטבע והגנים, אך הכניסה כרגע בחינם וללא הזמנה מראש. מראש התל תצפית יפה על האזור. ממליצה לשלב עם ביקור ביער המלאכים הקרוב לפיקניק. 

יער המלאכים – שחריה – פינה נהדרת לפיקניק. היער אותו נטע קק"ל מתאים מאוד למי שמחפש פינה לפיקניק בחיק הטבע. במרכז היער גן שעשועים מיוחד שהמתקנים שנבנו בו מיועדים לילדים עם קשיים מוטוריים ולקויי ראייה. ממליצה בחום להגיע בחודשי החורף אז מרבדי רקפות מכסים את הגבעות. ביער מספר דרכים וכן כמה מסלולי טיול קלים. 

יער הצלאכים שחריה
יער המלאכים -שחריה
שקדיות ליד יער המלאכים

איפה לאכול?

אזור הרי ירושלים ומועצה אזורית מטה יהודה משופע במקומות מקסימים וטעימים. מסעדות ובתי קפה, יקבים, סלסילות פיקניק ואירוח ביתי. באתר תיירות מטה יהודה תמצאו המון אפשרויות.

מסעדות מומלצות: דרך הגפן בבית זית, מומה בקרית ענבים, קפה חממת הסחלבים במעלה החמישה,  בר בהר בבר גיורא, אלורו בית קפה בבית ילין. המלצה חמה על מיזם מעשה ב. בבית הגלגלים במושב אבן ספיר. מדובר באירוח חברתי קולינרי של בוגרי בית הגלגלים. מבטיחה פוסט מפורט בקרוב.  

יקבים: יקבי עמק האלה בנתיב הל"ה, יקב עגור, יקב סוסון ים בבר גיורא,  יקב ספרה בגבעת ישעיהו , יקב קדמא בבית אוריה,  משק הנס שטרנבך בגבעת ישעיהו. בחלק מן המקומות מציעים סלסילות פיקניק ואף ארוחה של ממש.  עוד המלצות על יקבים בפוסט של דנה חפצי הנהדרת מהבלוג העולם על כף ידנה

יקבי עמק האלה נתיב הל"ה

פספסתי אתר? אטרקציה? מקום לינה שווה? כתבו לי ואוסיף

כתבו לי

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן
גלריה

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

תכנון טיולים אורבניים

תכנון חופשה בערים באירופה. תכנית מותאמת אישית מלאה בהמלצות ובטיפים לחופשה המושלמת שלכם . כל האתרים, בתי קפה, …

טיולים לרגעים ייחודיים

החיים שלנו מלאים בתחנות בזמן, רגעים מיוחדים בהם אנחנו עוצרים ומציינים סימן דרך חשוב ומשמעותי. ומה טוב יותר מלחגוג ארועים מיוחדים בחופשה חלומית בחו"ל?

טיולי קונספט

לטיול קצת אחר, לחוויה שונה ומיוחדת, אני רוצה להציע לכם לחלום על טיול שכולו מוקדש לדבר שהכי מסעיר ומעניין אתכם, …

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג

כתבות מגזין

מערת המקדש

מסלול טיול מערת המקדש

מערת המקדש מסלול חלומי אני רוצה לספר לכם על אחד המסלולים היפים ביותר בהם טיילתי בארץ : מסלול מערת המקדש בגליל המערבי. מערת המקדש היא

קרא עוד »
טיול סתיו בעין חמד

טיולי סתיו בארץ

סתיו ישראלי טיולים כמו פטריות אחרי הסגר הסגר השני הביא אותנו היישר אל חיק הסתיו. הערבים מתקררים, הימים נהיים יותר נעימים ואפילו גשם כבר ירד

קרא עוד »
שמורת נחל שיזף

חופשה בערבה – סופשבוע חלומי

סופשבוע חלומי בעין יהב- חופשה בערבה התיכונה הקיץ הזה כולנו בארץ. מטיילים מצפון ועד דרום, מגלים פינות מוכרות וחדשות. החופשה המשפחתית שלנו בחו"ל התבטלה בעקבות

קרא עוד »