חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול כוכב באוסטריה – חלק ב'

המשך עלילותינו בחבל זלצבורג

תארו לעצמכם שאתם מהלכים בנוף בראשיתי. פסגות מוריקות נישאות סביבכם, שאריות שלג נמסות לאיטן, פרחים מנקדים בצבע את הנוף הקסום. פרות חומות רועות להן בנחת, ואגמים עם צבע תורכיז מנצנצים בקרני השמש. גן עדן לא? 

זוהי אוסטריה. ומבחינתי זהו סוד קסמה הבלתי מעורער. זה, ומלא אטרקציות שוות במיוחד לכל גיל וסגנון.

בפוסט הקודם כתבתי על ששת הימים הראשונים בטיול ופרטים כלליים על הטיול באוסטריה. חלקו השני של הפוסט יתמקד בחמשת הימים האחרונים של הטיול המושלם בחבל זלצבורג.

וכדי שתכנסו לאווירה מצרפת סירטון מהמם של אחד משיאי הטיול עליו אפרט בהמשך: כביש הגרוסגלוקנר.

יום מספר 6- השלמות בפארק וגריני, חיפוש זהב, ומרחצאות מפנקים

היום הזה בעצם התחיל בחזרה לפארק וגריני. ביום הראשון שלנו באוסטריה הגענו לשם שעתיים לפני הסגירה, ולפני שרכשנו את כרטיס ההנחות זלצבורגלנד. עלינו ברכבל ונהננו משעתיים של משחקים ונוף מרהיב, אבל ממש לא מיצינו אותו.
המתבגרת שדוקא כן מיצתה אותו בפעם הקודמת, נשארה במיטתה להשלמת שעות שינה ואנחנו העפלנו שוב ברכבל עם הנוף המקסים של ווגריין. הפעם הילדים גילו אזורים שלמים אליהם לא הספקנו להגיע בפעם הקודמת. גולת הכותרת היתה שביל רגליים יחפות ומגרש שעשועים מקסים.

וגריני פארק ווגריין

איפה הזהב?

אחרי שאספנו את המתבגרת לקראת שעות הצהרים, יצאנו לאזור חדש שטרם בקרנו בו : ראוריס. זהו אזור שהנו חלק מהפארק הלאומי הוהא טאורן (Hohe Tauren). באזור זה נהגו בעבר לחפש זהב, והיום זוהי פעילות חביבה המתאימה למשפחות ולילדים. הדרך לנהר משגעת. משהו שונה בעמק המקסים הזה, ושאריות שלגים מציצות על פסגות ההרים הרחוקים והכל כמובן ירוק ורחוץ. 

ראוריס בפארק הלאומי הוהא טאורן

כשהגענו ליעד- Parkplatz Goldwaschen , קיבל אותנו בעל המקום בביקתה הקטנה וצייד אותנו בקערות שטוחות לחיפוש הזהב, ובנוסף שילמנו גם על מגפיים וכלי זכוכית קטנים בהם אנו אמורים לאסוף את הזהב שנמצא.
אחרי הדגמה קצרה ניגשנו למלאכה. הפעילות בהחלט חביבה ומגוונת, אך להתעשר לא התעשרנו מהחיפוש הקצר. הנהר ומימיו הקרירים ציננו אותנו ביום שמש חם ונעים. בילינו במקום כשעתיים בערך. כולל ליטוף ארנבות ענק שמתגוררות במקום.

חיפוש זהב בראוריס אוסטריה

מתפנקים במרחצאות

מכאן לקראת שעות אחר הצהרים פנינו לדובדבן שבקצפת: מרחצאות אלפנתרמה Alpen Therme Gastein בבאד הופגשטיין, כשלושת רבעי שעה נסיעה בדרכים יפהפיות.
המרחצאות המפנקים נקיים ומזמינים. והפעם כמעט ריקים. ממליצה בחום להגיע לקראת שעות הערב ולהנות מהמקום עד הסגירה. זהו סיום מושלם ליום טיולים. הבריכות חמימות ונעימות, בילינו בהם שעות ארוכות. במקום ישנן בריכות מקורות וחיצוניות , כמה מגלשות לא ממש מסעירות, אבל לילדים שלי זה הספיק בהחלט. הם בעיקר נהננו מרביצה בתוך המים החמימים אל מול הנוף המשגע.
המקום מאוד מסודר ונקי, יש כאן מלתחות ולוקרים כמו בכל מרחצאות באוסטריה, מסעדה עם אוכל סביר בהחלט, ובעיקר שקט ושלווה. זה היה סיום מושלם ליום מקסים.

יום מספר 7 – כביש נוף חלומי אחד: הגרוסגלוקנר ופארק חיות הבר

כביש הגרוסגלוקנר בכלל לא היה מתוכנן ליום הזה. היינו בדרך לקפרון (עוד אתר משגע שישאר לטיול הבא), אבל היה יום כל כך יפה ופתאום בדרך ראיתי את השלט לכביש, ובהחלטה של רגע שינינו את התכניות.
הכביש הזה הוא ללא ספק משיאי הטיול עבורי. נסיעה בדרך נוף משגעת. ככל שעלינו והתקדמנו בכביש הטמפרטורות ירדו והנוף נהיה יותר ויותר יפה. פשוט חלום. הנסיעה בכביש נכללת גם בכרטיס זלצבורגלנד, אלא אם כן ניצלתם את הכרטיס ליום בעיר זלצבורג. כשטיילנו היתה שמועה שהכרטיס עובר גם אם כבר ביקרנו בזלצבורג העיר, ואכן כך היה. ( כן אנחנו אנושיים, גם אנחנו חוטאים לפעמים בקומבינות).

כביש הגרוסגלוקנר

מדרגות לגן עדן

לאורך הכביש היפה פזורות תחנות לעצירה: תצפיות נוף, מסלולי טיול רגליים, מסעדות וגני שעשועים חביבים. בכניסה מקבלים עלון עם מידע על כל תחנה. כמה דקות אחרי תחילת הנסיעה כבר עצרנו כדי לחוש את הטבע הקסום שסביבנו. הילדים טיפסו על הר טרשי משובץ אבנים וסלעים, הרוח החזקה מקפיאה, אבל הנוף שווה הכל.

כביש הגרוסגלוקנר

עצרנו במספר תחנות נוספות, באחת מהן, תחנה מספר 7: אגם אלפיני קטן ושאריות שלגים סביבו. הקפנו את האגם וחצינו אותו באמצעות גשרון עץ שנבנה באמצע האגם הקטן. ממול מסעדה ולידה מגרש משחקים מקסים עם שעשועי מים ומגלשות שהקטנים סרבו לעזוב.

אגם אלפיני בכביש הגרוסגלוקנר באוסטריה

קרחון קייזר פרנץ ג'וזף

שיאו של הכביש הנו בתחנת קייזר פרנץ ג'וזף בה תצפית מדהימה על קרחון ומרכז מבקרים. ניתן גם לצאת למסלול רגלי עד הקרחון. אנחנו הגענו לתחנה וחנינו בחניה המקורה. יצאנו לתצפית ו-קפאנו מקור! זוכרים שיצאנו בספונטניות לטיול בכביש? אז לא היינו ממש מוכנים מבחינת בגדים ארוכים. טיפ שלי: בכל יום שימו בתא המטען גם ביגוד חם וגם בגד ים ומגבות.
למרות הקור שסרר, התפעלנו מהקרחון ומהמראה המרהיב שלו. טיילנו קצת מסביב, אבל התחנה הזו בניגוד לאחרות היתה די עמוסה, ואנחנו פחות בעניין של צפיפות, ולכן לא הקדשנו זמן רב למקום והתחלנו בנסיעה חזרה לתחילת הכביש.

בדרך חזור עצרנו בכמה תחנות נוספות שבהן לא עצרנו קודם והמשכנו להתפעל בלי סוף מהנוף המטריף. הדרך כולה לקחה לנו כמה שעות טובות. הנסיעה בכביש עצמו אינה ארוכה מאוד, פשוט עצרנו המון בדרך, טיילנו, שיחקנו, אכלנו, צילמנו בלי סוף ונהננו מאוסטריה במיטבה.

פארק חיות הבר Wild & Adventure Park Ferleiten

צמוד לנקודת הכניסה לכביש, ממש קרוב לעמדת התשלום נמצא פארק חיות הבר ולידו פארק שעשועים קטן ובו מתקנים חביבים שכל אחד מהם בעלות של יורו בערך. נכנסנו קודם כל לפארק חיות הבר שהכניסה אליו נכללת בכרטיס זלצבורגלנד. זהו פארק רחב ידיים ובו תוכלו למצוא מגוון של חוית: צבאים ועופרים חמודים נחים להם בפסטורליות על הדשא, ארנבונים חביבים בפינת ליטוף, ביזון אחד ענק ומרשים במיוחד, ודובים חומים ועצובים למראה בכלוב קטנטן. אני ממש מקווה שהם כבר לא שם. אחרי הביקור במתחם השיקום לדובים ברומניה, אני מבינה עד כמה הדובים האלו אומללים בשבי הזה, ומקווה שהעבירו אותם גם למחסה כזה. אם ביקרתם שם מאז אשמח לעדכון.

אחרי שמיצינו את הפארק עברנו לפארק השעשועים הצמוד והילדים נהנו מהמתקנים שעה ארוכה. המתבגרת התייחדה עם המוזיקה שלה בינתיים.

פארק שעשועים קטן ליד כביש הגרוסגלוקנר

מכאן כבר חזרנו לדירה אחרי עצירה הכרחית במקדונלדס בעיירה זל אם זה הסמוכה.

יום מספר 8 – מכרה המלח בהליין ופארק החבלים אניף

אחרי יום הנופים והטבע בכביש הגרוסגלוקנר, היה ברור שנצטרך לאזן עם יום אטרקציות. אז אחרי התארגנות בוקר מאוחרת יצאנו למכרה המלח בעיירה הליין שנמצאת ממש סמוך לגבול עם גרמניה, ולא רחוק מהעיר זלצבורג.
הכניסה למכרה אינה כלולה בכרטיס זלצבורגלנד, אך יש הנחה מסוימת למשפחה. רכישת הכרטיסים הנה למשבצת זמן מסוימת. רכשנו והמתנו מעט לתור שלנו. בתחילת הסיור מקבלים "מדים" של כורים, ואחרי ההתארגנות יוצאים לסיור ברכבת שלוקחת אותנו למעבה האדמה ולתוך המכרה הקדום.
אזור זה היה בעבר מפורסם במכרות המלח שבו. גם בצד השני של הגבול בעיירה ברכטסגאדן ישנו מכרה. כאן תוכלו להכנס עם ילדים מגיל ארבע ומעלה בלבד, בצד השני של הגבול אין מגבלת גיל.

הסיור אינו מרתק במיוחד לטעמי. המדריך נותן הסברים בגרמנית ואחר כך באנגלית, וזה מעט מייגע. לאורך התחנות השונות בתוך המכרה מוקרנים גם סירטונים המספרים את הסיפור ההיסטורי של הנסיך והארכיבישוף מזלצבורג שהמכרה היה שייך לו. החלק האטרקטיבי ביותר כמובן הוא הגלישה בשתי מגלשות עץ ארוכות ששימשו בעבר את הכורים עצמם. בהחלט מסעיר וחביב, במיוחד לקטנים יותר.

מזכרת ממכרה המלח הליין באוסטריה
מזכרת ממכרה המלח בהליין

מטפסים על העצים בפארק החבלים kletterpark-salzburg

פארק החבלים באניף ממוקם צמוד לאגם מלאכותי קטן ומקסים המשמש את המקומיים לרחצה ורביצה נעימה בימים חמים. אנחנו הגענו לשם בשביל פארק החבלים, אבל נהננו גם מהאגם הצמוד. הקטנטונת נכנסה מיד למתחם המיועד לילדים עד גיל 6. היא היתה שם ממש לבדה וזה היה תענוג. 

במקום יש כמה מסלולי חבלים קלים, נדנדות ומתקנים המתאימים לגילאים האלו. התפצלנו ואני השגחתי עליה בזמן שהגדולים, יחד עם אבא שלהם איתגרו את עצמם במסלולים על העצים הגבוהים.
בכניסה למקום מקבלים את הציוד, עוברים הדרכה של הצוות שכמובן יודע מילה או שתיים בעברית. הצוות מאוד נחמד ובמקום היו ממש מעט מבקרים ושקט יחסי.

פארק חבלים אניף ליד זלצבורג

המתבגרת מיצתה אחרי מסלול אחד או שניים. והגברברון שבחבורה נהנה מאוד למרות פחד גבהים מסוים. בשלב כלשהו הגיע לסוף מקטע בו היה צריך לקפוץ קפיצה חופשית למטה (קשור ומאובטח כמובן). אמנם חיכינו לא מעט, אבל לבסוף הוא הצליח להתגבר על הפחד ולקפוץ למטה לקול תשואותינו.

בזמן הזה אנחנו הבנות כבר רבצנו ליד האגם בשעות אחר הצהרים החמימות. כשהצטרפו אלינו גם הגברים שבחבורה הילדים אפילו טבלו מעט ושחו במים הקרירים, וקינחנו גם עם גלידה כמובן כמיטב המסורת.
אני נהניתי מאוד מהשמש הנעימה ומהשקט היחסי שבו חבורות של צעירים מקומיים ומשפחות עם ילדים מבלים להם בשקט ובניקיון מופתי על המדשאות ורמפות העץ שעל שפת האגם.

מכאן חזרנו ישירות לדירה והתארגנו על ארוחת ערב שכללה פסטה נקנקיות וסלט. תענוג. כיף לבשל בדירה המאובזרת. המטבח אמנם קטנטן, אבל אנחנו מאוד נהנים לבשל בטיולים ולאכול קצת אוכל ביתי המגוון מעט את הג'אנק פוד שבדרך כלל שולט בטיולים כאלו.

אגם ליד פארק החבלים אניף
Waldbad Anif

יום מספר 9 – קצת שופינג לנשמה, מגלשות הרים שוות ופארק מים ליד הבית

זהו היום האחרון שלנו לפני החזרה הארוכה לפראג, ואז הביתה. אנחנו מקדישים את היום להשלמת משימה חשובה במיוחד: שופינג! 

בשבת שעברה, בתום יום מהנה בעיר זלצבורג, גילינו לצערנו שהיורופארק, מרכז הקניות שבפאתי העיר נסגר בשעה מוקדמת. ולכן, היום נרגשות, יצאנו המתבגרת ואני לכמה שעות של שופינג. במקביל אב המשפחה והקטנים יצאו למגלשות ההרים קלטנבליץ הסמוכות למכרה המלח הליין.

יורופארק זלצבורג הנו מרכז קניות רחב ידיים ויש בו חנויות של מרבית רשתות האופנה הגדולות לצד חנויות מקומיות. המתבגרת נהנתה מהשופינג כצפוי, במיוחד אחרי כמעט שבועיים של חוויות וטיולים בטבע. המחירים אגב די דומים לאלו שבארץ.

הקטנים נהנו מאוד במגלשת ההרים ואפילו טענו בתוקף שהיא אף ארוכה ומסעירה יותר מהמגלשה באבטנאו. אל המגלשות עולים ברכבל פתוח, דבר שהגביר עוד יותר את ההנאה מהמתקן.
אחרי שסיימו הצטרפו אלינו בקניון וכמובן שגם רצו להצטרף לחגיגת הקניות. הקטנטונת התעכבה כשעה בחנות אקססוריס שיש בה שלל אביזרים מנצנצים והצבע הוורוד שולט בה, ויש בה הכל: גומיות, איפור, אביזרים לשיער ומראות קטנות, הכל כמעט מקושט בחדי קרן וקשתות. מה עוד צריכה ילדונת?

מכאן חזרנו לווגריין והחלטנו לשים פעמינו לפארק המים הקרוב, מרחק הליכה מהדירה המתאים במיוחד לרחצה בימים חמימים. בדיוק החל לרדת גשם וכמעט וויתרנו על הרחצה. לשמחתנו הגשם נעלם כפי שהופיע, ואנחנו נהננו מהפארק שהיה די ריק בשעת אחר צהרים. קרני שמש מלטפות הנעימו לנו אחר צהרים אחרון באוסטריה.

פארק המים וואסרוואלט בווגריין

יום מספר 10 – חזרה לפראג דרך סנט גילגן ואגם סנט וולפגנג

בוקר אחרון בווגריין. מסיימים לארוז, מתארגנים ונפרדים בצער מהדירה שהיתה לנו בית במשך 11 יום. בפוסט הקודם הרחבתי מעט על הדירה ואני ממליצה בחום על המיקום ועל הדירות של תומס ומריה – Knappensteig appartements. אנחנו מתחילים לחזור לכיוון פראג, ובדרך מתוכננת עצירה באזור האגמים ובעיירה סנט גילגן. הדרך אורכת כשעה וחצי, ואנחנו מגיעים ומוצאים חניה.
העיירה הקטנה לחופו של אגם סנט וולפגנג מתגלה כעיירה קטנה וציורית. אנחנו רוצים לשכור סירה ולשוט באגם, אך מגלים שיש תור ומחליטים לחזור בהמשך.זהו יום חם המסמן את תחילתו של גל חום באוסטריה, ואנחנו משוטטים מעט בטיילת, מתפנקים עם גלידה ומשוטטים בין חנויות מזכרות חביבות. יש אפילו שוק איכרים קטן המתקיים בימי שבת. לצד חנויות ובתי קפה מלצריות בבגדים מסורתיים מספקות אווירה אוסטרית אותנטית.

סנט גילגן ואגם סנט וולפגאנג

אנחנו חוזרים למעגן הסירות וממתינים בחום לתורנו, משכשכים רגליים במים ומוקסמים מצבע התכלת – איזמרגד של המים. נהוף מסביב מטריף.

שיט באגם סנט וולפגנג

השכרת סירות בסנט גילגן

סוף כל סוף מגיע תורנו. אנחנו לוקחים סירת מנוע קטנה וסולם. מתחילים להתרחק מהמזח ומכוונים את הסירה לעומק האגם הרחק משאר הסירות. הסירה קלה מאוד לתפעול ואפילו הקטנטונת בת השש יכולה לנווט אותה בקלות. אנחנו חולפים על פני סירות מפרש ציוריות, הרוח מלטפת, הנוף מסביב עוצר נשימה והמים כל כך מזמינים.

שיט באגם סנט וולפגנג

אנחנו עוצרים את הסירה וחוץ ממני שלא הצטיידתי בבגד-ים מראש, כולם קופצים אל המים הקרירים לטבילה מרעננת. אני נהנית מהשמש, מהרוח והמים הקרירים שמצננים אותי. גן עדן.
זו היתה פשוט דרך מושלמת לסיים את החופשה. שעה של שלווה, חופש, וזמן איכות משפחתי מפנק בלב האגם היפה הזה באוסטריה.

שוחים באגם סנט וולפגנג
אגם סנט וולפגנג

בחזרה לפראג

אנחנו מחזירים את הסירה למעגן, מתלבשים, והפעם באמת יוצאים בדרכנו לפראג הרחוקה. הדרך חזור בניגוד לנסיעה הלוך, עוברת הרבה יותר בקלות ואנחנו נוסעים רצוף כמעט ארבע וחצי שעות. לעת ערב מגיעים למלון קטן מחוץ לעיר. קרוב לשדה התעופה.
אחרי התארגנות ומקלחות אנחנו מתיישבים לארוחת ערב אחרונה בטיול. הארוחה טעימה, במלון מסעדת שף, אך לצערי אני לא יכולה להמליץ עליה בשל חוויה מאוד לא נעימה ויחס אנטיפטי מהשף שהוא גם בעל המלון.
בארוחה אנחנו מסכמים את הטיול, מעלים חוויות ונזכרים ברגעי השיא של הטיול. כל אחד והשיא שלו. הילדים כמובן נהנו מאוד מהאטרקציות : מגלשות הרים, מערת הקרח, פארק חבלים, ובמיוחד מהמרחצאות. אנחנו נהננו מהטיולים בטבע, מכביש הגרוסגלוקנר, מתצפית חמשת האצבעות ומאינסוף האגמים.

נופים יפים בחבל זלצבורג אוסטריה

בבוקר למחרת אנחנו ממריאים בחזרה הביתה, מלאים בחוויות נהדרות, זכרונות ורגעים משותפים.
אוסטריה היא חלום. היא מגוונת, עשירה בנוף ובאטרקציות, ויש בה עוד כל כך הרבה. מחכה ליום שבו אחזור לטייל בה.

יש עוד המון מקומות בהם לא הספקנו לבקר בטיול הזה: מפלי קרימל, מאגרי קפרון והר קיצנשטיינהורן, הר שמיטן, ערוץ זיגמונד טון וערוץ קיצלוכקלאם, אגם המלאכים ועוד ועוד הרשימה ארוכה. 

בטיול זה התמקדנו בחבל זלצבורג המשגע וכמו שכתבתי גם כאן לא הספקנו הכל. בפעם הבאה מקווה לטייל בעמקים היפים של חבל טירול.

טיול כוכב באוסטריה

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

האי קאפרי

טיול בדרום איטליה

חבל קמפניה שבדרום איטליה הנו אחד המקומות היפיםבארץ המגף. שילוב מושלם של נופים מרהיבים, אוכל טוב ואנשים מקסימים

אגם בלאה רומניה כביש הטרנספגרשן

רומניה עם ילדים

רומניה היא ביצת ההפתעה שלי. גילינו ארץ מקסימה, טבע יפה, עיירות וכפרים. מושלמת לטיול משפחתי.  חלקו הראשון של הטיול שלנו.

טטרנסקה לומניצה סלובקיה

סלובקיה – טיול משפחתי ראשון

סלובקיה היתה הטיול המשפחתי הראשון שלנו. התרגשנו מאוד מכל דבר, וזו היתה חוויה נפלאה. סלובקיה מושלמת לאוהבי הטבע ומתאימה מאוד לטיול עם ילדים.

21 תגובות

  1. וואוו איזה נפלאה אוסטריה שלך !! מסכימה איתך שיש כל כך הרבה מה לעשות, תודה על הפירוט. אהבתי את הפינה ״ מה כן ומה לא״ ?
    ואיזה צילומים משגעים. עשית לי את היום. ??

    1. חמודה שאת! תודה על הפירגון. שמחה שאהבת את הרעיון של מה כן ומה לא, ובכלל תודה על המחמאות. את נהדרת.

  2. חבל זלצבורג המופלא. הסיפור שלכם מקסים! ומדהים כמה מקומות שאנחנו לא היינו. כמה שלא מבקרים שם לא ממצים. תמונות מקסימות. נהנתי.

    1. תודה מותק! באמת שאין על אוסטריה. כל כך מגוונת ויפה ומתאימה לכל גיל וסגנון. כיף שאהבת

  3. נהניתי לטייל איתכם, נעה. ההמלצות שלך נהדרות; קצת אטרקציות, מעט שופינג והמון טבע ונופים. בדיוק כמו שאני אוהבת! אהבתי גם את פינת הלמה כן, למה לא!

    1. תודה רבה רחלי יקרה! איזה כיף שאהבת. באמת שאי אפשר לטעות באוסטריה, ואין ספק שהסוד בתכנון נכון טמון באיזון נכון, בעיקר בטיול עם ילדים ומתבגרים. אבל גם לנו…

  4. טיול נפלא, נועה. ואת מתארת אותו כל כך יפה ואינפורמטיבי. אין ספק שאוסטריה היא גן עדן ולמשפחות עם ילדים היא הדובדבן שבקצפת.

    1. תודה זיוה על המחמאות. את משמחת אותי מאוד. אוסטריה אכן נהדרת עם ילדים, אבל גם מושלמת לאוהבי הטבע

    1. תודה הילי! הפוסטים שלך כל כך עושים לי חשק לטייל שוב באירופה. הלוואי וזה יקרה בקרוב

    1. באמת אחד המקומות היפים ביותר בעולם. מקווה שנוכל לחזור ולטייל בכל מקום כמה שיותר מהר. תודה

  5. הסרטון של הגרוסגלוקנר עשה לי צביטה בלב שלא הצלחנו לעשות את זה בגלל ראות לקויה, אבל כמו שאת אומרת: לפעם הבאה. את מתארת מקסים ומפורט ובכלל אוסטריה זו אהבה.

    1. בהחלט נדארו עוד כל כך הרבה דברים לפעם הבאה, אוסטריה היא אהבה אמיתית גם שלי. תודה רבה מלי

  6. אני רק מתארת לעצמי מזה לכתוב על כזה מקום מושלם בתקופת הקורונה. כמו לגרד פצע שטרם הגליד. לא מצאתי עדיין מדינה שמשתווה לה מעל כך הרבה בחינות. יופי, הנגשה, התאמה לילדים ומחירים. כל כך הייתי רוצה להיות שם עכשיו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג