חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומניה עם ילדים

Canionul Șapte Scări

מסלול טיול ברומניה עם הילדים- חלק א'

קסם רומני. טיול בחבל טרנסליבניה

רומניה היא ביצת ההפתעה שלי. אחרי הטיול בקיץ 2018 באוסטריה, הציפיות שלי מהטיול המשפחתי לרומניה היו נמוכות מאוד. הייתי בטוחה ששום דבר לא יצליח להתעלות מעל הנופים עוצרי הנשימה ושפע האטרקציות שהציע חבל זלצבורג. טעיתי בענק.

הטיול לרומניה היה מסע מתגלגל, שילוב מושלם של טבע קסום, כפרים ציוריים, ערים צבעוניות ואטרקציות חביבות. הסוד להצלחת הטיול טמון בהתאמה מושלמת לקצב שלנו: יקיצה טבעית (הי, אנחנו בחופש), התארגנות רגועה בבוקר, בלי ריצה מטורפת בין אתרים, ועם כל זה, הספקנו לראות המון ונהננו מכל רגע. בעיני זה הסוד להצלחת טיול עם ילדים.

בפוסט הזה אתן סקירה של האתרים ונקודות העניין בהם ביקרנו בחלק הראשון של הטיול באזור סינאיה בראן ובראשוב, בדגש על מסלולים ואטרקציות המתאימים לטיול ברומניה עם ילדים. אבל לא רק…

 

סינאיה Sinaia

סינאיה נמצאת כשעתיים וחצי נסיעה מבוקרשט, בעמק פרחובה, למרגלות רכס הרי הבוצ'גי  Bucegi.העיירה קרויה על שם מנזר סינאיה הקרוי כך על שם הר סיני, לציון מסע שערך מייסד העיר לארץ הקודש ולאחר שביקר במנזר סנטה קתרינה.

סינאיה שוקקת תיירים כל השנה. בקיץ אנשים מגיעים לטייל בהרים היפים ובחורף נהנים מסקי בהרים המושלגים. הרחוב הראשי המטופח מלא מסעדות ובתי קפה, פארק מקסים ולצידו מתקנים לילדים (בקיץ) חנויות, דוכני מזכרות ועוד.

 

 

אטרקציות בסינאיה והאזור:

טלגונדולה סינאיה- רכבל קוטה 2000 

הרכבל החדיש מעפיל לשתי תחנות: לגובה 1400 ולגובה 2000. משתי התחנות ניתן לצאת לטיולים רגליים. העלייה ברכבל החדש נוחה ומציעה נופים מרהיבים של ההרים והיערות הפרוסים למטה. אנחנו לא המתנו דקה ועלינו בשמחה לתחנה העליונה. קחו איתכם מעיל או עליונית, קר למעלה! הנוף שנגלה מלמעלה הפתיע ושימח אותי עד מאוד. השמיים הכחולים ועננים פזורים, שפע של פרחי קיץ חיכו לנו למעלה. יצאנו לטיול קצר, ישבנו לנשנש סנדביצ'ים ונשמנו אוויר צלול. 

ארמון פלש

ארמון פלש Peleș Castle‏‏ 

הארמון שימש כבית הקיץ של משפחת המלוכה. אנחנו לא ביקרנו בו אמנם, אך הוא מושך מבקרים רבים. שימו לב שרכישת כרטיסים הינה במזומן בלבד בקופה. תוכלו לבקר בארמון בסיור מודרך ארוך או קצר, ולהנות מהגנים היפים שסביבו.

בושטני Busteni

כמה דקות נסיעה מסינאיה נמצאת עיירה מקסימה, שם גם היתה הדירה שבה לנו בשני הלילות הראשונים. הדירה נפלאה, מרווחת ומעוצבת עם מרפסת לנוף ההרים היפה. בעיירה תוכלו להעפיל ברכבל ממנו ניתן לצאת למספר מסלולים, ביניהם טיול לפסגת בבלה Babele‏ "הזקנות", הנקראת כך בשל סלעים שתצורתם מזכירה דמויות נשים כפופות. הרכבל ארוך יותר וישן יותר מהרכבל בסינאיה. רבים מדווחים על תורים ארוכים. אנחנו בחרנו ברכבל השני.

 
Peleș Castle
Image by Iulia Radu from Pixabay

מגלשות הרים בבושטני

מגלשות הרים ‏‏ Pârtia Kalinderu
בבושטני תוכלו גם למצוא  פארק שעשועים קטן עם כמה מתקנים ומגלשות הרים חביבות. (אל תצפו למשהו מסעיר). הפארק נמצא צמוד לאתר הסקי קלינדרו וכשאנחנו הגענו רק המגלשות פעלו בשל גשם שירד בלילה הקודם. גם כאן לא חיכינו בתור, ובהתחלה היינו לגמרי לבד. רק כעבור שני סיבובים הגיעו עוד מבקרים. נחמד וחביב לילדים עד גילאי 12. ילדים צעירים יכולים לגלוש עם ההורים.

מגלשות הרים בבושטני Pârtia Kalinderu

מערת יאלומטי ואגם בולבוצ'י

מערת יאלומטי Peștera Ialomiței‏‏‏ ואגם בולבוצ'י Bolboci 

הדרך למערת יאלומטי היתה מהפנטת. יום ראשון לטיול ברומניה ובאזור, והסיבה להתאהבות המפתיעה ברומניה. המערה נמצאת ממש על הרי הבוצ'גי, והדרך המפותלת אליה עוברת ביער קסום, בנופים כפריים ירוקים, עדרי כבשים, אגם , עננים ושמיים עד קצה האופק.

הנסיעה אורכת כשעה איטית עם עצירות לאנספור צילומים והתפעלות מהנוף. תוכלו לטייל ביער אם אתם אמיצים, כידוע דובים הם עניין של מה בכך ברומניה. 
אגם בולבוצ'י שבדרך מתאים לעצירה למנוחה או לפיקניק, ואם אתם חובבי פירות יער או תירס חם תוכלו לרכוש מהצוענים המציעים את מרכולתם בצידי הכביש.

פעם היו כאן דובים

אל המערה ניתן להגיע בהליכה קצרה ממנזר Mănăstirea Peștera Ialomiței‏ .

הדרך למערה עוברת לצד נחל זורם והמון ירוק.
מערת יאלומטי הנה מערת נטיפים מסודרת ונוחה להליכה. ההליכה במערה עצמה כוללת טיפוס במדרגות, אך ברובה נוחה. ישנם כמה מקומות בהם תצטרכו להתכופף כדי לא להיפגע מקירות המערה הנמוכים, ובסופו של דבר תגיעו לחלל גדול שבעבר חיו בו דובים. המערה מוארת ובכניסה תקבלו קסדות כדי להגן על ראשיכם.
לא חייבים ללכת ממש עד הסוף (כ-45 דקות הליכה סך הכל לכל כיוון). המערה חביבה ביותר ואמנם יש מערות יפות ומרשימות ממנה, אך החוויה עצמה, כולל הדרך והטיול הקצר אליה בהחלט מצדיקים ביקור. 

לסיכום: אזור סינאיה מלא באטרקציות המתאימות לטיול עם ילדים. זה אזור מאוד יפה ואפשר להקדיש לו יום- יומיים לפחות.

בראשוב Brașov

טיול כוכב בבראשוב

בראשוב, בירת המחוז, היא עיר מקסימה שהמרכז העתיק שלה שוקק חיים ומציע מדרחוב מקסים, שפע של מסעדות ובתי קפה, בתים צבעוניים, ואת הנוף של הר טמפה המשקיף מלמעלה.
הדירה שלנו בבראשוב היתה כעשר דקות הליכה ממרכז העיר. מחוץ למרכז העתיק תוכלו לראות כמובן את סימני הקומוניזם. בהתחלה לא התלהבתי מן המעבר מהדירה בלב ההרים והמרחב הכפרי אל לב העיר, אך עבורנו ההחלטה ללון בתוך העיר עצמה התגלתה כמוצלחת ביותר. נהננו מטיולים ואטרקציות במשך היום, ובערב מהאווירה השמחה וכל מה שיש לעיר החביבה הזו להציע. למי שמחפש סביבה יותר כפרית לא תהיה בעיה למצוא דירות או מלונות בפויאנה בראשוב (אתר סקי) או באזור בראן והכפרים. הקירבה אל רוב נקודות העניין באזור הופכת את בראשוב וסביבותיה למקום מצוין לטיולי כוכב באזור.

מקומות לינה בבראשוב:

הדירה שלנו

Orchard Villa

UpperHouse Boutique

Ka'yana Apartments

מקומות לינה בפויאנה בראשוב:

Teleferic Grand Hotel

Charming 3-Bedroom Apartment

 

נקודות עניין בבראשוב

רכבל להר טמפה Telecabina Tampa

לא רחוק ממרכז העיר יוצא רכבל המעפיל אל ראש הר טמפה המשקיף מעל העיר. תוכלו לעלות לתצפית על העיר ולבקר בשלט סטייל "הוליווד" כעשר דקות הליכה מתחנת הרכבל. ניתן גם לרדת חזרה למטה כשעה הליכה ביער בשביל נוח. 

הכנסיה השחורה Biserica Neagră 

בלב העיר העתיקה נמצאת הכנסיה השחורה. אנחנו לא נכנסנו פנימה, אך כדאי כמובן להתרשם לפחות מבחוץ. בימי שלישי בחודשי הקיץ נערכים קונצרטים של נגינת אורגן בכנסיה בשעות הערב.

המדרחוב של העיר מקסים, תוכלו לשוטט סביב הכיכר הראשית בסמטאות הקטנות או לשבת באחת המסעדות במרכז העתיק ולהנות מאווירה נעימה ותוססת.

 

טיולים ואטרקציות בבראשוב והסביבה

קניון שבעת הסולמות Canionul Șapte Scări

מסלול טיול מקסים הכולל הליכה לצד נחל זורם, בתוך היער, ושיא הטיול טיפוס על סולמות בתוך הקניון, והליכה על גשרונים מעל ולצד מפלונים.  המסלול יוצא מן הכפר Timișu de Jos 

שימו לב המסלול אינו מתאים לטיול עם ילדים קטנים. ניתן לטפס עם תינוקות במנשא אך גם זה די מאתגר. ההליכה עד לתחילת הקניון עצמו וקופת התשלום שנמצאת קרוב אליו אורכת כשעה בקצב איטי וחלקה בתוך היער ולצד הנחל. משפחות עם ילדים קטנים ואנשים מבוגרים יכולים ללכת עד לקופת התשלום ואז לחזור בחזרה. מקופת התשלום צועדים במסלול המסומן בצהוב.

אחרי שצלחתם את החלק האתגרי והכיפי של הסולמות, תגיעו לפיצול בו תבחרו בנקודה האדומה המחזירה אתכם לתחילת המסלול ואל קופת התשלום ממנה תחזרו אל החניה כפי שבאתם. (לא להמשיך במסלול הצהוב). משך הטיול משתנה בהתאם לכושר ולהרכב המטיילים. למיטיבי לכת ואנשים המורגלים בטיולים, זה אינו מסלול קשה כלל. לנו לקח כשלוש שעות בערך עם המון עצירות בדרך ובקצב איטי ורגוע.

 

פארק מים בבראשוב

פארק המים Aquatic Paradise‏‏
פארק מים קטן וחביב הנמצא מעט מחוץ למרכז העיר. הפארק מקורה, ויש בו גם בריכות חוצוניות. בפארק מספר בריכות, ביניהן גם בריכה מחוממת, וכן בריכות חיצוניות המתאימות בעיקר לימים חמים, מלבד הבריכה המחוממת בה כיף ממש להשתכשך כשבחוץ קריר. הילדים יוכלו להנות ממגלשות, והמבוגרים מהסאונה. כאשר אנחנו בילינו במקום היה נראה שמגדילים ומרחיבים אותו.

פארק חבלים- חוויה אמיתית

פארק חבלים Adventure Park Brasov‏‏‏
פארק חבלים מעולה ומושקע האהוב מאוד על המטיילים הישראלים, וכך כמובן תוכלו לשמוע שם עברית, גם מהמדריכים במקום. הילדים שלי נהנו מכל רגע, כולל הקטנה בת השבע שלראשונה טיפסה ממש ועברה את כל חמשת המסלולים המותאמים לילדים קטנים יותר. גם לגדולים יש מסלולים נהדרים ומאתגרים, ובמקום ישנה גם אומגה מעל האגם שנמצא ממש ממול לפארק.
אם אתם משפחה עם ילדים קטנים ומעוניינים להתפצל, בפארק שממול ישנו אגם קטן ומקסים בו ניתן לפדל בסירות ברבורים, ולשחק במגרש משחקים קטן הנמצא ממש בפתח הפארק.

אין להכניס אוכל לפארק, לכן מומלץ לאכול לפני שאתם נכנסים, או לרכוש מהדוכנים שבתוך הפארק. הכרטיסים מקנים כניסה לשלוש שעות שעוברות במפתיע במהירות. תוכלו כמובן להישאר עוד בתוספת תשלום. הפארק היה אחד משיאי הטיול עבור הילדים שלי. מומלץ בחום.

אטרקציות נוספות באזור בראשוב

 

  • טירת ראסנוב ודינופארק הצמוד אליה.
  • פויאנה בראשוב עיירת הסקי בהרים ממנה ניתן לצאת לטיולים, יש בה רכבל, ניתן לרכוב על סוסים וכמו כן ישנו פארק שעשועים קטן Season Hill‏‏ הכולל קפיצה בטרמפולינה, גלישה באבובים, קארטינג ועוד בחודשי הקיץ והסתו.
  • בנוסף אם אתם רוצים לשלב שופינג, בבראשוב יש מרכז קניות ענק Coresi Shopping Resort‏‏‏ .
  • אטרקציה נוספת היא הסופרלנד. בו יוכלו הילדים להנות משפע של אטרקציות, ג'ימבורי לקטנים, משחקי מחשב ומציאות מדומה, ועוד ועוד. מתאים מאוד ליום גשום.

בראן bran

העיירה בראן מוכרת בעיקר בזכות הטירה שנקשרה בדמותו המסתורית של הרוזן דרקולה. גם כאן תוכלו להתמקם לטיול כוכב באזור. העיירה מרוחקת מבראשוב ומסינאיה כארבעים דקות נסיעה. הנופים סביבה מרהיבים וגם כאן יש לא מעט ארטקציות לילדים ובכלל. 

טיולים ואטרקציות בבראן והסביבה

טירת בראן Castelul Bran
טירת בראן היא נקודת המשיכה העיקרית של האזור המקסים הזה. מבקרים רבים מגיעים לסייר בטירתו של הרוזן "דרקולה", ולמרות שאין קשר אמיתי לרוזן ולד המשפד, אופף מיסתורין את הטירה המתנשאת גבוה מעל סביבתה, ומאפשרת הצצה לחדרי בית הקיץ של המלכה מארי.
למרגלות הטירה תוכלו למצוא שוק קטן ובו מזכרות וצעצועים וכמובן דוכני אוכל והמקום עצמו שוקק ומלא מבקרים.

מקלט הדובים בזרנשטי Libearty Bear Sanctuary Zarnesti‏‏‏
המקלט נבנה במטרה להציל דובים משבי ומניצול. אוכלוסית הדובים החומים ברומניה גדולה מאוד. הם משוטטים חופשי ביערות ולעיתים קרובות בשולי הערים והכפרים בחיפושיהם אחרי מזון. ברומניה היו רבים שניצלו את הדובים לצורכי בידור תיירים ומטיילים. הדובים שעברו התעללות בגני חיות, קרקסים ועוד מוצאים בשמורה בית חם המדמה חיים בטבע. אך רבים מהם כלל לא יודעים כיצד לשרוד בטבע ולכן המקום שם לו למטרה לשקם ולטפל בדובים, ולנסות לאט ללמד אותם מחדש כישורי הישרדות.

 

טיול בקניון זרנשטי

קניון זרנשטי prapastiile zarnestiuaui
מסלול טיול מקסים וקל בפארק הלאומי Piatra Craiului. הליכה של כשעה בקניון מקסים וצר, צמחיה וסלעי ענק מקיפים אתכם מכל כיוון. אנחנו הלכנו עד לפיצול. ניתן ממנו להמשיך למעלה בכיוון בקתה בהרים. אנחנו חזרנו חזרה ולא המשכנו עוד הלאה. המסלול המלא אורך כמה שעות.

המסלול יוצא לא רחוק מן הכפר מגורה Măgura, אל תפספסו וטפסו עם הרכב (או ברגל ), אל הכפר הציורי עם הנוף הקסום ביותר שתראו.

כפר מגורא ברומניה

קניון ומערת דמבוביצ'וארה

מבראן תוכלו גם לצאת לדרך יפה לכיוון הכפר ומערת דמבוביצ'וארה ולאגם Lacul Sătic. הנסיעה יפה מאוד. אך שימו לב, אם אתם לנים באזור בראשוב, קחו בחשבון שהדרך חזרה אורכת כשעתיים.

עד כאן חלקו הראשון של הטיול שלנו ברומניה. פירטתי את הנקודות בהם היינו, וכמובן שיש עוד המון. אנחנו פיצלנו לינה לשני מקומות, ונהננו מאוד משניהם. רומניה התגלתה כיעד מקסים, ובעיקר זול מאוד! פגשנו אנשים חביבים, ולמדתי שאין כמו תודה רבה בשפת המקום, כדי להעלות חיוך על השפתיים ולקבל שירות לבבי.

רומניה מתאימה מאוד לטיול עם ילדים, יש בה שפע של אטרקציות, טבע, נופים ותרבות נהדרת. על חלקו השני של הטיול מבראשוב לסיביו, כביש הטראנספגרשן ובוקרשט כתבתי פוסט נפרד שיעלה בקרוב.

סלוט Salut  ומולצומסק  Mulţumesc (שלום ותודה רבה ) רומניה. נעמת לנו עד מאוד. 

 

חלק ב' של על המשך הטיול שלנו בסיגישוארה, אזור סיביו, וכביש הטראנספגרשן תוכלו לקרוא בחלקו השני של הפוסט על רומניה עם ילדים. 

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

נעה כרמון - חולמת טיולים 053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

האי קאפרי

טיול בדרום איטליה

חבל קמפניה שבדרום איטליה הנו אחד המקומות היפים בארץ המגף. שילוב מושלם של נופים מרהיבים, אוכל טוב ואנשים מקסימים. מתאים לטיולים במיוחד בסתיו ובאביב

פריז עם אהובתי- או איך נולד לו חלום שגרם לי להצמיח כנפיים

טיול בת מצווש וטיול 40 בפריז המהממת. מה עוד אפשר לבקש? בעקבות החופשה המושלמת הפכתי למתכננת טיולים ונולד לו הבלוג

סתוניות בתל גודד פארק בריטניה

טיולי סתיו בארץ

עונת הסתיו מושלמת לטיולים בארץ. אספתי שלוש המלצות לטיולי סתיו קסומים ואתרים בארץ מצפון ועד דרום. צאו לטבע!

37 תגובות

    1. הי רינת. כן. נחתנו בבוקרשט וישר יצאנו לדרך. הנסיעה כשעתיים וחצי-שלוש. בחזור ישנו לילה אחד בבוקרשט ואז חזרנו בערב

  1. יפה מאוד על כל החומר המפורט באתר
    ישר כח
    שאול מדריך ישראלי מקומי ברומניה
    באם אפשר? אשלח עידכונים

  2. איזה כתיבה כיפייית ומלאת מידע.
    האם האזורים האלו מומלצים גם בסוכות השנה? שיוצא החל מאמצע אוק.? או שקר מידיי?
    מחפשת טיול עם טבע ואטרקציות ….במחיר שפוי ושוברת את הראש

    1. הי רוני
      תודה על המחמאה. שמחה כל כך שנהנית לקרוא.
      רומניה מקסימה גם בסתיו. יש באוקטובר שלכת מקסימה, אבל מזג האוויר יכול להיות כבר קר. לגבי האטרקציות עצמן אני לא
      בטוחה מה פתוח באוקטובר. צריך לבדוק כל אתר בפני עצמו. פארקי מים מקורים בטח פתוחים. הרכבלים היו פתוחים כשהיינו שם.
      לגבי פארק החבלים הייתי בודקת. אולי זה תלוי במזג האוויר. וכדאי לקחת בחשבון שמחשיך מוקדם יחסית באוקטובר ולקחת את זה בחשבון.
      תהנו

  3. איזה פוסט מקסים, תודה רבה לך על השיתוף

    אנחנו אמורים להגיע לרומניה ביוני 2023, יש לי ילד בן 3 וילדה ב8, שאלה אחת לגבי 7 הסולמות, רשמת שלא מתאים לילדים קטנים…ילד בן 3 התקשה לסיים את המסלול…כדאי לוותר?

    1. הי אירה
      המסלול מעט מאתגר בחלקים שלו. יש טיפוס במדרגות מעט חלקלקות ובשיפוע די תלול. מצד שני אם אתם מורגלים בהליכה וטיולים מסוג זה א
      אולי תוכלו בכל זאת לטייל איתו. אולי עם מנשא.

  4. שלום 🙂
    קודם כל פוסט נהדר ומפורט וממש עושה חשק לנסוע כבר מחר !
    רציתי להתייעץ בנוגע למקום לינה
    משום מה אני לא מצליחה למצוא דרך airbnb את שמות הערים הראשונות שכתבת עליהן סינאיה ובושטני
    האם לנתם במלונות ? בזמנו לקחתי את הילדים למעיים כפר נופש של המקומיים בפראג וישנו בוילה שתי משפחות ואני מחפשת משהו דומה בסגנון הזה…
    אם במקרה יש לך מידע נוסף, אשמח כמובן

    1. תודה רבה נעמה וסליחה על האיחור בתגובה
      משום מה נעלמה לי התגובה שלך לפוסט. אנחנו לנו בדירות, גם בסינאיה וגם בבראשוב. בסיביו
      לנו בהילטון, ואחר כך שוב בדירות. תבדקי כמובן האם אייתת נכון Sinaia או Buşteni
      בהצלחה

    1. הי לי
      רומניה מתאימה לטיול לכל הגילאים. אפשר לעשות טיול כוכב של שבוע בערך באזור בראשוב.
      מסלולי טיול קלים, קצת אטרקציות והכל בקצב רגוע

    1. הי לי
      בפברואר קר מאוד ומושלג בקרפטים. צריך להיערך לזה כאל טיול חורף לכל דבר. האטרקציות ברובן
      פועלות בימי הקיץ בלבד. אפשר לקחת דירה ולהנות מהשלג ומנופים מושלגים. אבל זה טיול אחר.

    1. הי אפרת, היינו לפני יותר משלוש שנים, קצת קשה לי לתת הערכה, אבל רומניה שולה מאוד, גם מבחינת המסעדות והמצרכים
      וגם האטרקציות שולות יותר, מצד שני הכל התייקר אז לא יודעת מה המצב כרגע[

  5. תודה על הפוסט,
    האם יש מקום באמצע הדרך לסינאיה עם פעילויות ולינה מומלצת?
    שמעתי על מישהו שעשה רפטינג. ידוע לך על מקום כזה? האם מומלץ בספטמבר? ולאיזה גיל?
    תודה

    1. הי חיים. תודה. אנחנו לא עצרנו, זה שעתיים וחצי נסיעה בערך. אבל אני זוכרת שקראתי שיש את מכרה המלח סלניק פרחובה
      אני לא יודעת אם זה בדיוק באמצע. לא מכירה ראפטינג. תהנו.

    1. הי! תודה רבה על המחמאות. אנחנו טיילנו ביולי והיה משגע, יכול להיות שבמאי עוד יהיה קצת קריר, כדאי לקחת בחשבון, והיות וזה מחוץ
      לעונה אולי לא כל האטרקציות יהיו פתוחות. אבל נראה לי אפשרי לגמרי. כביש הטרנספגרשן פתוח רק מיולי ועד סוף אוקטובר

    1. הי אסף. באזור סינאיה ובראשוב היינו סך הכל שישה ימים אם אני לא טועה. הכל מפורט בפוסט (כולל קישורים למקומות הלינה שלנו)
      היינו שני לילות בסינאיה ואחר כך עברנו לבראשוב לעוד ארבעה או שלושה לילות. לא זוכרת בדיוק. בהצלחה

  6. הי
    פוסט מדהים
    רציתי לשאול

    אמרנו לנו שברומניה כשמשכירים רכב יש ביטוח צד ג'
    אבל הביטוח על הרכב המושכר (כאילו חובה) זה הפקדון (1700 יורו..)

    כששכרתם רכב,
    לקחתם ביטוח מלא מחברת ההשכרה (נראה יקר)
    או שהשלמתם ביטוח רכב מחברה בארץ / מישהו כמו RENTAL COVER (שזה בערך שליש מחיר..)?

    תודה

    1. הי, תודה על הפרגון לפוסט. אני לא זוכרת מה עשינו שם בדיוק. אנחנו תמיד מזמינים רכב דרך rentalcar ועושים
      את הביטוח שלהם לדעתי. בהצלחה

  7. הי נעה
    תודה רבה על הפוסט המפורט. סייעת לי מאוד בתכנון.
    משום מה הלינק לדירה בבראשוב לא נפתח. יש סיכוי שתוכלי לכתוב את השם שלה?
    תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג