חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומניה עם ילדים- חלק ב'

מסלול טיול ברומניה עם הילדים- חלק ב'

"מולצו מסק" (תודה רבה) רומניה- היית נהדרת

בקיץ האחרון טיילנו ברומניה ואני התאהבתי קשות. הופתעתי מאוד מהארץ היפה הזו ומכל מה שיש לה להציע. בחלקו הראשון של הפוסט כתבתי על השבוע הראשון שלנו שהתרכז באזור סינאיה, בראן ובראשוב.
בחלק השני אפרט לגבי הטיולים והאטרקציות בשבוע השני שלנו ברומניה. היות והטיול היה טיול מתגלגל, יצאנו מבראשוב לכיוון סיביו Sibiu , ואחרי שלושה לילות בעיר המשכנו לגולת הכותרת של הטיול שלנו מבחינתי: כביש הטראנספגרשן Transfăgărășan אחריו בילינו לילה בעיירה קורטאה דה ארגש, ועוד לילה בבוקרשט. 

כביש הטראנספגרשן רומניה

אז קדימה נצלול ישר לעניינים:
מבראשוב יצאנו לכיוון סיביו. ליום המעבר תוכננו שתי עצירות בדרך: הראשונה באגם האיזמרגד, והשנייה בעיר הצבעונית המקסימה סיגישוארה.

אגם האיזמרגד Lacul de Smarald

אגם האיזמרגד הנו אגם קטנטן הנמצא כשעה ורבע מבראשוב, סטייה קלה מהדרך לסיגישוארה. האגם לא ממש ידוע כנראה כי לא היו שם הרבה אנשים. מדובר באמת באגם קטנטן שקיבל את שמו מצבע המים המיוחד. אם כי ביום שאנחנו בקרנו בו הצבע היה פשוט השתקפות של דפנות האגם המיוחדות שנראות כשכבות גאולוגיות. באגם יש צפרדעים דגים ושאר בעלי חיים. התקרבנו ממש לשפת המים והסתכלנו על השמורה המיוחדת בעניין רב. טיילנו קצת מסביב יחד עם ילדי גן שהיו בטיול ונהנו גם הם מהשלווה והשקט של המקום. אני לעומת זאת לא יכולתי להפסיק לצלם!

בדרך לסיגישוארה תוכלו גם לעצור במצודת Rupea Citadel‏ הנמצאת ממש על הדרך, ובכפר השמור ויסקרי. (הדרך אל הכפר היתה חסומה כשאנחנו היינו שם וכדי להגיע אליו היה צריך לעשות עיקוף של חצי שעה והחלטנו לוותר).

סיגישוארה Sighișoara

מבין כל הערים בהן בקרנו בטיול זו היתה לחלוטין האהובה עלי מכולן. אמנם בילינו בה זמן קצר, אבל התאהבתי ממבט ראשון. סיגישוארה היא עיר סקסונית שהוכרזה ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמי. (הגרמנים הסקסונים הקימו כאן בימי הביניים לא מעט ערים ויישובים ברומניה, בחבל טרנסילבניה ובאזורים נוספים, והשפעתם על הארכיטקטורה והתרבות ניכרת).

בתים צבעוניים בסיגישוארה

העיר העתיקה של סיגישוראה היא שמושכת את המבקרים והתיירים הרבים. בעיר תוכלו לבקר במגדל השעון שהנו סמלה המפורסם של סיגשוארה. ניתן לטפס במדרגות מפותלות למרומי המגדל ולהנות מן הנוף של כל האזור הנשקף מלמעלה, בכל קומה יש תצוגות שונות, וניתן לראות את המנגנון של השעון מבפנים. במקום קיים גם מוזיאון להיסטוריה של העיר.

אנחנו נהננו מאוד מהתצוגות השונות שבתוך המגדל, הקטנטונת לקחה את הנייד ותיעדה בהנאה את הפריטים השונים. המראה המקסים והצבעוני של העיר מלמעלה שווה ביותר.
אחרי הביקור במגדל שוטטנו מעט ברחובות, בסמטאות ובכיכרות הקטנות ומלאות הצבע של העיר. אחר כך טיפסנו ב- Scara acoperita‏‏ מדרגות מקורות בעץ שנבנו כדי להגן על העוברים מן הכפר אל בית הספר והכנסייה. אין הסברים במקום, אך אם אתם בכושר טוב טפסו מעט למעלה.
אנחנו בחרנו לחזור חזרה למטה בשביל צדדי בתוך צמחיה מכשפת.

בחודשי הקיץ מתקיימים  כאן לעיתים פסטיבלים נחמדים, שווה לבדוק לפני שמגיעים. 

היי שלום סיגישוארה היית קסומה, מלאת צבע וחן.

סיביו Sibiu

בשעות הערב הגענו לסיביו. אחרי שתי דירות מקסימות בהם שהינו, בחרנו הפעם במלון. התפנקנו במלון הילטון סיביו שנמצא מעט מחוץ לעיר, צמוד לגן החיות ולמוזיאון הפתוח.

המלון היה פינוק אחרי שתי דירות, אחד היתרונות הבולטים היתה הבריכה המחוממת, בה נהננו לטבול בסוף היום. 

 

סיביו עצמה לא הפילה אותי. היה בה משהו מעט קודר בעיני ופחות שוקק חיים מבראשוב, סינאיה או סיגישוארה. ועם זאת, חייבת לציין שמרכז העיר העתיקה פוטוגני מאוד. בתים מימי הביניים, מכל עבר מציצות "עיניים" מגגות הבתים הצבעוניים (גם כאן). סמטאות וכיכרות חמודות ומעברים סודיים.

בתים צבעוניים בסיביו

בערב הראשון אכלנו במסעדת MAX מסעדה איטלקית חביבה בבניין סקסוני משוחזר. השירות והאוכל היו נהדרים. ליד המסעדה קל למצוא חניה ומכאן ניתן לצעוד ברגל למרכז העיר. במרכז העיר בקרנו בכיכר הגדולה (Piața Mare‏‏‏) והקטנה (Piața Mică‏‏) הנמצאת ממש על יד גשר השקרנים (Podul Minciunilor). המרכז העתיק די קטן וגם פה יש מגדל שעון .יש לא מעט מסעדות במרכז העיר, דוכני מזכרות ועוד, ובכל זאת די מוקדם בערב הכל היה כבר די שקט ושומם. זו כמובן רק החוויה שלי האישית, ואולי באמת זה היה רק בהשוואה לחוויות שלנו בסינאיה ובראשוב , ובגלל שכבר טיילנו יותר משבוע. בעיר יש לא מעט פסטיבלים וכדאי לבדוק מראש לפני שמגיעים מה בתכנון. העיר היא גם נקודת יציאה מצוינת לטיולים באזור.

ביקרנו גם במוזיאון הפתוח ASTRA National Museum Complex‏‏. זהו מוזיאון פתוח המציג את הבנייה הכפרית של רומניה. תוכלו למצוא בתים כפריים מסורתיים, ובסופי שבוע בעיקר בחודשי הקיץ מתקיימים כאן ארועים שונים. יש כאן גם אגם קטן ודוכני אוכל מסורתי. אנחנו בילינו שם שעה שעתיים. שכרנו קורקינטים לילדים והסתובבנו בין הבתים המשוחזרים. בגלל שאין הסברים באנגלית, הסיור במקום לא מאוד מעניין לטעמי, והילדים מיצו אותו מהר משחשבתי. כשהיינו שם היה פסטיבל פנסי נייר סיניים בשעות הערב. אנחנו הגענו בשעות היום ונהננו מהפנסים הצבעוניים.

מוזיאון אסטרה בסיביו

היום המקסים ביותר בסיביו התחיל דוקא בגשם שוטף והמשיך בטפטוף בלתי פוסק. בתכנון המקורי היינו אמורים להגיע ל- Arena Platos‏‏‏ :אתר סקי בעונת החורף (דצמבר עד מרץ) המשמש בחודשי הקיץ כמרכז פעילות ובו מגלשות הרים ועוד אטרקציות לילדים ליד הכפר פלטיניש כחצי שעה נסיעה מסיביו בהרים. את הבוקר בילו הילדים בצפייה בסרטים, במשחקים והמתבגרת נסעה עם אב המשפחה לקצת שופינג, ורק אני חיכיתי שהגשם כבר ייפסק.

לקראת צהרים הגשם הפך לזרזיף ואני החלטתי שאנחנו יוצאים בכל זאת לחפש קצת טבע ועניין מחוץ לחדר המלון. הנסיעה החלה בשמיים מעוננים ולאט לאט ככל שעלינו לכיוון ההרים הגשם פסק והשמים התבהרו. הדרך המפותלת התגלתה כיפהפייה. כשהגענו לפלטיניש גילינו שפארק השעשועים כמובן סגור. והחלטנו לחזור חזרה לכיוון סיביו ולמצוא מקום לעצור בצד הדרך לטיול קצר.
ליד העיירה רשניאר Rășinari עצרנו את הרכב וגילינו טבע קסום. נחל זורם, הרים וגבעות סביב והכל ירוק ופורח. היה במקום וברגע ההוא משהו קסום. נכון התכניות השתבשו מעט, אבל מצאנו את עצמנו במקום יפהפה, לגמרי לבד. השקט והשלווה עוטפים אותנו. הילדים טיפסו, רצו, חצו את הנחל הקטן ועברו מצד לצד. זה היה אחד הרגעים הכי מושלמים בטיול שלנו מבחינתי.

מחוץ לסיביו יש כפרים רבים וטבע מקסים. ממליצה בחום לצאת מהעיר עצמה, אם ברכב או בסיור מאורגן.

רומניה עם ילדים

כביש הטראנספגרשן Transfăgărășan

כביש הטראנספגרשן היה ללא ספק ההיי-לייט של הטיול שלנו מבחינתי. כמה חיכיתי לו. לנופים היפים והבראשתיים, ואכן לא התאכזבתי ויום הטיול הזה היה מלא בשיאים והפתעות. כביש הטראנספגרשן הוא למעשה פרוייקט שאפתני שיזם והוציא לפועל הרודן צ'אוצ'סקו. הנסיעה אליו מסיביו אורכת כשעה ורבע עד תחילת הכביש. לשמחתי הרבה הוא הזכיר לי מאוד מעברי הרים אחרים בהם טיילנו. הנוף הופך מרהיב יותר ויותר ככל שמעפילים עם הרכב לגבהים.
מעט לפני אגם בלאה Lacul Bâlea, עצרנו ליד הרכבל המטפס אל האגם (בחודשי הקיץ ניתן להגיע עם הרכב עד לאגם ולהמשיך דרומה, החל מאוקטובר ועד יולי הכביש סגור למעבר בקטע הזה). מנקודה זו ניתן לטפס למפל בלאה. אנחנו בחרנו לסטות מעט לשביל צדדי שהוביל אותנו לזרימה של מי המפל וליער משגע. עצרנו וטיילנו קצת והמשכנו לאגם. 

על יד הרכבל וכן ליד האגם דוכנים רבים עם מזכרות, פירות יער ומאכלים מסורתיים על טהרת התירס, וגבינות מקומיות.

אגם בלאה Lacul Bâlea מה רבה היתה שמחתנו כשגילינו שממש על יד האגם, ישנו גוש קרח ענק שטרם נמס. הילדים לא ידעו את נפשם מרוב אושר ומיד התחילו להתרוצץ ולשחק בשלג. אני והמתבגרת הלכנו לראות את האגם המשגע וצילמנו בלי סוף.

הדרך אל האגם היתה בחלקה ממש בתוך עננים. זו היתה פשוט הרגשה עילאית ומיוחדת. ממש לגעת בעננים ובשמים. העננים הוסיפו נופח מסתורי ומיסטי כמעט לנופים הקסומים שבהם נסענו והפכו את הדרך לחווייה שלא אשכח.

אגם בלאה רומניה כביש הטרנספגרשן

אחרי עצירה לא קצרה (וכשכבר היה לנו די קר), המשכנו דרומה בכביש. גם המשך הכביש מקסים וירוק ומלא מפלוני מים בצידי הדרכים. הפתעה אמיתית חיכתה לנו מעט לפני סכר וידרארו שנמצא בהמשך הכביש- דב חופשי! למען האמת פגשנו שניים. ושניהם נראו די חביבים ומורגלים במטיילים המצלמים אותם מהרכבים. כמובן שלא יצאנו מהרכב והסתפקנו בהצצה ממרחק בטוח. זו היתה חוויה נהדרת! 

סכר וידרארו Barajul Vidraru

אל סכר וידרארו הגענו כבר מעט עייפים, והגשם שהתחיל לרדת בדיוק קיצר את העצירה, אבל הוסיף למראה הרומנטי של האגם.
מכאן המשכנו לעיירה קורטאה דה ארגש ללינת לילה. בבוקר למחרת נכנסנו למנזר המפורסם שעל שמו קרויה העיירה לביקור קצר. אחרי הביקור במנזר יצאנו לכיוון פארק המים תרמה שליד בוקרשט.

סכר וידרארו כביש הטראנספגרשן

פארק המים תרמה בוקרשט Therme Bucharest

פארק המים תרמה בוקרשט הנו פארק המים האהוב מאוד על ידינו הישראלים, וכמובן שהיו לא מעט יחד אתנו. נהננו מכמה שעות של כיף. באמת מדובר בפארק מים רחב ידיים וחדיש ובו מספר מתחמים. אחד מרכזי לילדים ומשפחות עם המון מגלשות מסעירות, כמה בריכות, אחת חיצונית וחמימה ובה גם בר בתוך המים (למבוגרים כמובן). מתחם נוסף למבוגרים בלבד מעוצב ומקסים ובו המון בריכות מפנקות וכם סאונות וגם כאן באר בתוך הבריכה. המון כסאות נוח מפנקים ופינות ישיבה.,
אנחנו כמובן בילינו את רוב זמננו עם הילדים. אבל אם אתם רוצים אפשר להתפצל ולהכנס ולהנות קצת גם במתחם למבוגרים. (אגב ניתן להיכנס עם תינוקות ופעוטות).
במקום גם מסעדה וכמובן מלתחות מסודרות.

את היום האחרון בילינו עד הצהרים בבוקרשט עצמה לקצת שופינג. נסענו קצת והתרשמנו מהעיר עצמה ועברנו כמובן על יד בית הפרלמנט שהיה פעם ארמונו של צ'אוצ'סקו. יש עוד אטרקציות בעיר, אנחנו לא הספקנו הרבה.
זה היה ללא ספק טיול נפלא שגרם לי להתאהב ברומניה. אני ממליצה בחום על טיול במדינה היפה הזו, שמציעה שלל נקודות עניין, אטרקציות וטבע משגע. והכי חשוב- ממש בזול!

רומניה עם ילדים נהדרת ומציעה טיול מגוון ועשיר בחוויות. רומניה מתאימה לכל הגילאים אני כבר הספקתי לחזור לרומניה עם הורי, אחיי ואחותי, רק בשביל להתאהב שוב בסתו הרומני הקסום. מבטיחה לכתוב בקרוב גם על טיול השלכת שלנו שהיה פשוט מושלם!

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

פריחה בשביל המעיינות ביער עמינדב

טיולים במרכז הארץ

מדריך מפורט ומסודר לטיולים במרכז הארץ  על פי אזורים: בשרון, בגוש דן, הרי ירושלים ושפלת יהודה. המלצות לטיולים ופינות יפות בטבע

עין חמד

טיולי סתיו בארץ

עונת הסתיו מושלמת לטיולים בארץ. אספתי שלוש המלצות לטיולי סתיו קסומים ואתרים בטבע מדרום ועד צפון. צאו לטבע

גשר קארל בפראג

סופשבוע חורפי זוגי בפראג

שלושה וחצי ימים קסומים ורונמנטיים בפראג הקפואה. טיול זוגי בנובמבר. שפע של המלצות לעיר עתירת היסטוריה, רומנטיקה ויופי. 

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

27 תגובות

    1. רומניה משגעת. גם אני הופתעתי מאוד לטובה. נהדר לטייל עם ילדים, אבל לגמרי אפשר לטייל בה בכל גיל והרכב:-) ושמחה שעשיתי לך חשק…

  1. מרגישים את ההנאה שלך מכל מילה. נהניתי לעקוב אחרייך בקיץ בזמן אמת ולהתרגש מחדש גם עכשיו. מדהים לראות את ההבדלים בין החורף לקיץ. עוד אחזור פעם גם לטיול אביב או סתיו וארצה להתרכז הפעם באפוסני ובמרמורש. יש כל כך הרבה מה לראות.

    1. זיוה תודה רבה על המילים החמות והפירגון. זה משמח כל כך. התאהבנו יחד ברומניה. בטוחה שגם אחזור שוב, וגם אני מפנטזת על אפוסני..יש לי חברה שטיילה גם בצפון. יש עוד המון מה לראות

      1. תודה רבה רינת. רומניה סובלת מדימוי גרוע לצערי. אנחנו בקרנו שם שנה אחרי אוסטריה והייתי ממש בחששות, שמחה לומר שהתאהבתי לגמרי. היתה אחת החופשות השוות והכיפיות

  2. הי נעה 🙂
    איזה סיכום מעולהה!! מתכננים את רומניה לקיץ הקרוב, ואיעזר בהחלט בסיכומים שלך 🙂
    אשמח לדעת איך בכללי היה לכם מזג האוויר? באיזה תאריכים הייתם? מתכננים לטוס בסוף יולי תחילת אוגוסט עם תינוק, מזג האויר עניין חשוב
    תמשיכי לטייל ולהנות

    1. תודה רבה סירא. איזה כיף לשמוע! מזג האוויר היה מאוד נוח. הייתי בטוחה שיהיה חם ודאגתי כי לא לקחנו דירות עם מזגן, חוץ מאחת. מזג האוויר
      היה מצוין, יום אחד היה קצת גשום, ושמש בכל השאר. באוגוסט היה כבר חם הרבה יותר, אבל זה יכול להיות עניין של מזל. תהנו בטיול!

  3. את כותבת נהדר ומצלמת נפלא!
    באיזו תקופה בשנה טיילתם?
    וגם: רומניה נראית לך מתאימה לילדים (10,14) שפחות מתחברים לטבע והליכה? כן מתחברים לפארקי מיים ודומיהם…

    1. הי אלון. תודה רבה על התגובה והמחמאה. אנחנו טיילנו בחודש יולי. יש ברומניה מספיק אטרקציות מקסימות ואפשר לשלב עם טיולים קצרים
      בטבע. היא מתאימה גם לילדים כמובן. אפשר לשלב גם ביקור בערים ובכפרים המקסימים של רומניה. ממליצה בחום

      1. היי האם מבחינת מזג האויר היה חם או קריר ? הכוונה האם צריך בגדים ארוכים ?

        תודה רבה

        1. הי ירון
          אנחנו טיילנו ביולי והיה נעים. במקומות הגבוהים (כביש הטרנספגרשן, רכבלים ועוד) יכול להיות קריר. אבל זה עניין של מזל
          יכול להיות גם חם. לכן ממליצה תמיד על שיטת הבצל. להביא גם מעילים קלים ובגדים ארוכים וכמובן לבדוק תחזית לפני הטיסה. תהנו

  4. הי,האם תוכלי לפרט קצת יותר לגבי מקומות הלינה שהייתם? כמה זמן סהכ היה הטיול? מעבר לכך תכנון מעולה ופירוט ננדר.תודה

    1. הי בר
      לקחנו דירות דרך airbnb בסינאיה ובבראשוב. בסיביו היינו בהילטון ואז בקורטאה דה ארגש בדירה וגם בבוקרשט בלילה האחרון.
      ממליצה פשוט לחפש דרך בוקינג או airbnb

      1. היי אני רוצה לוודא שהבנתי נכון. 5 פעמים עברתם דירות/מלונות? זה לא מסרבל כל פעם לעבור דירה עם הילדים?
        אנחנו רוצים להגיע ל8 ימים ולא יודעים איפה כדאי להתמקם עם הלינה. זוג+2 (בני 6 ו8).

        1. הי שירלי
          הבנת נכון, עברנו חמישה מקומות לינה שונים. זה ממש לא חובה. אפשר להתמקם באזור בראשוב/ בראן ולצאת כל יום לטיול כוכב
          כדי להגיע לכביש הטרנספגרשן חייבים להוסיף מקומות לינה כי הכביש נמצא במרחק משמעותי מאזור בראשוב בראן. אנחנו טיילנו
          שבועיים כמעט ועם ילדים גדולים יותר. זה גם מאוד אישי, יש כאלו שאין להם בעיה להסתדר עם האריזות.
          הוספנו גם שני לילות ראשונים באזור סינאיה כי היו שם הרבה דברים שרצינו להספיק, ועדיין אפשר להסתפק במקום לינה אחד מרכזי. מקווה שעזרתי

  5. הי איזה סיכום מופלא.
    כמה ימים סך הכל הייתם?
    האם מיעד ליעד יש מרחקים גדולים ברכב?

    1. תודה רבה! היינו סך הכל עשרה ימים. סינאיה היא כשעתיים וחצי מבוקרשט, בראשוב כחצי שעה ארבעים דקות משם וגם בראן,
      סיגישוארה כשעה וחצי אם אני לא טועה, וגם מסיביו, מסביו לכביש הטרנספגרשן כשעה -שעה וחצי, ועשינו את הכביש עצמו ביום טיול
      אחר הצהרים הגענו לקורטאה דה ארגש. משם זה בערך שעתיים וחצי לבוקרשט. זה היה ב2019 אז אני לא יודעת אם אני מדייקת לגבי הזמנים

  6. שלום נועה,
    תודה על הסיכום.
    מתכננת לסוע לשבוע עם תינוקת בת שנה. מעדיפה כמה שפחות תזוזות עם כמה שיותר טבע. איפה תמליצי לשהות ולצאת לטיולי כוכב?

  7. היי,מצולם ורשום יפה.
    רוצה לברר מתי חודשים מתאימים לטיול באיזורים שציינת.
    איך העלויות?
    תודה

    1. תודה רבה גיל. רומניה יפה מאוד בעיקר בחודשים יולי עד אוקטובר. בחורף מתקרר באזורים האלו ומושלג. זה סוג אחר של טיול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג