חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול כוכב באוסטריה עם ילדים

תצפית חמשת האצבעות

טיול משפחתי באוסטריה - מחלום למציאות

חופשה שתחילתה במיני "טרגדיה " והמשכה חלום שעלה על כל הציפיות. 

החופשה המשפחתית שלנו לא התחילה ברגל ימין (בלשון המעטה). נרגשים הגענו לשדה התעופה בשעה חמש ועשרים בבוקר, קצת באיחור (אה- טוב קצת הרבה). חודשי הקיץ עמוסים במיוחד בנמל התעופה, ואת פנינו קידם תור ארוך ארוך. נעמדנו בתור וחיכינו בסבלנות. בשעה שש בבוקר אנחנו סוף סוף מגיעים לדלפק הצ'ק- אין לחוצים מהשעה המאוחרת. המטוס אמור להמריא בשעה שבע!

בדלפק מודיעים לנו הדיילים בפנים חתומות שהבורדינג כבר הסתיים וכל הכבודה הועמסה על המטוס ושאנחנו לא עומדים לעלות על הטיסה שלנו. המומים ומאוכזבים עד דמעות אנחנו מנסים להבין מהן האפשרויות שלנו. הדיילים שבתחילה לא ממש הראו סימני אמפתיה, מנסים בכל זאת לסייע, ומעבירים אותנו לטיסה אחרת, היוצאת לפראג בשש בערב. לא נותר לנו מה לחפש בשדה התעופה ואנחנו חוזרים הביתה מבואסים מאוד, ומנסים לפחות להשלים כמה שעות שינה חסרות.

 ככה התחיל הטיול שלנו לאוסטריה המושלמת. לשמחתנו זה היה עיכוב חד פעמי ותקלה אחרונה בהחלט בטיול, שמרגע זה והלאה היה לא פחות ממושלם.

פרטים טכניים:

שיר שחלמתי על פראג

גשר קארל פראג

חצי יום בפראג ויוצאים לדרך

בפראג נחתנו בסופו של דבר בשעת ערב מאוחרת. הדירה שהזמנו במרכז העיר, ממש ליד כיכר ואצלב התגלתה כמוצלחת במיוחד. הצטערנו שנהנה ממנה רק לזמן קצר. הילדים נרדמו במהירות מותשים אחרי יום ארוך ומלא טלטלות. למחרת בבוקר יצאנו להנות מפראג בשעות הבודדות שנשארו לנו אחרי הטיסה שפוספסה.

צעדנו ברחובות העתיקים ובסמטאות ושמנו פעמנו לכיכר העיר העתיקה והשעון האסטרונומי. הכיכר כהרגלה יפה ושוקקת חיים. התפעלנו מקתדרלת טין וצריחיה המתנשאים לשמים, מהבניניים היפים ומהשעון כמובן. משם המשכנו לבית קפה חביב לארוחת בוקר וחגיגת יום הולדת לקטנטונת שחגגה שישה קיצים מלאי אנרגיות ופלפל! 

אחרי ארוחת הבוקר צעדנו לכיוון גשר קארל. הלכנו לאורך הטיילת ונהננו מהאווירה המיוחדת והמראה הרומנטי של נהר הואלטבה וממצודת פראג שבגדה ממול. גשר קארל לא אכזב כמובן עם המון דוכנים, אמני רחוב, זמרים, נגנים והמון המון תיירים.

משם התחלנו ללכת לכיוון המצודה המפורסמת. כשהגענו סוף סוף למעלה (לא ספרנו אבל היו די הרבה מדרגות בדרך) הצטרפנו לתור שהתקדם די מהר לשמחתנו. סיירנו בתוך המצודה ונהננו מנקודת תצפית נהדרת על העיר.
שעת צהרים הגיעה ואנחנו יצאנו לאסוף את הרכב ונפרדנו מפראג. לפנינו נסיעה ארוכה והשעה המאוחרת לא הותירה לנו זמן לעצירות ארוכות בדרך. תכננו עצירה אחת בעיירה הציורית צ'סקי קרומלוב, אך כשהגענו לשם השעה היתה כבר ממש מאוחרת. אחרי עצירה קצרה וחילוץ עצמות המשכנו לכיוון ווגריין הבית שלנו לשבועיים הקרובים.

צ'סקי קרומלוב

וגריין Wagrain- מתעוררים אל חלום

אל ווגריין הגענו בשעת לילה מאוחרת. מפתח לדירה חיכה לנו על הדלת ואנחנו נפלנו שדודים אחרי עוד יום ארוך ומתיש. בבוקר למחרת התעוררנו לחלום. ממרפסת הדירה נשקף אלינו נוף פסטורלי משגע. כרי דשא רחבים, הרים ירוקים, ובתי עץ שחלונותיהם עמוסי עציצים עם שלל פרחים צבעוניים. מגדל הפעמון של הכנסייה המקומית מציץ ממול והכל סביב ירוק ונקי. עננים נמוכים עוד ניקדו את השמיים בשעת בוקר מוקדמת, ואנחנו מוקסמים גילינו את נפלאות המקום.

איפה כדאי להתמקם לטיול כוכב באוסטריה (חבל זלצבורג)?

בחירת מקום לינה מוצלח לטיול כוכב זה דבר חשוב מאוד. אנחנו כאמור בחרנו בעיירה ווגריין המקסימה. 

הדירה שלנו כללה שני חדרי שינה עם מרפסות, חדר שירותים ושתי מקלחות, מטבח ופינת אוכל קטנה ששימשה גם כסלון. הדירה היתה מאובזרת לחלוטין ואפילו התפנקנו עם מכונת קפה. 

בית דירות הנופש בבעלות תומס ומריה החביבים מאוד, כולל חצר מדוגמת. בחצר פינות ישיבה,  אופניים וכלי רכב לקטנטנים , ארגז חול ענק, טרמפולינות ומתקן טיפוס. בתוך הבניין בקומת הכניסה חדר מקסים מלא בלגו ושאר צעצועים. הילדים שלנו היו מאושרים עד הגג, ואהבו מאוד לבלות שם בבקרים ובתום יום טיולים. 

ניתן להתמקם גם בעיירות אחרות בסביבה: Eben im Pongau, Radstadt, Altenmarkt im Pongau או פלכאו

wagrain

יום מספר 1- אגם Jägersee הקסום ופארק שעשועים במעלה ההר

בבוקר היום הראשון לטיול, אחרי שהילדים גילו את החצר וחדר המשחקים, ואנחנו סיימנו להתארגן, היינו מוכנים סוף סוף לצאת ולטרוף את אוסטריה.
כרבע שעה נסיעה מהדירה שלנו נמצא אגם קטן ומשגע Jägersee‏‏‏ שמימיו בשלל גווני ירוק ותורכיז. מוקסמים מיופיו, התחלנו להקיף את האגם. האגם די קטן, והשביל המקיף אותו נכנס מעט אל תוך יער שבו עצי מחטים גבוהים הנוגעים בשמים. מידי פעם נגלה שוב מראה האגם בצבע תורכיז משגע טובל בצמחיה.
המסלול כולו אורך כשעה בהליכה איטית ורגועה. בדרך, עצרנו על שפת יובל שמימיו זורמים אל האגם, לנשנש משהו ולספוג קצת מהשלווה שמשרה המקום. הטיול מתאים גם עם ילדים קטנים או עם מנשא. בנוסף תוכלו לשכור במקום סירות ולשוט באגם.
אחרי שתקתקנו צילומים בלי סוף והתעלפנו מיופיו של המקום, נפרדנו מהאגם וחזרנו לווגריין ופנינו לתחנת הרכבל גרפנברג.

פארק השעשועים וגריני WAGRAINIS GRAFENBERG

WAGRAINIS GRAFENBERG  תחנת הרכבל תביא אתכם לפארק שעשועים מושקע המשתלב נהדר בטבע (אוסטריה משופעת בפארקים כאלו). הפארק משתרע על שטח ענק, וניתן גם לצאת למסלולי הליכה בתוך גלוית נוף משגעת. הילדודס התלהבו בטרוף מהמקום, וגם אנחנו. הפארק מתאים לילדים עד גיל 12 בערך, אבל אם המתבגרים שלכם יזרמו גם הם יהנו כאן.
הפארק נסגר בחמש (הרכבל האחרון למטה יוצא בשעה זו) ובשל שעת אחר הצהרים המאוחרת בה הגענו לא הספקנו הכל. אל הפארק הזה עוד נחזור להשלמות.
בווגריין אנחנו קופצים לפארק המים וואסרוואלט ממש ליד הדירה. מעין קאנטריקלאב המתאים יותר לימים חמים (המים לא מחוממים), ובכל זאת הילדים מאושרים. סוף מושלם ליום ראשון מוצלח ביותר.

וגריני גרפנברג ווגריין

יום מספר 2 - תצפית נוף מרהיבה ומערת קרח מסתורית

ביום השני ניצלנו את תחזית מזג האוויר השמשית ויצאנו להר דכשטיין (Dachstein Krippenstein ) ולתצפית חמשת האצבעות. הנסיעה להר דכשטיין הסמוך לעיירה המפורסמת הלשטאט ארכה הרבה יותר משציפינו. 
העלייה לתצפית חמשת האצבעות הינה בשני רכבלים. בתחנה הראשונה ביררנו לגבי זמני הסיור במערת הקרח אליה יוצאים מתחנה זו. הסיור האחרון בשעה 16:00 ואנחנו מחליטים קודם לעלות לתצפית.
כבר בדרך למעלה אנחנו נפעמים מהנוף הבראשיתי הנגלה לאיטו. בפיסגה קריר, אבל לא נורא בכלל, ואנחנו מתחילים לצעוד בשביל. הנוף העצמתי נפרש לפנינו, ואנחנו מגלים פסגות מושלגות, קרחונים, ומרחוק אגם הלשטאט מנצנץ בשמש. הגוונים הירוקים מאתמול מתחלפים בשלל גווני כחול, והשמש מפנקת ומלטפת אותנו.
תצפית חמשת האצבעות היא למעשה חמש מרפסות הבנויות ממש על שפת ההר, מהן ניתן להתרשם מהנוף המרהיב ולצלם עד בלי די. הגובה משפיע מעט על הילדים וההליכה קצת מעייפת אותם. אני לא מפסיקה להתפעל ולא מצליחה לצערי להדביק אותם בהתלהבות שלי.
בחזרה בתחנת הרכבל אנחנו אוכלים צהרים במסעדה התיירותית והחביבה שבמקום. המלצרים נחמדים והאוכל לא רע. אחר כך אנחנו יורדים לתחנה הראשונה ומתחילים לטפס למערת הקרח, ומגיעים בדיוק לסיור האחרון.

מערת הקרח ברכס דכשטיין

הטיפוס למערה אורך כרבע שעה של עלייה די תלולה ומאומצת. המערה היתה אחד מהיעדים שסימנתי לי מראש בעקבות בקשות של הגברברון הצעיר של הבית. בחרתי במערה הזו בשל האפשרות לשלב אותה עם התצפית, ומבחינתנו זו היתה חוויה נהדרת.
הילדים נהנו מאוד מהסיור ולמרות שיש מערות מרשימות ממנה, עבורנו זו היתה חוויה ראשונית ומוצלחת . הטמפרטורה בפנים המערה עומדת על 0 מעלות, אך הטיפוס בחמש מאות המדרגות יחמם אתכם.
מבחינת הילדים זה היה ההיילייט של היום, וכשירדנו למטה הם לא היו מוכנים לשמוע על עוד עצירה, ולכן וויתרתי בצער על ביקור בעיירה הלשטאט הציורית.

מערת הקרח בדכשטיין

יום מספר 3 - מגלשות הרים מסעירות וטיול בערוץ נחל יפה

את היום השלישי לטיול פתחנו לאט וברוגע ויצאנו לרכוש את כרטיס ההנחות זאלצבורגלנד בלשכת התיירות של ווגריין ומשם המשכנו לאבטנאו לגלוש במגלשות ההרים המפורסמות. גם זו היתה חוויה ראשונית עבורנו, ואחד משיאי הטיול מבחינת הילדים כמובן…
לשמחתנו התור למגלשות לא היה ארוך בכלל, ותוך כמה דקות כבר היינו למעלה. ראשונה גלשה המתבגרת האמיצה, ואפילו היא הסכימה שזו היתה חוויה שווה במיוחד. אני גלשתי יחד עם הקטנטונת וכולנו נהננו בטרוף ומיד החלטנו לעלות לסיבוב נוסף.

מגלשות הרים אבטנאו

טיול בנקיק למרקלאם Lammerklamm

אחרי החוויה המסעירה המשכנו לנקיק למרקלאם הקרוב. ישנן שתי אפשרויות: ללכת במסלול קצר, כעשר דקות הליכה ישר למטה, או במסלול האורך כחצי שעה בו אנחנו בחרנו. בהתחלה קצת התבאסנו שהשביל עובר לצד הערוץ ומעליו, ולמעשה רק בסופו מגיעים ממש לשפת הנחל, אך הערוץ יפה מאוד, ובסופו של השביל ירדנו לשפת הנחל והילדים האמיצים וחובבי המים שלי אפילו נכנסו לטבילה במים הקפואים. ולסיכום: הנקיק משגע ונהננו מאוד מהטיול.

נקיק למרקלאם

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יום מספר 4- יום בילוי בעיר זלצבורג היפה

היום הרביעי הוקדש לזלצבורג היפה. יום ערפילי וקריר עם מעט טפטופים, מושלם לבילוי בעיר. חנינו בחניון במרכז העיר, ובהליכה קצרה הגענו לרחובובות המרכזיים. באחת הכיכרות שמחנו לגלות שוק איכרים המתקיים ביום שבת,והסתבובבנו קצת לספוג אווירה. משם המשכנו לכיכר קאפיטלפלאץ שלמרגלות מצודת זלצבורג. זלצבורג עיר מאוד יפה ונעימה, מעט מתויירת, אך עדיין מאוד מהנה, ובעיקר מהווה מעט הפוגה מהטבע הקסום.
עלינו בפוניקולור אל המצודה ואחרי התרשמות מהתצפית היפה על העיר התחלנו לשוטט ברחבי הטירה. הטירה משמשת כיום כמוזיאון, ויש בה תצוגות שונות ביניהן כלי נשק מתקופות שונות, חפצים וכלים עתיקים, ושחזור מאורעות הקשורים להיסטוריה של המקום.
אחרי שנהננו מהתערוכה שבמקום התיישבנו בקפיטריה הממוקמת במרפסת נוף יפה והתפנקנו עם שוקו וקצפת ופרוסת שטרודל טובה.

שטרודל ושוקו חם במצודת זלצבורג

מוזיאון המדע והטבע בזלצבורג

חזרנו למטה והסתובבנו ברחובות העיר הגדושים בחנויות, בוטיקים ובתי קפה, והמשכנו לכיוון מוזיאון המדע המומלץ. היות ואנחנו נוטים לקחת את הזמן ולעשות הכל מאוד לאט, גילינו לדאבונינו כי הגענו שעה לפני הסגירה. חשוב לזכור שבאוסטריה רוב האטרקציות נסגרות בחמש, גם בחודשי הקיץ. בכל זאת ניסינו למצות את הביקור במקום והצלחנו.

בילינו שעה נהדרת במוזיאון, לו ארבע קומות ובכל קומה מוצגים מעולמות אחרים. התצוגות במוזיאון מושקעות ועשירות. תוכלו למצוא שם אקווריום נפלא עם כל מיני דגים וחיות ים שונות ומיוחדות. מוצגים מעולם החי והצומח, זוחלים, בעלי חיים, החלל והקוסמוס , גוף האדם ועוד. הקומה המוקדשת לגוף האדם הינה אינטראקטיבית והילדים מוזמנים להתנסות ולהנות בשלל מתקנים ומיצגים שונים.
אחרי הביקור במוזיאון יצאנו לכיוון קניון יורופארק לקצת שופינג למתבגרת, אך הגענו מאוחר מידי היות ובשבת הקניון נסגר כבר בשש (מוטיב חוזר). הבטחנו כמובן לחזור ביום אחר.

יום 5- יום הולדת לראש השבט וזמן מהנה במיוחד במרחצאות מפנקים

היום חוגגים יום הולדת לשושואיסט (ע' בשבילכם). אנחנו מנצלים את הזמן בו הוא יוצא לקניות בסופר ומארגנים הפתעה קטנה: בלונים ושלטים בכל רחבי הסלון והמטבח, והשמחה רבה. את היום הגשום החלטנו לנצל לביקור במרחצאות תרמה אמדה Erlebnis-Therme Amadé‏‏‏ שבאלטנמרק, כרבע שעה מהדירה. ערב קודם הוחלט על יום רגוע אחרי כמה ימים גדושים ומתישים, ואנחנו צופים בסרט ומתארגנים לאט ויוצאים לכיוון המרחצאות לנצל ארבע שעות כניסה חינם שמעניק הכרטיס שרכשנו.
בקופה המוכרת מנסה לגרום לנו לוותר ולחזור ביום אחר בשל עומס במקום (בסופישבוע המקום מלא תמיד), אך אנחנו חדורי מטרה. בפנים אכן עמוס ומלא, אבל אנחנו לא נבהלים. הילדים מתלהבים מהבריכות המחוממות, מבריכת הגלים ומהמגלשות החביבות. בהמשך אנחנו מגלים בריכה חיצונית בה הרבה פחות צפוף. תענוג לשבת במים חמימים בתוך הנוף היפה כשגשם מטפטף מידי פעם. הילדים באקסטזה, ואנחנו ממצים את המקום עד תום.

לא תאמינו אבל אין תמונה מהמקום, משום מה לא צילמנו כלום. אז נסתפק בתמונה של הדירה שלנו שמקושטת בלונים.

הדירה שלנו בווגריין

יום מספר 6- טירה מימי הביניים, מפל יפה, שמורת טבע שלווה, געגועים הביתה ולקינוח אגם יפהפה.

בבוקר היום השישי לטיול אנחנו יוצאים לכיוון טירת הוהנוורפן אותה ראינו מהכביש כבר מספר פעמים מתנשאת מעל סביבותיה מרשימה וציורית. מזג האוויר עדיין מעט ערפילי וגשום. אנחנו מבינים שבשביל לסייר בטירה חייבים להצטרף לסיור מודרך שיצא רק לאחר מופע עופות דורסים המתקיים במקום, ומחכים במדשאה הגדולה עד שיתחיל.

המופע עצמו נחמד, לא יותר מזה לעניות דעתי. התיישבנו קצת רחוק אך עדיין הצלחנו להינות. לאחר המופע אנחנו מסתובבים עוד קצת בטירה כדי לפתור חוברת עם חידות אותה מחלקים בכניסה. הגברברון והקטנטונת מאוד מתעניים ונהנים מהאתגר.

מהטירה עצמה לא הצלחנו ממש להתרשם. אחרי המופע נהיה תור ארוך נורא לסיור, ואנחנו החלטנו לוותר, מרגישים שאחרי המצודה בזלצבורג די מיצינו את העניין, וממשיכים ליעד הבא שלנו: מפלי גולינג שנמצאים לא רחוק משם.

מפלי גולינג ושמורת Bluntautal‏‏‏

מפלי גולינג אמנם אינם שוצפים וסוערים כמפלי קרימל הנמצאים על הגבול עם חבל טירול, במרחק שעתיים נסיעה, אך הם בהחלט מרשימים ויפים. המסלול עצמו אינו ארוך, וממש כמה דקות הליכה מהחניה כבר מגיעים למפל. המסלול די עמוס במטיילים ותיירים אחרים ואנחנו מחליטים להמשיך הלאה לאחר התרשמות קצרה.
כמה דקות נסיעה מגולינג מגיעים לשמורת טבע קסומה Bluntautal‏‏‏ . המקום מקסים ושקט. הגענו עם הרכב ממש ללב השמורה בה שבילי הליכה נוחים ואגמון קטן ויפהפה בצבע ירוק עז מטריף.
המקום משרה שלווה, שקט ופסטורלי, גלוית נוף ממש, אך יש תחושה של חוסר שקט וקצת עייפות החומר אצל המטיילים שלי… הילדים מאכילים את הברווזים ששטים להם באגם, אנחנו יושבים ונרגעים שעה קלה במקום, ומתלבטים מה הלאה, כי השעה עוד די מוקדמת.

מפלי גולינג
שמורת בלונטאוטל באוסטריה

אגם גוסאו Gosausee

אגם גוסאו היה אצלי על הכוונת, והחלטתי לנסות לשלב אותו ביום הזה למרות האנרגיות המעט ירודות. חשוב לציין כי יש ימים כאלו בטיול כזה ארוך, וצריך לדעת לקבל את זה בהבנה. בגוסאו אנחנו עולים ברכבל ומוותרים על הקפת האגם. אנחנו מחליטים לא ללכת בשביל מסודר, ונכנסים למעבה היער. זה ממש יער מכושף מהאגדות, עצים גבוהים עם גזעים עבוטים ושורשים ענקיים.
חוזרים אל השביל ובודקים אם הבקתה למעלה מתאימה לארוחת צהרים. בדרך הקטנטונת נתקפת געגועים הביתה ולחברה הכי טובה. היא יושבת ליד שלולית קטנה בנוף משגע, ואני מנסה לעודד אותה. אנחנו מחליטות לצלם סירטון לחברה. המארחים בבקתה לא היו מאוד ידידותיים, ואנחנו מחליטים לחזור למטה.
השמים מתקדרים לפתע ומעניקים לאגם הקסום יופי אחר ומסתורי. הילדים משחקים במתקן שעשועי מים על שפת האגם והמצב רוח סוף סוף משתפר. אנחנו בורחים לתוך המסעדה שמול האגם כשגשם חזק מתחיל לרדת ונהנים מארוחה מעולה. אני ממליצה במיוחד על מרק השום המופלא והמנחם המוגש במקום.

טיול כוכב באוסטריה עם ילדים- סיכום חלק א'

סיכום ביניים: אוסטריה התגלתה כגן עדן. נופים מטורפים, אטרקציות בלי סוף והכי חשוב עבורנו: זמן איכות משפחתי. בארץ ביום יום לא יוצא לנו לבלות יחד כל כך הרבה שעות. העבודה, בית הספר, חוגים וחברים תופסים את מרבית זמננו. אנחנו מגלים שלמרות היחד המאתגר לעיתים, והמריבות הקטנות פה ושם, אנחנו נהנים יחד מאוד, עוברים חוויות וצוברים זכרונות שישארו אתנו לתמיד. מקווה שנהנתם לטייל אתנו עד כה!

את המשך עלילותינו תוכלו לקרוא בחלק ב' של הפוסט המספר את המשך עלילותינו בחבל זלצבורג.

 

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

האי קאפרי

טיול בדרום איטליה

חבל קמפניה שבדרום איטליה הנו אחד המקומות היפים בארץ המגף. שילוב מושלם של נופים מרהיבים, אוכל טוב ואנשים מקסימים. מתאים לטיולים במיוחד בסתיו ובאביב

פריז עם אהובתי- או איך נולד לו חלום שגרם לי להצמיח כנפיים

טיול בת מצווש וטיול 40 בפריז המהממת. מה עוד אפשר לבקש? בעקבות החופשה המושלמת הפכתי למתכננת טיולים ונולד לו הבלוג

סתוניות בתל גודד פארק בריטניה

טיולי סתיו בארץ

עונת הסתיו מושלמת לטיולים בארץ. אספתי שלוש המלצות לטיולי סתיו קסומים ואתרים בארץ מצפון ועד דרום. צאו לטבע!

20 תגובות

  1. טוב אוסטריה היא אהובת ליבי. אי אפשר לא להתאהב…. עבורנו דווקא מערת הקרח היתה הסיוט של הטיול. עד כדי כך השאירה טראומה שמאז לא מוכנים לשמוע אצלי על מערות קרח. בשום מקום…. מקווה שהייתם גם בגרוסגלוקנר, אחד המרהיבים. תמיד כיף לראות שוב את הנופים של אוסטריה ( :

    1. תודה רינת. בהחלט כל הרעיון הוא לדעת להתאים את האטרקציות והטיולים, ומה שכיף מאוד לאחד יכול להיות סיוט לאחר… אנחנו לומדים מניסיון ויודעים ממה כדאי להימנע בעתיד. ואוסטריה, אין יפה ומהממת כמוה. היינו בגרוסגלוקנר כמובן, זה בחלק השני 🙂

  2. זלצבורג היא יעד מושלם לטיולי כוכב! גם אנחנו נהנינו ממנה מאוד בזמנו. כל הכבוד לכם שלמרות הבאסה של ההתחלה, יצא לכם טיול סבבה. לא חשבתי בכלל לבדוק את האופציה של פראג – תודה על הרעיון!

    1. תודה ינינה. גם אנחנו קבלנו את הרעיון לפראג מחבר, אבל היום הכרטיסים לוינה ממש זולים, כך שלדעתי אין צורך להרחיק כל כך. בכל מקרה ההתחלה היתה מבאסת ומהר מאוד זה השתפר, כי אוסטריה פשוט נהדרת!

    2. יאיייי איזה טיול שווה. התמונות נפלאות ממש.
      סיקרת לגבי השושואיסט. מזט.

      1. הוא לא באמת שושואיסט 🙂 חחח פשוט אסור לכתוב עליו, לראות אותו, או לדעת שהוא קיים. תמיד אני מנסה להצניע פרטים ותמונות. תודה ענבל, בהחלו היה טיול שווה ביותר

    1. תודה מיכל. מזל גדול, היה מלחיץ ומבאס כל כך, מזל שהיו לנו שבועיים נהדרים באוסטריה ושכחנו מזה כמעט לגמרי. אנחנו כמובן כבר לא מאחרים יותר לטיסות 🙂

  3. נראה טיול מהמם, נופים משגעים והמון אטרקציות. משום מה ביקרתי באוסטריה כילדה עם ההורים ולא חזרתי מאז. תמונות כל כך יפות, עשה חשק לבקר שוב.

  4. כל כך יפה, נועה. אוסטריה היא באמת הכי קלאסית לטיול משפחתי בזכות השילוב של יופי ושפע הפעילויות. אני מכירה יותר את טירול. בזלצבורגלנד הייתי בהצצה בלבד (בטיול אחר), ועשית לי חשק לחזור.

    1. תודה רבה זיוה יקרה. אוסטריה מושלמת, אני ממש מצפה לטיול בטירול. מקווה שלא אצטרך להמתין הרבה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג