חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סופשבוע בצפון – טיול בנחל שניר (חצבני), קייקים וקמפינג על הנחל

נחל שניר (חצבני)

סופשבוע בצפון -ירוק בעיניים, מים שוצפים, וטוב על הנשמה

בשבועות האחרונים הפיד שלי הוצף בעשרות תמונות של טיולי מים, נחלים קרירים, מעיינות וצמחיה ירוקה. מיד התחלתי לנדנד לכל יושבי הבית שאנחנו חייבים לעלות לצפון ליומיים של טיולי מים קרירים וקצת חופש. בעוד כשבוע היינו אמורים להיות על המטוס לסלוניקי ובדרך לטיול של שבועיים בצפון יוון ההררית. מכיוון שהתכנית הזאת כבר לא תצא לפועל, הייתי חייבת למצוא איזה תחליפון, משהו שירים קצת את המורל וירגיע את עקצוצי הנדודים שלי.

קמפינג דג על הדן

קמפינג על גדות הנחל

אז העמסנו את עצמנו על הרכב פלוס כל הציוד הדרוש לקמפינג מוצלח, ובצהרי שישי יצאנו לדרך לצפון הרחוק. כמובן שעדיף לבחור בטיול או חופשה באמצע השבוע, אך לצערי לא תמיד זה אפשרי, ולכן נאלצנו לטייל בסופשבוע. אך אל ייאוש : בהמשך אתן כמה עצות איך להימנע עד כמה שניתן מעומס מטיילים באתרים השונים. 

בחרנו בקמפינג דג על הדן בו כבר נפשנו בעבר. באתר הקמפינג הממוקם על גדת נחל שניר תמצאו מדשאות, שולחנות פיקניק , מלתחות, שירותים ומקלחות, מקררים ובירזייה לשטיפת כלים. בקיצור מסודר. בתחום הניקיון דרוש שיפור בניקיון השירותים והמקלחות. חייבת לציין כי הופתעתי מכמות האנשים שהוכנסו למתחם למרות הקורונה. אך עדיין לא היתה צפיפות גדולה מידי בין האוהלים ולכל אחד יש מספיק שטח. אם תקדימו להגיע אולי אפילו תספיקו להתמקם קרוב לנחל. 

קמפינג דג על הדן

40 מעלות בצל - מתקררים במים הקפואים

הגענו בשעת אחר הצהרים אחרי כמעט שלוש שעות נסיעה מהדרום הרחוק, שלמרבה הפלא עברו בנעימים. אחרי שהתמקמנו, והתרגלנו לחום הצורב. מיד החלפנו לבגדי ים והופ קפצנו למים להתרענן. המים קפואים כמובן, אבל זה כל כך מרענן. 

רוחצים בנחל שניר בקמפינג דג על הדן

תכננתי לקפוץ אחר הצהרים ללגונת דן שנמצאת אי שם בין המטעים של קיבוץ דפנה ודן. אבל לפעמים תכניות לא יוצאות לפועל, ואחרי שהבנו שזה לא הולך לקרות התפנינו להחליט לגבי ארוחת הערב. הזמנתי יום קודם שולחן במסעדת דג על הדן המפורסמת, אבל רק לקראת שעות אחר הצהרים קבלנו אישור הזמנה. כך קרה שהחלטנו לזנוח את תכניות המנגל וללכת בכל זאת למסעדה.

דג פורל על גחלים

מסעדת דג על הדן ידועה ומפורסמת כבר שנים, הן בשל הדגים הטריים הטעימים והן בשל המיקום המושלם והרומנטי על הנחל. אני דוקא ממליצה להגיע בשעות האור אז המקום יפה ובמיטבו. על פי המלצת המלצרית החביבה לקחנו דג פורל על גחלים שהיה באמת טעים מאוד. הילדים הסתדרו מצוין עם מנות ילדים גדולות ונדיבות.  אחרי ארוחת הערב חזרנו עייפים לקמפינג לשנת לילה. 

מסעדת דג על הדן
פרל על גחלים מסעדת דג על הדן

פטיסרי צרפתי בצפון הארץ?

בדרך אל מסלול הטיול בחצבני, עצרנו להצטייד במאפים מעולים ב-Oz Patisserie עוז – קונדיטוריה בוטיק. עוז- קונדיטור מקומי שהביא את בשורת הפטיסרי לצפון הארץ, ועושה את זה ממש טוב. כבר בשעת בוקר מוקדמת חיכו לקוחות בכניסה. היות ואנו בימי קורונה המתנתי כמה דקות בכניסה, אל הקונדיטוריה נכנסים רק שניים שלושה לקוחות בכל פעם. כל המאפים עטופים ומוגנים אך עדיין מפתים. אנחנו בחרנו בבגט אמיתי, חלת בריוש אלוהית ובמאפה פטל מושלם לצד קפה מעולה. באמת שהייתי חוזרת לשם בשמחה ודוגמת גם את שאר המאפים שנראו טעימים לא פחות. החל מהשעה 8:00 בבוקר מציעים במקום גם כריכים טעימים בתוך קרואסונים וחלות טעימות. בקיצור: שלמות! 

טיול בנחל שניר (חצבני)

הטיול היה מבחינתי גולת הכותרת של הסופשבוע הקצר. נחל שניר שייך לרשות הטבע והגנים. שבוע מראש הזמנתי באתר ביקור לחמישה אנשים לשעה 8:00 בבוקר. ממליצה בחום להגיע  בשעת בוקר מוקדמת ולהימנע מעומס מבקרים ומטיילים. נכון שברט"ג מכניסים כמות מוגבלת של אנשים, אך בשעת בוקר מוקדמת טיילנו שם כמעט לבד. להגעה לשמורה רשמו שמורת טבע נחל שניר.

הגן הלאומי נחל שניר (חצבאני)

תוכלו לבחור מתוך חמישה מסלולי טיול או לשלב ביניהם:

השביל האדום – שביל טבעתי נגיש (כרבע שעה הליכה) המוביל אל בריכות השכשוך ואל מפלון חביבי. 
השביל הסגול- מסלול טבעתי נגיש כעשרים דקות הליכה, המוביל למאגר מים ובו תוכלו לצפות בעונת החורף בעופות מים נודדים. 
השביל הירוק – מוביל אל מצפור שניר, כ40 דקות הליכה מומלץ במיוחד בחודשי הסתו והאביב. 
השביל הכחול- מסלול טבעתי בנחל שניר, כ30 דקות הליכה בתוך הנחל, בחלקו בתוך המים. בקיץ מומלץ במיוחד. מתאים גם למשפחות ובעיקר לילדים המורגלים בהליכה. ניתן לכת בשביל האדום עד לבריכת השכשוך, לרדת במדרגות אל הנחל ולהנות מזרימתו ולחזור בחזרה. 
שביל ישראל- משלב הליכה בשביל הכחול, אך אינו טבעתי. המסלול יקח אתכם עד לגן הצפון ומשם תוכלו לשוב בחזרה לחניה.( משך המסלול כשעה וחצי- שעתיים).

השביל המונגש לבריכות השכשוך בנחל שניר

ארץ פלגי מים צוננים

אנחנו בחרנו במסלול הכחול. הגענו אל בריכת השכשוך, והילדים האמיצים נכנסו למפלון הקפוא. משם המשכנו אל הנחל עצמו. לא האמנו, אבל היינו שם כמעט לבד. במשך כעשרים דקות כמעט, אולי יותר שכשכנו במים הקפואים (היה חם בחוץ אז זה היה פשוט מושלם).  דילגנו בין אבנים, שורשים משתרגים של עצי דולב ענקיים שצילם מקרר את הנחל, ומפלונים קטנים. השלמנו את המסלול הכחול ועצרנו בעוד ועוד נקודות המתאימות לשכשוך.

שורשי דולב בנחל שניר
נחל שניר המסלול הכחול

שייט קייקים בירדן

היות וידענו שהמסלול לא מאוד ארוך, החלטנו לשלב עוד פעילות כיפית במים: שייט קייקים. מראש רכשתי כרטיסים לקייקי כפר בלום. ישנן חברות נוספות באזור המציעות שיט בנחלים באזור ובירדן. 

קייקי כפר בלום
התמונה לקוחה מאתר קייקי כפר בלום

אני חייבת לציין ולומר שבימי קורונה החוויה עצמה היתה מורכבת ולרגעים מעיקה. תורים ארוכים השתרכו בכניסה, ולמרות שהזמנתי כרטיסים מראש נאלצתי לעמוד בתור לקופה. אמנם במקום הקפידו על חבישת מסיכות, אך לא הצליחו לשמור על מרחק ראוי מרבית הזמן. אחרי התור לקופה עמדנו בשני(!) תורים לאוטובוס שלקח אותנו לתחילת המסלול. כשסוף סוף הגענו לנקודת ההתחלה כמובן שהיו איתנו במים עוד קייקים רבים. לדעתי ניתן וחשוב בימים אלו להגביל מספר אנשים לשעה מסויימת. להזמין מראש ולייעל את התהליך. ממליצה להגיע מוקדם בבוקר או החל מהשעה 14:00 אז כבר  יש סיכוי שיהיו הרבה פחות אנשים. 

למרות כל זאת חשוב לי לומר שהילדים נהנו מאוד מהחוויה. זו למעשה הפעם הראשונה בה שטנו יחד, ולאורך המסלול הילדים קפצו כמה פעמים מחוץ לסירה, החזיקו בה והצטננו במים הקרים. המפלון בסוף בהחלט חביב והילדים חיכו לו מאוד. בשבת גדות הנהר מלאות במטיילים שבאים להנות לצד הנחל,  קחו זאת בחשבון. 

במקום תוכלו גם לבלות בפארק אתגרי ובו מספר אטרקציות נוספות: פארק חבלים, קיר טיפוס ואומגה למים.

שייט קייקים בירדן

סוף דבר

אחרי הראפטינג חזרנו אל הקמפינג והתארגנו על ארוחת צהרים ומנגל שנדחה מאתמול. נהננו עוד קצת במתחם שהלך והתרוקן לאט לאט.  כמו כל חוויה טובה, גם זו באה אל סופה. מחכים כבר לגיחה הבאה לצפון.  זה אזור משגע ויש עוד הרבה אפשרויות למסלולי טיול : שמורת נחל דן, הבניאס, שמורת טבע נחל עיון ואם נשארים עוד כמה ימים כדאי גם אפילו להעפיל לחרמון שם יש גם בקיץ אוויר פסגות קריר, רכבל, מגלשות הרים ועוד. 

סופשבוע בצפון טיול בנחל שניר

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

טיול כוכב באוסטריה

אוסטריה -ההיית או חלמתי חלום? חלק א' של הטיול שלנו בחבל זלצבורג עם הילדים. נופים משגעים, שפע של אטרקציות, ובקיצור חופשה מושלמת

שוק בלורמרין

טיול בפרובנס בסתיו

פרובנס, ההיית או חלמתי חלום? חופשת החלומות בכפרי פרובנס, אוכל טוב, שווקים, נופים יפים. טיול איטי ונינוח באזור שכולו שיק צרפתי

tower bridge

טיול בר מצווה בלונדון

לונדון כן חיכתה לנו. אי אפשר שלא להתאהב בעיר הזאת. סיכום טיול הבר מצווה של הנער החמוד שלנו עם שפע המלצות לטיול מושלם בלונדון עם ילדים ובני נוער. 

20 תגובות

  1. טיול מושלם לקיץ הישראלי החם, אפילו בימי קורונה. התמונות שלך ממש עושות חשק לקיץ!

    1. תודה רחלי יקרה! הקרירות של המים מושלמת בקיץ הישראלי! מקווה שבקרוב תוכלו להגיע לטייל פה ואנחנו אצלכם

  2. איזה תענוג !!! מסלול קסום החצבני, תיארת אותו כל כך יפה והצילומים כמובן שווים במיוחד.
    ולגבי הפטיסרי, בא לי – כן בא לי, את מאפה הפטל. תודה ושבת שלום.

  3. נראה שהיתה לכם חופשה נהדרת. תודה רבה על ההמלצות – אני מחפשת עכשיו מקום לקמפינג עם ביתי. ותודה על האזהרה על הקייקים – לא פשוט בימי קורנה

    1. תודה רבה ינינה! באמת דיס המלצה כמו שאומרים, למרות שהילדים נהנו. אפשר אולי לעשות משהו עם אבובים באופן עצמאי. שווה יותר תהנו

    1. תודה על התגובה מלי, היה כיף אמיתי ומחכה כבר שוב לטיול מים מצנן. עוז פטיסרי שווה!

  4. תודה נעה יקרה
    אנחנו מתכננים טיול לצפון ואכן חוששים מהעומס. תמונות מקסימות
    מקווה שתחזרי לחלום ולתכנן גם בחו"ל בהקדם

    1. תודה על התגובה המפרגנת והמשמחת רונצ'וק! ממליצה להימנע מסופי שבוע ופשוט להתחיל מוקדם בבוקר. יש מסלולים מאוד עמוסים ויש כאלו שפחות. בטוחה שתהנו, מוזמנת להתייעץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג