חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פריז עם אהובתי – או איך נולד לו חלום שגרם לי להצמיח כנפיים

טיול בת מצווה בפריז

"מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר? את אותם הדברים אבל לאט"

אתן מכירות את זה שאתן קמות כל בוקר לעבודה, שותות קפה , מתיישבות במשרד ליד המחשב וחושבות לעצמכן:  למה לעזאזל אני פה? מה עם לעשות משהו באמת משמעותי? משהו שאני נהנית ממנו באמת? משהו שמעלה לי חיוך על השפתיים בבוקר ומוציא ממני את המיטב? 

אז כזה… 

ככה הרגשתי כמה שנים, חושבת וחולמת על משהו משלי, מחכה לאיזה אסימון שייפול, ועל שינוי שיגיע בעקבותיו.

חולמת טיולים

הרבה זמן לקח לי לכתוב את הפוסט הזה, סיכום הטיול ששינה לי קצת את החיים, וגרם לי בגיל 40 (כמה מתבקש) לעזוב עבודה מסודרת, ולצאת בעקבות החלומות שלי.

גם הבלוג הזה הוא חלום שנולד  יחד עם "חולמת טיולים". חלום שהתגלגל לו מהרגע בו החלטתי לטייל בעולם, לשתף אחרים בחוויות שלי ולעזור גם להם לצאת למסעות נפלאים בעולם.

הכל התחיל עם שילוב של שני אירועים: הבת מצווש של הגדולה ויומהולדת 40 שלי. על פי בקשתה של המתבגרת המהממת הוחלט לטוס לפריז, עיר חלומותיי, אהבתי הראשונה והיעד אליו אני מוכנה לחזור שוב ושוב. כמובן שזרמתי.

בפריז כבר הייתי פעמיים, (ומאז חזרתי אליה שוב ושוב) וידעתי שגם הפעם אשלב ביקור באתרי החובה של עיר האורות, אך אצטרך להתאים את הטיול והקצב למתבגרת שלי. 

גני לוקסמבורג פריז

ההתרגשות לפני הטיסה היתה גדולה. זו פעם ראשונה שאני טסה בלי עוד מבוגר, מה שבעצם הופך אותי למבוגר האחראי (קצת מלחיץ אם לומר את האמת). הטיסה עברה חלק ואנחנו מגיעות לדירה המהממת שלנו ברובע השישי ללא בעיות.
הדירה עוד לא ממש מוכנה, וסופי בעלת הדירה המתוקה מתנצלת המון, אבל אנחנו רק רוצות כבר לצאת לרחובות פריז, ונפרדות ממנה במהירות. הדירה נבחרה במיקום האהוב עלי ברחובות הרובע השישי, בצד הקרוב יותר לסן וגשריו הרומנטיים. זהו מפגש של כמה רחובות מקסימים, מלאי מסעדות, בתי קפה, פטיסרי, גלריות וחנויות מקסימות. פריז במיטבה עבורי.

תחנה ראשונה - האייפל!

פטיסרי Pierre Hermé

אנחנו יוצאות ברגל למרות העייפות לכיוון הרובע השביעי ומגדל האייפל. אך בדרך, עצירת חובה ראשונה להרגעת הקרייבינג למתוקים: פופליני. פחזניות מהאגדות! אנחנו בוחרות לנו שתיים טעימות ומתענגות עליהן בדרך לתחנת החובה הבאה עבור כל חובבי המתוקים באשר הם: גאון הפטיסרי הבלתי מעורער: פייר ארמה (Pierre Herme).

מצטיידות לנו בכמה קינוחים מופלאים ובמקרונים לדרך, וממשיכות הלאה. צועדות ברחובות היפים של הרובע השביעי ובין גינות קטנטנות בהם משחקים ילדים בהנאה. לאורך הדרך חנויות פרחים מתוקות, מאפיות ריחניות ואופניים השעונים על גדרות צבעוניות. או פריז,  ההיית או חלמתי חלום.

מתקרבות אל האייפל ובדרך עוברות ליד האינוואליד. הרגליים כבר אינן נושאות אותנו, והנה מהפינה ניגלה ה-סמל של פריז, האתר התיירותי מכולם. אנחנו משטתחות על הדשא והשמש מחייכת אלינו ומלטפת. איזו אווירה רגועה ונעימה, מושלם! מתענגות על קינוח הוניל ההורס של ארמה, והמתבגרת נרדמת לצידי על הדשא.
אל הדירה אנחנו חוזרות במונית (כבר מותשות), ונחות מעט. בערב נצא לכיוון קתדרלת נוטרדאם היפהפייה, השמש שוקעת מאוחר בחודשי הקיץ, ואנחנו ממצות את היום עד תום. נהנות לטייל בעיר, אנחנו מצלמות בלי הכרה, ומתפעלות יחד מכל דבר. איזה כיף זה לחוות את פריז דרך עיניה של המתבגרת, ולראות גם אותה נופלת שדודה בקסמיה של העיר.

גני Champ de Mars
Eiffel Tower

אנחנו אמנם בחרנו שלא לטפס למרומיי המגדל המפורסם, אבל מדובר בחוויה מיוחדת ומסעירה. תוכלו לרכוש כאן כרטיסי עלייה למגדל לקומה השנייה או כאן לפסגת המגדל. הכרטיסים יסייעו לכם לדלג על התורים הארוכים.

היום השני: בגט קרואסון ושער הניצחון

את הבוקר השני אנחנו פותחות בקניית מצרכים לפיקניק בגני לוקסמבורג. אצל ז'ראר מולו אנחנו קונות בגט ופאן או שוקולט (קרואסון שוקולד), פירות יער וגבינה, ואנחנו מסודרות. הגנים מקסימים ודי ריקים בשעת בוקר ומזג האוויר מושלם. מכאן יוצאות במטרו לשער הניצחון, מסמנות וי (אם תשאלו אותי מיותר בהחלט) ומתחילות לצעוד בשדרות השאנז אליזה המפורסמות. חייבות קצת שופינג. בכל זאת טיול עם מתבגרת.
אחרי כמה רכישות בסניף של H&M אנחנו נחות קצת בגינה מקסימה, וממשיכות לכיכר הקונקורד, ומשם לגני טולרי, אליהם נשוב אחרי ארוחת הצהרים באנג'לינה. זו הפעם השלישית שלי פה, ואני נהנית ממנה שוב ושוב. הקסם של סלון התה המפורסם בו נהגה קוקו שאנל לשבת לצד אנשי חברה וידוענים אחרים, עובד כל פעם מחדש. מתפנקות עם ארוחה של ממש, שוקולה שו מושלם (משקה שוקולד אמיתי) , וקינוח כמובן.

אני משוגעת על הגנים והגינות של פריז. עצי הדולב הענקיים, ערוגות הפרחים המטופחות. מסביבנו פסלים רומנטיים, ילדים משחקים, והמוני תיירים ומקומיים היושבים, מטיילים ונהנים מהמקום. אחרי שיטוט ומנוחה בגני טולרי אנחנו ממשיכות אל הלובר, מתפעלות מהמוזיאון אדיר המימדים מבחוץ, וחוזרות לדירה לנוח מעט לפני האטרקציה של הערב: שייט בנהר הסיין.

השייט יוצא מפון נף Pont Neuf , הגשר העתיק ביותר בעיר. אנחנו מחכות לשייט לצד חבורות של צעירים היושבים להם לארוחת ערב מאולתרת בכיכר הקטנטונת שנמצאת ממש על המזח.
השייט שבחרנו יוצא בשעות הדמדומים (כמעט תשע בערב!) ומסתיים בחשיכה כשהאורות נדלקים. מראה מקסים. נחמד לחוות את העיר מהצד הזה ולהתבונן בבניינים המרשימים משני הצדדים. אחד המראות היפים הוא גשר אלכסנדר השלישי המפואר וכמובן מראה האייפל מהנהר. סיום נפלא לעוד יום קסום בעיר.

לרכישת כרטיסים לשייט על הסן לחצו כאן

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

נעה כרמון - חולמת טיולים 053-5295959
לחץ כאן

היום השלישי: סיור קולינארי שווה בטירוף ורובע המארה השיקי

את היום השלישי אנחנו מקדישות לסיור קולינארי עם מלכת הסיורים בעיר :שרון היינריך הדרי. אנחנו פוגשות את שרון ברובע ה-12 הפחות מתוייר. זהו הסיור השני שלי איתה, ואני מתענגת מחדש על הידע הבלתי נידלה שלה, הסבלנות, ובעיקר על אינספור טעימות מושלמות של קינוחים טעימים.
שרון מקדישה למתבגרת המתוקה המון תשומת לב. היא מדברת על הגשמת חלומות, ללכת עם הלב ולעשות את מה שאוהבים באמת. אני כל כך מתחברת למילים שלה, וחושבת לעצמי איך אני עושה את זה לעאזאזל?
כאן למעשה נבט לו הזרע שצמח והפך לעסק שפתחתי. אבל נגיע לזה מאוחר יותר.
אנחנו מבקרות בשוק אליג'רה, שוק מקסים עם שפע של דוכני ירקות ופירות. בחלק המקורה של השוק תמצאו גם דוכנים המוכרים גבינות מעולות, נקניקים, בשר ומעדנים נוספים. בשבתות יש כאן גם שוק פשפשים.

ממשיכות לכיוון הרובעים השלישי והרביעי, ובדרך עוצרות במפעל שוקולד קטן וקסום שפתח השף הידוע אלן דוקאס. איזה ריח יש כאן! אנחנו כמובן מצטיידות בחפיסות שוקולד איכותי. שרון מלמדת אותנו על תהליך ייצור השוקולד. מתחילתו בגידול פולי הקקאו ועד להפיכתו בתהליך ייצור ידני מסורתי לשוקולד טעים.
ממשיכות לפלאס זה ווז' הקסומה ומטיילות בין חנויות רובע מארה השיקי. עוצרות לטעימות באקלר דה ג'ני (אקלר של גאון בתרגום חופשי) של קריסטוף אדם, בפטיסרי שכולה קודש לאקלרים. (באמת גאון) וגם אצל המתחרה כריסטוף מישלק (טעים גם, ברור!).
מסיימות בחנות עם ממתקים העשויים כמובן בעבודת יד, אחת החנויות היפות והצבעוניות בהן ביקרתי. מאושרות אנחנו נפרדות משרון עם שיר בלב ובטן מלאה.

היום הרביעי: דיסנילנד פריז- Here We Come

על היום הזה כתבתי פוסט נפרד עם המלצות, אותו אעלה בהמשך, ולכן רק אומר שהיה שווה ביותר. נגררתי אחרי המתבגרת ועליתי על כל מיני מתקנים שלא חלמתי לעלות עליהם, וכנראה שלא אעלה יותר לעולם. 

הכל צבעוני, מעוצב, מושקע עד הפרטים הקטנים. תענוג. המתקן הכי שווה בעיני היה השייט בסירה ב"זה עולם קטן מאוד" בו בובות ודמויות צבעוניות מכל רחבי הגלובוס, מקסים!

ההגעה במטרו היתה די קלה, בילינו יום שלם בנעימים ונשארנו עד להופעה שהתקיימה אחר הצהרים. עשינו קצת שופינג בחנויות שבכניסה לפארק, וחזרנו לפריז עייפות ומרוצות.

 

לרכישת כרטיס יום לדיסנילנד פריז לחצו כאן

יום אחרון בעיר האורות: שוק, שופינג ופרידה

את היום האחרון הקדשנו להשלמת שופינג למתבגרת, ביקרנו בבית האופרה הישן (Palais Garnier) ושוטטנו ברחובותיה הקסומים של העיר.
פתחנו את הבוקר בשוק מובר המקסים בו בקרתי בסיור הקודם עם שרון. הביקור בשוק תמיד תענוג. הצטיידנו בדובדבנים טעימים, ריבות וגבינות (מתנות לסבים והסבתות), ונהננו מפריז כמו מקומיות.
המשכנו לרובע התשיעי ובית האופרה הישן. הבניין העתיק מרשים ביותר. גרמי מדרגות האבן המתעקלות , התקרות הגבוהות, הפסלים והנברשות יגרמו לכם להרגיש לרגע בסרט תקופתי. אחרי הביקור בבית האופרה חיפשנו מציאות בכלבו היוקרתי המפורסם גלרי לאפייט (ספויילר: לא מצאנו, יקר שם בטירוף). משם המשכנו למקום קצת יותר זול: מרכז הקניות התת קרקעי לה האל שנמצא ממש במרכז העיר בין הלובר והמארה.
את הערב סיימנו בקפה דה בוסי. בארוחת ערב נרגשת. עצובות מהפרידה המתקרבת, ולא רוצות שהחלום יסתיים.
למחרת בבוקר הזמנו אובר וטסנו חזרה לארץ. רק אחרי שהתפנקנו בעוד קרואסון אחד לדרך כמובן. הטיול המושלם הזה הגיע לקיצו, אבל מבחינתי הוא היה רק ההתחלה.

לרכישת כרטיסים לסיור בבית האופרה לחצו כאן

התחלה חדשה

החלום שפיעפע בי בלי שידעתי מה הוא בדיוק, הפך פתאום למוחשי. האסימון נפל.
החלטתי שהדבר שאני הכי נהנית ממנו הוא טיולים בחו"ל, וליתר דיוק תכנון טיולים. כך קרה שחזרתי לארץ, והתחלתי לספר לאנשים על החלום שלי ולהגשים אותו.
כבר שנתיים וחצי עברו מאז, והחלום קרם עור וגידים והפך לעסק שלי: חולמת טיולים. אני מתכננת באהבה טיולים וחופשות למטיילים שלי. מלווה אותם מהרגע הראשון, בטיול עצמו וגם אחרי שהם חוזרים, ונהנית מכל רגע. אני משתדלת להגיע ליעדים חדשים, לטייל, לצלם, להנות, ואז לשתף, לכתוב ולהמליץ, עד הטיול הבא.

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

פריחה בשביל המעיינות ביער עמינדב

טיולים במרכז הארץ

מדריך מפורט ומסודר לטיולים במרכז הארץ  על פי אזורים: בשרון, בגוש דן, הרי ירושלים ושפלת יהודה. המלצות לטיולים ופינות יפות בטבע

עין חמד

טיולי סתיו בארץ

עונת הסתיו מושלמת לטיולים בארץ. אספתי שלוש המלצות לטיולי סתיו קסומים ואתרים בטבע מדרום ועד צפון. צאו לטבע

גשר קארל בפראג

סופשבוע חורפי זוגי בפראג

שלושה וחצי ימים קסומים ורונמנטיים בפראג הקפואה. טיול זוגי בנובמבר. שפע של המלצות לעיר עתירת היסטוריה, רומנטיקה ויופי. 

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

נעה כרמון - חולמת טיולים 053-5295959
לחץ כאן

25 תגובות

  1. נשמע שהיה טיול חלומי, ממש עשית לי חשק לפריז על אף שהייתי שם הרבה פעמים. המון הצלחה עם הבלוג והעסק החדש.

      1. האם הטיולים דרכך הינם טיולים מאורגנים?
        אני מתחילה מעכשיו לברר ולהתעניין בטיול בת מצווש לבת שלי ולי.

  2. כגר המון שנים לא הייתי בפריז והחזרת לי את הקסם. נהניתי לקרוא על התהליך שעברת, ואני חושבת לעצמי איזו מתנה יפה נתת לבת שלך בגיל המשמעותי הזה של ההתבגרות עם הדוגמה של שרון היינריך הדרי והדוגמה האישית שלך. אני ממש מעריכה את זה שחלמת והגשמת. לי זה לקח כל כך הרבה שנים.

    1. וואו זיוה, איזו תגובה מרגשת! אני כל כך שמחה שבחרתי ללכת בדרך הזו, ומה שכתבת על המתנה לבת שלי… מקסים. מקווה שזה יהיה לה להשראה. ובאשר לך, אף פעם לא מאוחר להגשים חלומות, ונראה שאת בהחלט מדביקה את הפער… מאחלת לנו עוד הרבה טיולים וחלומות

    1. איזה כיף של תגובה מפרגנת! ממך זו מחמאה אדירה. דוגמנית הבית אכן מהממת. תודה רבה גלית

    1. תודה מירב אהובה! פריז מושלמת באמת. כיף לך שהספקת רגע לפני העוצר הגדול בהיסטוריה…

  3. איזה מרגש, נועה!
    גם אני חגגתי בפריז את יומולדת 40…
    מבימה לעומק את השינוי שעברת ומאחלת לך ים בהצלחה!
    הפוסט מקסים כל כך.

    1. תודה רבה ענבל יקרה. היה באמת טיול מיוחד. ובכל ביקור בפריז התאהבתי בה יותר, וכבר הרגשתי ממש בבית. נקווה לחזור שוב לטייל ולתכנן טיולים לחו"ל
      מתגעגעת לזה ממש

  4. אני מארגנת טיול לפריז עם הנכדה שלי. קראתי העיוני ואשתמש במה שכתבת. הייתי רוצה המלצה למלון או חדר וגם מתי לנסוע לפני החופש הגדול

    1. שושנה שלום
      אנחנו לנו בעבר במלון odeon והיה מצוין והמיקום שלו מעולה. מעבר לזה הייתי בשתי דירות airbnb ממליצה פשוט לבחור באזור מרכזי
      ברובע השישי, החמישי או השלישי. פריז מהממת כל עונות השנה. עדיף לנסוע במאי יוני אם את רוצה לפני החופש הגדול, אז גם נעים יותר.תהנו

  5. מרגש ביותר. ביוני אטוס עם בתי לפריז לטיול בת מצווה ואהבתי מאוד את המסלול שלך (לא רק הקונקרטי) ואת כתיבתך. ממש עושה חשק ומעורר השראה. איזה כיף לבת שלך נשמע שאת אמא נהדרת.
    אגב גם אני עשיתי שינוי מקצועי די מהפכני קצת לפני גיל 40 ואני בהחלט חושבת שזה מודל נפלא לילדים שלנו.

    1. דנה יקרה תודה על המילים החמות. התרגשתי ממש. מאחלת לך טיול מושלם עם הבת שלך. פריז חלומית.

  6. היי,
    איזה כיף היה לקרוא את פריז דרך העיניים שלכן.
    נראה שווה ממש.
    מתכננת נסיעה עם הבת שלי ואשמח לקבל את הפרטים של ה Airbnb שישנתם בו.
    בהצלחה בדרך החדשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג