חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סלובקיה עם ילדים – טיול משפחתי ראשון

אגם שטרבסקה פלסו

הטיול המשפחתי הראשון שלנו: היעד - סלובקיה

אי שם בשנת 2015 יצאנו לטיול משפחתי ראשון מחוץ לגבולות הארץ.

היעד הנבחר: סלובקיה. אמנם יש לי שורשים סלובקיים (סבתא מצד אבא), אבל זו לא היתה הסיבה שהפור נפל על המדינה המזרח אירופאית. לא זוכרת מה בדיוק היו הסיבות, אבל סלובקיה – יפה, מלאה בטבע קסום ואנשים חביבים, וגם זולה יחסית, חיכתה לנו בזרועות פתוחות.

התכנון: טיול כוכב בהרי הטטרה הגבוהים ובגן העדן הסלובקי. שמונה ימים כולל טיסות (שישה ימי טיול בפועל). ההרכב: זוג + שלושה ילדים (3,7,10). טיול בסלובקיה עם ילדים הוא טיול נהדר המתאים מאוד כטיול משפחתי ראשון. מעבר לנוף הנהדר יש המון אטרקציות מגוונות, וניתן לבחור בטיול כוכב שמתאים מאוד עם ילדים קטנים. סלובקיה גם מתאימה מאוד לטיול עם מתבגרים, יש לא מעט אופציות אתגריות. 

זו הדירה בה אנחנו התארחנו. בהחלט מומלצת למשפחה עם שלושה ילדים קטנים. הקטנה שלנו ישנה איתנו, יש בה שני חדרי שינה. סלון חביב, מטבח קטן אך מאובזר, ופינת אוכל נוחה.

עוד דירה חמודה בטטרנסקה Apartmán Alexander Tatranská Lomnica

אם תרצו להתפנק תוכלו לבחור במלון Grand Hotel Kempinski High Tatras שלצד האגם הקסום שטרבסקה פלסו

יאללה ממריאים

יום שלישי פעמיים כי טוב. אנחנו עולים על טיסת ערב לבודפשט, וההתרגשות גדולה. בת השלוש באקסטזה וגם הגדולים (שבע ועשר) מתרגשים מאוד. כל החוויה ראשונית ומיוחדת. 

בעשר בלילה  אנחנו נוחתים בבודפשט, אוספים את המזוודות ויוצאים עם הסעה של המלון שהוזמן ללילה, מרחק עשר דקות נסיעה מהשדה. הטיסה עברה בצורה חלקה. הגענו מצויידים בהרבה תעסוקה לדרך, גם לטיסות וגם לנסיעות הארוכות. בשלב כלשהו הילדים נרדמו, ואחרי התעוררות בשדה התעופה ובשילוב עם ההתרגשות נרדמנו די מאוחר בלילה.

למחרת  בבוקר, למרות שנת הלילה הקצרה התעוררנו מוקדם. אחרי איסוף הרכב משדה התעופה, התיישבנו לארוחת בוקר נחמדה במלון ויצאנו לדרך נרגשים.

ירקות משומרים בארוחת בוקר במלון
ירקות משומרים בארוחת הבוקר במלון

יום מספר 1 -בדרכים, יוצאים להרי הטטרה הגבוהים

היום הראשון לטיול הוא למעשה יום נסיעות בדרך לטטרנסקה לומניצה (Tatranská Lomnica). הדרך אורכת כ4-5 שעות, אבל בפועל, עם עצירות (כי אי אפשר לנסוע כל כך הרבה שעות רצוף) לקחה כמעט יום שלם. הדרך יפה מאוד, ירוקה ומרתקת, טפטוף קל מלווה אותנו עד המעבר לסלובקיה ושם אנחנו נפרדים ממנו כמעט לכל ימי הטיול. מזג אוויר מושלם. מדבקה של כבישי האגרה בסלובקיה קנינו בתחנת הדלק לאחר מעבר הגבול שכמעט אינו מורגש.

כיכר מרכזית בבנסקה ביסטריצה סלובקיה

עצירה ראשונה בדרך :עיירה בשם זבולן. מאוחר יותר גילינו שלמעשה טעינו ונכנסנו למקום אחר. אל דאגה עוד נגיע לזבולן האמיתית בדרך חזרה לבודפשט.  עצירה שנייה בדרך : בנסקה ביסטריצה Banská Bystrica (כן השמות הסלובקים שוברים קצת את השיניים 🙂 )

טטרנסקה לומניצה סלובקיה

בדרך להרי הטטרה הגבוהים עוצרים בבנסקה ביסטריצה

 

נהננו מהעצירה ומהאווירה האירופאית, וממזג האוויר הנעים (בעיקר כשבארץ הטמפרטורות עומדות על ממוצע של 35 מעלות). הדרך מבנסקה ביסטריצה לדירה בהרי הטטרה הגבוהים נעשית יותר ויותר יפה. נופים של יערות והרים, ונחלים בצידי הדרך, אבל אנחנו כבר די מותשים ורוצים להגיע אל היעד. 
לקראת שבע בערב הגענו לדירה שלנו בטטרנסקה לומצניצה, עיירת נופש מקסימה ושוקקת חיים. הדירה היא חלק מקומפלקס דירות,  מחוץ לדירה זורם לו נחל קטן והכל מאוד פסטורלי.

התמקמנו בדירה ויצאנו לשיטוט קל בעיירונת שתהיה לנו בית בשבוע הקרוב. אחרי ביקור קצר בסופר, חזרנו לדירה והכנו ארוחת ערב ומיד למיטות מותשים. מחכים לטיול האמיתי  שיתחיל למחרת בבוקר.

להזמנת הדירה

היום השני- אגם קסום וטיול נינוח ביער

אגם שטרבסקה פלסו

התכנון המקורי ליום זה היה לעלות מוקדם בבוקר לפסגת הסקלנטו פלסו ברכבל. אבל בעצתו של מרטין מנהל בית הדירות החביב שלנו , החלטנו לדחות את העלייה לשעות אחר הצהרים שהיו צפויות להיות בהירות יותר.

יצאנו לכיוון אגם סטרבסקה פלסו Štrbské Pleso. האגם נמצא כעשרים דקות נסיעה מהדירה. הגענו בשעה יחסית מוקדמת ועדיין לא היו הרבה מטיילים. מראה האגם שנגלה לנו היו קסום. יפה כמו גלויה, פשוט מפעים, תמונת נוף פסטורלית מושלמת. האגם מוקף עצים, הרים, יערות עם עצי מחט גבוהים, פריחה משגעת בסגול צהוב ולבן.

אגם שטרבסקה פלסקו

מסלול טיול: מפלי סקוק

התחלנו להקיף את האגם, מזג האוויר עדיין קריר, אך לאט לאט השמש מציצה. הגענו לרכבל, אך בעקבות המלצה של מטיילת ישראלית חביבה שפגשנו בדרך, החלטנו לוותר על העלייה למעלה בשל הקור הסורר בפסגה (עלייה ברכבל כסאות פתוח). החלטנו להתחיל לטפס ברגל במסלול למפלי סקוק. בדרך גילינו שיחי אוכמניות וזללנו בהתלהבות.

אוכמניות מהשיח טיול למפלי סקוק

המסלול אל מפלי סקוק מקסים ועובר בנוף עוצר נשימה, ובתוך יער קסום. נדהמנו מהקטנטונת שקיפצה וטיפסה לה בקלילות במעלה הדרך, בין אבנים ושורשי עצים ענקיים. בשלב כלשהו סטינו מהדרך וגילינו פינת חמד עם נחל זורם ומפלונים קטנים. הילדים לא חשבו פעמיים, הורידו נעליים וגרביים, פשטו מכנסיים ונכנסו לטבילה במים הקפואים. בשלב הזה השמש כבר חיממה אותנו והיה ממש נעים. הילדים נהנו מאוד מהעצירה וגם אנחנו. אחר כך המשכנו לטפס עוד קצת למעלה. ממטיילים שהיו כבר בדרכם חזרה למטה הבנו שהדרך למפלים עוד ארוכה ומאתגרת, והחלטנו לוותר ולחזור לאגם המקסים.

מפלי סקוק טיול עם הילדים

אטרקציות חביבות מסביב לאגם

ליד הרכבל למטה, גילינו גם נקודה נחמדה ובה אטרקציות חביבות לילדים-  FUN PARK ŠTRBSKÉ PLESO
הקטנים נסעו על מכונית קטנה במסלול מותאם, והגדולה עלתה על טרמפולינה ענקית וקיפצה לה בהנאה. חזרנו לאגם והמשכנו ללכת בשביל המקיף אותו, בשלב זה כבר היו הרבה מטיילים, אבל לא עמוס מידי. שכרנו גם סירת משוטים ושטנו לנו באגם המקסים כשלמעלה שמיים כחולים צלולים ואנחנו בתוך כל היופי הזה.

טרמפולינה ליד אגם שטרבסקה פלסו

ואפילו פגשנו חבר חמוד בטיול שעשינו מסביב לאגם.

צבי שפגשנו בטיול מסביב לאגם שטרבסקה פלסו

בתום שייט של ארבעים דקות, השעה הייתה כמעט כבר 16:30 אחר הצהרים. נכנסנו לרכב והקטנטונת נרדמה מיד. 
יצאנו לכיוון פופרד, העיר הגדולה והמרכזית באזור ערי הטטרה הגבוהים כדי לחפש מעילים לילד הסנדוויץ',היות ומזג האוויר בפסגות קריר משחשבנו. התיישבנו לאכול במסעדה מקומית נחמדה עם אוכל סביר.

 בסלובקיה כל המסעדות מאוד ידידותיות לילדים. כמעט בכל מסעדה יש משחקים בחוץ ובפנים. יש פינת החתלה והנקה, כך ההורים יכולים להנות בשקט מהאוכל, והילדים נהנים מתעסוקה לפני ואחרי הארוחה, דבר ההופך את הטיול בסלובקיה עם ילדים למהנה ומוצלח במיוחד. 

בשמונה בערב הגענו חזרה לטטרנסקה, שם כמובן התפנקנו בגלידה לפני המקלחות ושנת הלילה אחרי יום ארוך ומלא בכיף.

יום מספר 3- טירה עתיקה ורכבל לתצפית מרהיבה

היום השלישי לטיול- יום שישי. היום בתכנון- מצודת ספיש Spišský hrad  הטירה הגדולה ביותר בסלובקיה. מזג האוויר שוב מחייך אלינו. אמנם הבוקר מתחיל קצת מעונן, אך די מהר השמיים מתבהרים ושמש נעימה מחממת אותנו. הנסיעה מהדירה שלנו לא ארוכה, כשעה בערך. לטירה אפשר להגיע בשתי דרכים:  או ממש עד לחניה של הטירה, או דרך הכפר ספיסקי פודחרדי Spišské Podhradie   ממנו צריך לטפס בעליה של 20-30 דקות, בנוף מקסים. כמובן שבחרנו באפשרות האתגרית יותר. השארנו את הרכב בחניה המיועדת למבקרים במצודה והתחלנו את הטיפוס למעלה. המצודה ממוקמת בראש גבעה וחולשת על כל הסביבה והמראה מקסים. מומלץ להביט לאחור מידי פעם ולהנות ממראה הכפר הציורי שנשאר מאחור, הנוף פתוח ופסטורלי, ובמרכזו המצודה הענקית.

טירת ספיש

בחזרה בזמן לתקופת האבירים

למעלה בטירה התיישבנו על חלקת דשא במרכז המצודה ואכלנו סנדוויצ'ים שהוכנו מבעוד מועד בדירה. הצטרפו אלינו לארוחה דבורים סלובקיות חביבות.
הסיור בטירה רחבת הידיים היה מהנה מאוד. ניתן לקבל מפה בכניסה ובעזרתה לנווט בפנים. בטירה העתיקה השתמרו חדרים רבים, ביניהם שחזור של מטבח , חדרי שינה, כלי נשק מסוגים שונים, והחדר האהוב במיוחד על הילדים: מרתף העינויים! 

במרתף הטירה חדר ובו מתקני עינויים שונים. הילדים נשכבו בהתלהבות על מיטות העינויים, והצטלמו בשמחה עם המתקנים השונים. 

במקום  מתקיימות גם הדרכות ותצוגות של חפצים מתקופות שונות וניתן גם לרכוש מזכרות קטנות.

טירת ספיש בסלובקיה

אל המגדל הגבוה ביותר מעפילים בגרמי מדרגות צרים ועתיקים ואנחנו מרגישים לרגע שחזרנו לימי הביניים. למעלה הנוף פשוט משגע! אחרי תצפית על הסביבה ירדנו למטה אל חצר המצודה המוקפת חומה. הילדים שיחקו וקפצו באושר ואני כמובן צילמתי בלי סוף.

טירת ספיש סלובקיה

לקראת צהריים נפרדנו מהמקום, לא לפני שקינחנו בגלידות טעימות, והתחלנו לרדת חזרה לרכב. ואז? אבוי: הקטנטונת כבר ממש עייפה ואנחנו לא מוצאים את המוצץ! שוד ושבר! כמובן שגם זה קורה בטיול. הירידה קצת מתישה, אבל אנחנו מגיעים למטה בחזרה לרכב ולשמחתנו מאתרים את האבידה, ובא לציון גואל.  אחרי התאוששות כללית מתחילים לחזור לכיוון טטרנסקה לומניצה.

 

אגם אלפיני בסקלנטה פלסו. רכבל מטטרנסקה לומניצה

רכבל לתצפית נוף ואגם אלפיני קסום

בטטרנסקה לומניצה אנחנו אוכלים ארוחת צהרים מאוחרת במסעדה ליד הרכבל. הרכבל  מעפיל לשתי תחנות: סקלנטו פלסו Skalnaté pleso‏  תחנת הביניים,  ופיסגת לומניצקי סטיט (נקודת התצפית הגבוהה ביותר באזור). אנחנו עולים ברכבל, למרות שעת אחר הצהרים המאוחרת. אל תחנת הביניים מעפילים ברכבל סגור. לשמחתנו לא קר כמו שחששנו שיהיה למעלה. 

בפיסגה אגם אלפיני עם מי קרח צלולים, והנוף מסביב כל כך פראי ויפה. בשל השעה המאוחרת אנחנו די לבד במקום וזה נחמד. האגם קטנטן ממש אמנם, אבל הנוף הפראי מסביב יפה ביותר. מכאן גם ניתן לצאת למסלולי טיול, המפורסם בהם הנו המסלול למפלי הרבינוק, מסלול של כמה שעות הליכה. תצטרכו לקחת אוטובוס חזרה לטטרנסקה לומניצה בסיום המסלול שאיננו מעגלי. 

אגם אלפיני קטן בסקלנטה פלסו הרי הטטרה הסבוהים

 אנחנו מקיפים את האגם הקטן, ושולחים דרישת שלום בסרטון קצר לכבוד שבת לסבים והסבתות בישראל, בתוך גלוית נוף פסטורלית. במקום יש גם גן שעשועים קטן שמתאים בעיקר לקטנים. אנחנו נהנים שוב מתצפית משגעת על הנוף שנשקף מהפסגה, ויורדים חזרה לדירה שלנו. ערב שבת ואנחנו מתארגנים על ארוחת ערב קלה וצפייה בסרט משפחתי. כך מסתיים לו עוד יום טיול מלא חוויות.

יום מספר 4- גן העדן הסלובקי

היום מטיילים בגן העדן הסלובקי slovensky raj.  שמורת טבע יפהפייה הממוקמת כשעה נסיעה מהדירה. אנחנו מתחילים באגם דדינקי. יחסית לאגם היפה שראינו ביום הראשון  אנחנו מתאכזבים מעט בהתחלה. אך מזג האוויר חמים ונעים, והילדים טובלים רגליים במים ונהנים ממראה הברווזים ששטים באגם.  אנחנו מתענגים על רגעיי השקט והשלווה שיש רק בחופשה.

אגם דדינקי גן העדן הסלובקי

מסלול טיול בגן העדן הסלובקי

אחרי ארוחת בוקר מאולתרת וטבילה באגם יצאנו למסלול בגן העדן הסלובקי. על המסלול המפורסם סוחה בלה Suchá Belá‏  שהנו די מאתגר לילדים צעירים החלטנו לוותר הפעם. מפודלסוק Podlesok נקודה ממנה יוצאים הרבה מסלולים בגן העדן הסלובקי, (ביניהם גם הסוחה בלה ) אנחנו יוצאים למסלול שאמור להיות קל יותר. המסלול יוצא ממסעדה נחמדה Ranc Podlesok עם מגרש משחקים צמוד אליה. המסלול מקביל לנהר ההורנאד Hornádu הזורם בשמורה. אחרי כמה דקות הליכה הגענו לנהר. מזג האוויר היה חם והילדים כמובן מיד קפצו פנימה למים.

נהר הורנאדו בגן העדן הסלובקי
נהר הורנאדו גן העדן הסלובקי

אחרי עצירה די ארוכה המשכנו עוד קצת במסלול ונכנסנו לתוך שמורה פראית יפה וירוקה. הקטנטונת שהיתה כבר עייפה והחום שהכביד גרמו לנו לקצר את המסלול. בדיעבד נראה לי שטעינו בדרך, ואני לא בטוחה שהלכנו במסלול הנכון. שבנו על עקבותינו ושוב עצרנו ליד הנהר לרחצה באותה הנקודה. משם חזרנו למסעדה לארוחת צהרים טעימה. הילדים נהנו מהמשחקים בחוץ, כולל אומגה ממנה לא רצו להיפרד. בדרך חזרה עוצרים לגלידה (איך לא?) בפופרד, ומשם לטטרנסקה לומניצה שגם בשעות הערב שוקקת ומלאת חיים.

גן העדן הסלובקי

יום מספר5- מפלי הרבינוק

 בוקר יום ראשון- קמנו לשמש מחייכת, ויצאנו לסטארי סמוקוביץ' Starý Smokovec‏ , עיירת נופש הצמודה לטטרנסקה לומניצה, משם לוקחים פוניקולור שעולה להרבינוק Hrebienok‏. מהרבינוק ניתן לצאת למסלולי טיול נחמדים. לשמחתנו באותו יום התקיים במקום פסטיבל לילדים. היו שם אנשים המחופשים לדובים נחמדים שהסתובבו במתחם, מתנפחים, פינות יצירה ומתקנים שונים והכל בחינם. אחרי ששוטטנו קצת בין המתקנים החל פתאום טפטוף שהפך לגשם, אך פסק לאחר כמה דקות. החלטנו לצאת למסלול ולחזור שוב לפסטיבל כשנסיים.

טיול למפלי הרבינוק

כרבע שעה- עשרים דקות מתחילת המסלול הגענו לנקודה נחמדה לצד נחל זורם ומי המפלים הנשפכים אליו. כמובן שהילדים לא היססו ומיד החלו לקפץ בין האבנים ולשכשך רגליים במים הקפואים.
נשארנו בנקודה הזו המון זמן כי הילדים ממש לא רצו לעזוב, ואז המשכנו בטיפוס לכיוון המפלים.

מתברברים וחוזרים

המפל היה יפה כמובן, אך היו המון אנשים במסלול, ובנקודה הזו על גשרון צר שעליו למעשה עומדים כדי להתפעל מהמפל, היה די צפוף. החלטנו להמשיך הלאה, התחלנו לטפס עוד ועוד למעלה, חיפשנו את המשך המסלול המעגלי בו היינו אמורים לחזור בסוף להרבינוק. אולי המסלול היה ארוך משחשבנו, ואולי קצת התברברנו, אבל הטיפוס למעלה בדרך המרוצפת אבנים כבר היה ממש קשה לקטנטונת שהתעייפה, וגם כאב משונה ברגל הציק לה. חישבנו מסלול מחדש והחלטנו להסתובב ולחזור חזרה באותה דרך שבאנו.
אחרי כמה דקות ירידה בהם סחבנו כבר את הקטנטונת על הידיים, הגענו לנקודה היפה בה עצרנו קודם לצד הנחל. הקטנטונת שבינתיים נרדמה עלי המשיכה לישון אחרי שהשכבנו אותה בצד על כר דשא, והגדולים שכשכו שוב במים בהנאה.

פסטיבל דובים ומתקנים לילדים

חזרנו להרבינוק שם הילדים בילו עוד במתקנים השונים, חלקם בתשלום סמלי של יורו אחד. נשארנו ממש עד שהתחילו לפרק הכל כי הילדים נהנו מכל רגע. חזרנו לדירה, ללילה האחרון שלנו. נפרדנו מטטרנסקה האהובה שנהננו בה כל כך.

אטרקציות לילדים מפלי הרבינוק
פסטיבל דובים בהרבינוק הרי הטטרה הגבוהים

יום מספר 6 - יום אחרון לטיול, פארק מים מטריף ונסיעה חזרה לבודפשט

קמנו בבוקר היום האחרון לטיול, התארגנו ונפרדנו לשלום מהדירה הנהדרת. יצאנו לדרך לכיוון פארק המים טרטלנדיה tatralandia שליד ליפטובסקי מיקולש Liptovský Mikuláš, מרחק נסיעה של כשעה מהרי הטטרה הגבוהים. הפארק מקסים ומחולק לאזור מקורה שבו מתחמים שונים ואזורים המתאימים לכל גיל. בריכות המאפשרות רביצה נעימה במים, המון מתקנים ומגלשות לגילאים שונים, חלקן אקסטרימיות יותר ומתאימות גם לגדולים. במתחם הפנימי גם אזור המעוצב כספינת פיראטים וכן מתחמי ג'ימבורי קטנים בהם ניתן לשבת ולשחק עם קטנטנים, או סתם לנוח.

פארק המים טטרלנדיה סלובקיה
התמונה לקוחה מהאתר הרשמי של הפארק

מים מים בששון

במתחם החיצוני ישנן בריכות טרמיות עם מים רותחים אך נעימים מאוד. תענוג לשבת במים החמימים כאשר מזג האוויר קריר יחסית ועננים מכסים מלמעלה. רבצנו בבריכות האלו שעות. מידי פעם היו גם הפעלות והרקדות על ידי מפעילים של המקום. אמנם היו הרבה מבקרים בפארק, אך בשל גודלו בכל זאת לא הרגיש עמוס, ונהננו מכל רגע. כמובן שיש המון אופציות של מזון מהיר, וגם מסעדות המציעות אוכל מבושל במחיר סביר. 

כאשר נכנסים לפארק מקבלים לוקר ושם משאירים את הציוד. לא לשכוח להביא מגבות וכפכפים.
בילינו בפארק יום שלם, הילדים ממש לא רצו לעזוב. יש המון אפשרויות בפארק והוא יחסית מאוד מגוון ולכן לא משתעממים בו ואפשר לבלות שם בכיף המון זמן. זה בהחלט היה מבחינת הילדים אחד משיאי הטיול.

פארק המים טטרלנדיה בסלובקיה
Tatralandia

סוף דבר - עד העונג הבא

היום האחרון הגיע לסופו, והיה סיום חלומי לחופשה מושלמת. הגענו בשעה מאוחרת מאוד לבודפשט אחרי נסיעה ארוכה, עם עצירה בדרך. הפעם עצרנו בזבולן האמיתית. בזבולן מצאנו מרכז חביב עם מסעדה נעימה, מגרש משחקים בו חילצנו עצמות בדרך הארוכה חזרה. אפילו זכינו למפגש מרגש על גלידה עם מקומית חובבת ישראל, שסיפרה לנו על עברה כמתנדבת בקיבוץ. לשמחתנו הילדים נרדמו וישנו כמעט כל הדרך, אחרי יום גדוש בפעילות. למחרת בבוקר נפרדנו מבודפשט וטסנו חזרה הביתה.

טיול בסלובקיה עם ילדים

תמיד תהיה לנו סלובקיה

התאהבנו לגמרי בסלובקיה ואני מקווה שנחזור שוב, יש לה עוד המון מה להציע, ומפאת הזמן לא הספקנו את הרי הטטרה הנמוכים, ואזורים נוספים ויפים. בשנים שעברו מאז שטיילנו נוספו עוד המון אטרקציות חדשות : פארקי חבלים, ראפטינג, מערות קרח, מגלשות הרים, והרשימה עוד ארוכה. לסלובקיה יש הרבה מה להציע לכל הגילאים והיא גם נחשבת זולה יחסית. 

כפי שאולי שמתם לב היו לנו לא מעט התברברויות במסלולי הטיול. מאז שטיילנו זרמו הרבה מים בנהר הדונייץ , ואני הפכתי למתכננת טיולים במקצועי. תכננתי לא מעט טיולים לסלובקיה ולשמחתי קיים היום הרבה יותר מידע ואפשרויות לטיולים ואטרקציות והטיול במדינה נוח מאוד. 

תוכלו לקרוא עוד באתר שלי על טיול בסלובקיה  בעמוד המוקדש ליעד הנפלא הזה.  העמוד מציע מידע מפורט על אזורי הטיול בסלובקיה, אטרקציות, מסלולי טיול, אתרים ועוד. לסיכום: הטיול בסלובקיה עם ילדים נהדר, אך ללא ספק היא מתאימה מאוד גם לשוחרי טיולי הטבע, לזוגות או עם חברים. מומלץ לטייל בחודשי הקיץ, אך בשנים האחרונות גם בחודשי החורף היא מושכת אליה מטיילים לאתרי הסקי וחובבי תיירות החורף.

מקומות לינה בסלובקיה: אנחנו התמקמנו בהרי הטטרה בטטרנסקה לומניצה, אבל הרבה מטיילים בוחרים באזור ליפטובסקי מיקולש שמאפשר טיול כוכב נוח הן בהרי הטטרה הגבוהים והנמוכים ובגן העדן הסלובקי. 

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

האי קאפרי

טיול בדרום איטליה

חבל קמפניה שבדרום איטליה הנו אחד המקומות היפים בארץ המגף. שילוב מושלם של נופים מרהיבים, אוכל טוב ואנשים מקסימים. מתאים לטיולים במיוחד בסתיו ובאביב

פריז עם אהובתי- או איך נולד לו חלום שגרם לי להצמיח כנפיים

טיול בת מצווש וטיול 40 בפריז המהממת. מה עוד אפשר לבקש? בעקבות החופשה המושלמת הפכתי למתכננת טיולים ונולד לו הבלוג

סתוניות בתל גודד פארק בריטניה

טיולי סתיו בארץ

עונת הסתיו מושלמת לטיולים בארץ. אספתי שלוש המלצות לטיולי סתיו קסומים ואתרים בארץ מצפון ועד דרום. צאו לטבע!

20 תגובות

  1. קראתי בשקיקה את סיפור הטיול המשפחתי. בסלובקיה טרם ביקרתי ובהחלט עשית חשק, ליעד שהוא קרוב יחסית, זול ועם הרבה אפשרויות לכל אחד…תודה !! ואמן אמן שנחזור לטוס.

  2. לא ידועת למה לא הייתי עד עכשיו בסלובקיה? מהפוסט שלך אני מבינה שיש בה כל המ שאני אוהבת – טבע, הרבה ירוק , אטרקציות נחמדות… בקיצור – עשית לי חשקQ

    1. מתאים לכם מאוד סלובוקיה. יש שם טרקים ומסלולי טיול נהדרים וטבע מקסים בשילוב עם אטרקציות. את תאהבי בטוח. יאללה אחרי הקורונה

    2. סקירה טובה, לקחתי המלצות! באיזה חודש טיילתם שם? היה קר? (שואלת בגלל הסווצ'רים של הילדים בתמונות..)

      1. תודה רבה! אנחנו טיילנו ביולי. יכול להיות קריר במיוחד בהרים הגבוהים. מצד שני היו גם ימים חמים ונעימים

  3. היי נועה, כתבה שממש עושה חשק!
    אנחנו מתכננים לנסוע בקיץ וראיתי מקום מומלץ בכפר Zdiar.
    התכנון הוא טיול כוכב בטטרה הגבוהים ובגן העדן הסלובקי.
    בעינייך אפשר לישון בכפר הזה או כדאי להתמקם איפה שאתם ישנתם מבחינת הנוחות של בתי קפה ומכולות בעיירה היותר גדולה. או שזה לא קריטי?

    1. תודה ליאור! כיף לשמוע. אני חושבת שהכפר זדיאר קצת יותר מרוחק ויאריך מעט את זמני הנסיעות. אם עושים שני כוכבים אפשר להתמקם גם בו (ממליצה לבדוק זמני נסיעה לאתרים והאטרקציות ש
      שבחרתם ולהתמקם גם באזור ליפטובסקי מיקולש שמקרב אתכם גם לאתרים בהרי הפטרה והרי הטטרה הנמוכים. תהנו!

  4. היי נועה,
    קראתי את הסיכום שלך וממש עושה חשק לטוס לשם, נשמע יעד מעולה,
    רציתי לשאול
    אנחנו משפחה עם 5 ילדים מגיל שנה עד 13,
    היינו באוסטריה ובהולנד בשנים האחרונות ומתכננים את הקיץ הבא. אוהבים בעיקר אטרקציות, נופים, תצפיות, וכאלה, פחות מסלולי טיול ארוכים.
    המלצה שלך איזה יעד עדיף רומניה או סלובקיה?
    תודה.

    1. היי איציק
      תודה רבה על הפרגון. איזה כיף שנהנית לקרוא.
      רומניה וסלובקיה שתיהן נהדרות. בסלובקיה יש המון מסלולי טיול ברמות קושי שונות
      בשתיהן יש שילוב של אטרקציות וטבע, בסלובקיה אולי קצת יותר מתקדמים מבחינת אטרקציות, אבל גם רומניה נהדרת
      במה שלא תבחרו יהיה טיול נפלא. מוזמנים לפנות אלי לתכנון בהתאמה אישית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג