חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלולי טיול במדבר יהודה וים המלח

נחל דוד עין גדי

מדבר יהודה וים המלח- מסלולי טיול מומלצים

אחד האזורים היפים בדרום הארץ ואחד המטויילים ביותר. מדבר יהודה משתרע בין הרי יהודה וים המלח. באזור תוכלו למצוא מסלולי טיול רבים בדרגות קושי שונות. חלק מהמסלולים מאתגרים וכוללים טיפוס ביתדות וחבלים ואפילו סנפלינג, אך תוכלו גם למצוא מסלולים לכל המשפחה . באזור ים המלח ועין גדי שמורה יפהפיה ובה מסלולי טיול בנחלים בהם זורמים מים כל השנה. אחד האתרים המפורסמים ביותר באזור הנו מצדה,  אתר היסטורי חשוב ואחת התצפיות היפות על האזור. וכמובן ים המלח עצמו, המקום הנמוך ביותר ואחד מפלאי עולם (אם כי לא באופן רשמי).

מסלולי טיול, אתרים ואטרקציות

נחל ערוגות

עין גדי - נחל דוד ונחל ערוגות

שמורת הטבע עין גדי היא נווה מדבר משגע. נחלים הזורמים כל השנה בינות מצוקים ובנוף מדברי. צמחיה משגעת ומסלולי הליכה רטובים וכיפיים ובריכות שכשוך נפלאות. הכניסה למסלולים דרך שמורת הטבע עין גדי של רשות הטבע והגנים. בשל הקורונה יש להירשם מראש לכל מסלול בנפרד דרך אתר האינטרנט

  • נחל ערוגות- מסלול קל עד בינוני. המסלול הנו הלוך -חזור , ולכן תוכלו ללכת כמה שמתאים לכם ולחזור בחזרה. חלקו הראשון של המסלול אינו מוצל ולכן לא מומלץ בימים חמים מידי. כחצי שעה הליכה עד למים. המסלול כולו הוא כשישה קילומטר הלוך חזור. כשני קילומטר עד למפל הנסתר, ואז עוד כקילומטר עד לבריכות נוספות בהן אפשר ממש לשחות. 
  • נחל דוד ומפל שולמית – מסלול קל. די מהר מגיעים אל המים והמפלים. המסלול למפל שולמית הנו כשעה וחצי הליכה  ובו בוחרים רוב המטיילים. אם חשקה נפשיכם במסלול מעט אתגרי יותר, תוכלו להמשיך למערת דודים שנמצאת ממש מעל מפל דוד. כחצי שעה טיפוס בשמש! שימו לב, לא מתאים לימים חמים מידי. המערה ולידה בריכה עם מים קרירים וצלולים משקיפה על ים המלח. מראה יפהפה. שווה בהחלט!
נחל דוד
מפל דוד

עינות צוקים ועין בוקק

מסלולים ואתרים נוספים באזור ים המלח: 

  • עינות צוקים (עין פשחה) -שמורה יפהפייה נוספת של רשות הטבע והגנים. בשמורה תמצאו בריכות שכשוך המתאימות למשפחות, מסלול טיול מסומן המלווה בשלטים והסברים על החי והצומח בשמורה, וכן את ה"שמורה החבויה". בחלקה הדרומי של השמורה, מקור הנביעה, הוסדר מסלול הליכה. אך הביקור בחלק זה הנו מלווה בהדרכה ומותנה בתיאום מראש עם הנהלת האתר.
  • עין בוקק – מסלול טיול  קל רטוב וכיפי במיוחד. המסלול מתאים למשפחות והוא מתחיל ממתחם החניה של מלונות עין בוקק. מהר מאוד מגיעים אל המים וההליכה בנחל במסלול שרובו מוצל בין סבך צמחיה מדברית ובתוך המים הקרירים הזורמים כל השנה. בהמשך מגיעים לבריכות שכשוך חביבות ביותר ובהם תוכלו "לגלוש" במגלשות אבן טבעיות ולהנות ממפלונים נעימים שיצננו אתכם בחום השורר באזור. 
עין בוקק
עין בוקק

מצדה

אחד האתרים המפורסמים ביותר בארץ. אתר היסטורי חשוב ומתויר. מצדה היא סמל שעם השנים הפך לשנוי במחלוקת. אך אין ספק שמעבר לחשיבות ההיסטורית שלו, מדובר באחד האתרים היפים והמרשימים בארץ.  ההר המרשים שמשקיף על ים המלח, הינו שריד מתקופת שלטונו של הורדוס ונחשב למעוז האחרון של הלוחמים היהודים נגד השילטון הרומי, שנאחזו בהר עד לסופם המר. היום האתר הנו גן לאומי, ואף הוכרז כאתר מורשת עולמי מטעם אונסקו. יש להזמין מקום מראש באתר רשות הטבע והגנים . שימו לב לאתר יש שתי כניסות, ממערב וממזרח. הכניסה תלויה בדרך בה תבחרו להעפיל אל ראש ההר. ישנן שלוש אפשרויות העומדות בפניכם:

שביל הנחש. שביל עפר מתפתל. למיטבי לכת! כשעה עלייה מאומצת לפיסגה.  העליה אמנם לא קלה, אך בסופה תרגישו שכבשתם את ההר ותוכלו להנות מהנופים הנשקפים בתחושת סיפוק. מומלץ להגיע כשעה לפני הזריחה ולהתחיל לטפס מוקדם ככל הניתן. (חם פה מאוד). הגעה מכביש 90. פתיחת האתר לעולים בשביל הנחש כשעה לפני הזריחה.  בימי עומס חום כבד יש לבדוק את שעות הפתיחה מראש!

שביל הסוללה- הגעה מכיוון ערד. הטיפוס כחצי שעה. כניסה לאתר כחצי שעה לפני הזריחה.

רכבל- הרכבל מכיל כעשרים איש. העלייה עד שעה לפני שעת הסגירה של האתר.

זריחה על מצדה

מסלולי טיול נוספים באזור

  • נחל משמר– מסלול מעגלי למיטבי לכת. הליכה בתוך קניוני נחל יפים וטיפוס ביתדות וסולמות. בסוף המסלול תצפית יפה על ים המלח. מומלץ בחודשי החורף והאביב בימים נעימים.
  • נחל צאלים – מסלולים לעין נמר וברכת צפירה. נחל צאלים הנו אחד הנחלים המרשימים באזור. ישנם מספר מסלולים אפשריים במקום. כולם למיטיבי לכת, בדרגות קושי שונות. לחובבי הצילום, אין ספק שברכת צפירה הנו אחד הלוקיישנים היפים שיש באזור. 
מבל על ים המלח נחל משמר

עוד מסלולים

  • נחל פרת (ואדי קלט) הנחל שייך לשמורת הטבע עין פרת של רשות הטבע והגנים והטיול בו גם הוא מותנה בהרשמה מראש. שימו לב כי ההגעה מאזור ירושלים ומעבר במחסום חיזמה. בשמורה היפה נביעה משגעת של מעיין עין פרת , מנזר פארן – מינזר ביזנטי עתיק במדבר, בתיאום מראש בלבד. 
  • נחל תמר- צפית שילוב בין שני נחלים יפים. הטיול הנו למיטיבי לכת וחובבי טיולים אתגריים, הכולל גם סולמות, יתדות ומדרגות סלע. הטיול מסוכן מאוד בזמן שטפונות, ויש לוודא מראש דרך השירות המטאורולוגי שאין התראת שטפונות, וניתן לצאת למסלול. ניתן לבחור לעשות מסלול נפרד של כל נחל לבד או לשלב בין שניהם לטיול מעגלי.
  • נחל פרס– מסלול מקסים הנמצא על הגבול בין מדבר יהודה והערבה. תוכלו לבחור במסלול קווי (6 קילומטר) או מעגלי (מעט קצר יותר) הכולל בעיקר את גבי פרס. מומלץ בעיקר בחודשי החורף אחרי הגשמים. בימים נעימים תוכלו לרחוץ בגבים. מסלול בדרגת קושי בינונית למיטיבי לכת. המסלול אינו מוצל ולכן אינו מתאים בימים חמים!
  • נחל פרצים – הנחל אמנם מתאים מאוד לטיול לילי, אך מומלץ מאוד לטייל בו בשעות היום. מסלול קל ומקסים המתאים למשפחות  מתחיל דוקא מנקודת הסיום על יד חניון הלילה מישור עמיעז, זהו מסלול מעגלי של כשני קילומטר. המסלול עובר על יד מערת הקמח שהכניסה אליה אסורה בשל סכנת מפולת. 
גסי פרס
גסי פרס
טיול בנחל פרצים

איפה לאכול?

אם לומר את האמת, אנחנו תמיד מגיעים מצויידים מהבית, אוהבים מאוד להדליק מדורה ולאכול בשטח. אבל אם חשקה נפשיכם גם בחוויה קולינרית מצרפת שתתי המלצות לא מנסיוני האישי:

חוות שדה בר – מחלבה | מסעדה | אירועים–  למרגלות הגן הלאומי הרודיון. גבינות המיוצרות במחלבה מקומית. במקום תוכלו לרכוש גבינות בוטיק וגם לאכול במסעדה שבמקום. כאן עורכים גם אירועים וסיורים לקבוצות.

טאג' מאהל- למרות השם עם הניחוח ההודי, מדובר במסעדה אותנטית בסגנון אירוח בדואי. אוכל פשוט וטעים (פיתות סלטים, ושיפודים).

לינה באזור

בעין גדי יש חאן מומלץ וכן מלון מסודר. כמובן שניתן לבחור גם ללון במלונות ים המלח. 

למי שמעדיף קמפינג ישנם חניוני לילה מסודרים של רשות הטבע והגנים. ללא מים או חשמל. לרשימה מסודרת כנסו לאתר הרט"ג.

פספסתי אתר? אטרקציה? מקום לינה שווה? כתבו לי ואוסיף

כתבו לי

גלריה

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

תכנון טיולים אורבניים

תכנון חופשה בערים באירופה. תכנית מותאמת אישית מלאה בהמלצות ובטיפים לחופשה המושלמת שלכם . כל האתרים, בתי קפה, …

טיולים לרגעים ייחודיים

החיים שלנו מלאים בתחנות בזמן, רגעים מיוחדים בהם אנחנו עוצרים ומציינים סימן דרך חשוב ומשמעותי. ומה טוב יותר מלחגוג ארועים מיוחדים בחופשה חלומית בחו"ל?

טיולי קונספט

לטיול קצת אחר, לחוויה שונה ומיוחדת, אני רוצה להציע לכם לחלום על טיול שכולו מוקדש לדבר שהכי מסעיר ומעניין אתכם, …

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג

כתבות מגזין