חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היי שלום תשפ"א – סיכום השנה שלי

חצבים בנגב המערבי

זו היתה השנה שהיתה

שנת תשפ"א היתה שנה מלאה וגדושה באירועים. קורונה, חיסונים, החלפת ממשלה, סבב לחימה בדרום ועוד ועוד. מבחינה מקצועית גם בשנה הזו חיכיתי וציפיתי לתכנן שוב טיולים. בחודשים יולי אוגוסט לשמחתי התמלא שוב היומן, ועכשיו שוב חזרנו לחוסר יציבות ושינויים יום יומיים בהנחיות. גם בשנה הזאת לצערי לא טסתי. מקווה מאוד שבקרוב זה ישתנה. 

אבל למרות הכל,  היו גם הרבה רגעים יפים השנה. היו טיולים בארץ, וגילויים של מקומות חדשים, אנשים מקסימים, ואפילו תכנוני טיולים פה בארץ. הקדשתי זמן לאתר שלי והעליתי מדריך טיולים לצפון הארץ, ומדריך טיולים למרכז, שהצטרפו למדריך הטיולים בנגב המערבי ולמדריך לטיולים במדבר יהודה וים המלח

צילומי סתיו

פרידה

השנה נפרדנו מסבתא שלי האהובה, סבתא נחמה, שהיתה אישה גדולה מהחיים, והלכה לעולמה בגיל 98. אני רוצה להקדיש את סיכום השנה הזה לסבתא האהובה. אין יום שעובר בלי שתחלפי בזיכרוני. סבתא שלי אהבה את הארץ, אהבה לטייל בה, חרשה אותה לאורכה ולרוחבה בפלמ"ח, בטיולים וסיורים לימודיים, ואהבה את ההיסטוריה של הארץ ושל עם ישראל. סבתא נטעה בי אהבה לטבע, לצמחים, לפרחים, לגינון. וגם לאפייה ולבישול.  מתגעגעת אליך סבתא יקרה ואהובה. 

טיול ביער בית קשת

אז ללא הקדמות נוספות קבלו את סיכום השנה שלי  לפי סדר כרונולוגי. בואו נצא לדרך.

ספטמבר/ תשרי

רגע לפני ראש השנה וסגר מספר 2, יצאנו ליומיים במלון כרמים של רשת ישרוטל. הקורונה היתה לגמרי באוויר, וטרום חיסונים, אבל המלון המטריף הזה העניק לנו רגעי עונג בלתי נשכחים. המלון מוקפד, מעוצב, נקי, נעים ושירותי וזה ניכר בכל פרט ופרט. חזרנו אליו שוב בחודש מאי הפעם עם חברים. ממליצה בחום לזוגות שבא להם להתפנק. אפשר בקלות לא לצאת בכלל מהמלון, אבל כדאי לשלב טיולים בסביבה ואפילו לקפוץ לירושלים הקרובה. 

כרמים ישרוטל

להזמנת חופשה מפנקת במלון כרמים

אוקטובר/ חשוון

את אוקטובר חגגנו ביציאה לחופשי. אחרי בידוד של 12 יום. הסגר אמנם עוד לא הסתיים, אבל לפחות יכולנו לצאת שוב מהבית. אני מאוד אוהבת את התקופה הזאת, ימי ראשית הסתיו. סוף סוף אפשר לחוש הקלה באוויר ורוח נעימה מנשבת. בבקרים עדיין נעים ובערב אפילו מתקרר קצת. בסביבה הקרובה שלנו שדות כותנה רגע לפני הקטיף ואפילו עלי שלכת פה ושם. באין לנו שלכת אירופאית, נסתפק בשמחה בשלכת שלנו. 

שדה כותנה בנגב המערבי
שלכת

השנה הבכורה שלי התחילה ללמוד בתיכון הסביבתי במדרשת שדה בוקר.  מידי פעם אני מחזירה אותה הביתה או למדרשה, ולפעמים זוכה גם לשקיעות מדבריות משגעות כמו זו. 

שקיעה בקבר בן גוריון

באוקטובר גם טיילתי עם חברותי טלי קורן,  מירב טלמור קשי וזיוה רענן, כולן מתכננות טיולים ובלוגריות, קולגות וחברות אהובות. תוכלו לקרוא על טיולי סתיו בארץ בפוסט שכתבתי, ובו הצעה לשלושה מסלולי טיול קלים המתאימים במיוחד לעונת הסתיו. 

תצפית מהר אבנון
חוף נחשולים

נובמבר/ כסלו

בנובמבר ניצלנו את מזג האוויר הנעים והחופש לטייל בין הסגרים. הסתיו כבר ניכר בכל מקום , הגשמים הגיעו והכל התכסה ירוק.

סתוניות בתל גודד פארק בריטניה
כרכומים בתל גודד
תל גודד

בנובמבר זכיתי גם להשתתף בסיור בלוגריות באתר דודאים. תודה לינינה זסלבסקי אפק על ההזמנה. הסיור היה מרתק ומפתיע, ובעקבותיו כתבתי את הפוסט הכי חשוב שלי השנה: תיירות אקולוגית – סיור באתר דודאים.

אתר דודאים מרכז מבקרים

דצמבר/ טבת

בדצמבר יצאתי לטיול של יומיים באזור ציפורי וגיליתי חבל ארץ קסום ומלא אפשרויות. כבר חפרתי עליו מלא, וגם הפעם אציין כמה שהתאהבתי באזור הזה שיש בו טבע קסום, המון עסקים קטנים ותיירנים שישמחו לביקור שלכם. במרחק של שעה ממרכז הארץ תוכלו להנות מחופשה איטית, מקומית, שמתבססת על בעלי עסקים קטנים, יזמים, מגדלים וחקלאים. תוכלו לקרוא עוד בפוסט חופשת בנות חלומית בעמק יזרעאל.

טיול בגליל התחתון

החורף הוא העונה האהובה עלי. זה לא תמיד היה ככה. אבל בשנים האחרונות אני נהנית מהגשמים, מהשמש החורפית שצצה אחרי הגשם. אני אוהבת את ריח האדמה הרטובה ומחטי האורן הלחים. אני אוהבת לטייל אחרי הגשם, גם אם יש קצת בוץ. ובעיקר, אני פשוט אוהבת שלא חם לי כל הזמן.

צילום חורף
שקיעה חורפית
שקיעה מרהיבה באור הנר

ינואר/ שבט

ינואר הגיע ואיתו סגר נוסף. לשמחתי האלף מטר שלי מהממים בחורף. השנה הכל כאילו הקדים לפרוח. כמעט בכל יום יצאנו לנשום אוויר בקיבוץ וסביבתו.

אירוס
צילומי טבע
כלניות דרום אדום

פברואר/ אדר

עוד סגר הסתיים, החיסונים כבר כאן וגם האביב בפתח. את פסטיבל דרום אדום חגגנו השנה, והיה מקסים. תוכלו לקרוא עוד המלצות לטיול באזור בכל עונות השנה במדריך שהכנתי טיולים ואתרים בנגב המערבי.

דרום אדום
טיולים בצפון הנגב
פריחה באור הנר

אני מנצלת כל רגע פנוי לטיולים באזור, מצלמת בלי הפסקה. לפעמים נוצרת הזדמנות לצילום חד פעמי.

צילום חורפי ליד הבית

במקביל לגשם שעוד יורד, האביב והפריחה כבר לגמרי פה. אני יוצאת לטיולים בסביבה וגם בפארק בריטניה, בית גוברין, לכיש, עמק האלה, כולם במרחק נסיעה. 

יער הצלאכים שחריה

מרץ/ניסן

בפורים הזה אנחנו זוכים לחוויה מיוחדת, אמנם באיחור קל, אבל העדלאידע המפורסמת של התיכון הסביבתי בשדה בוקר יוצאת לפועל. התוצרים מדהימים וקשה להאמין שהנערות והנערים הצעירים והמוכשרים האלו יוצרים במו ידיהם פסלים מטורפים ויפים, ומרימים ללא עזרה הפקה שאינה מביישת הפקות מקצועיות. גאווה אמתית. 

במרץ אנחנו עולים לרמת הגולן לטיול חורפי קסום. זה ממש סוף החורף והכל ירוק, פורח וקורץ. תוכלו למצוא המלצות למסלולים ואתרים במדריך לטיולים בצפון הארץ

הכניסה לנחל ג'ילבון
יער אודם
מפל דבורה נחל ג'ילבון

גם את הדרום לא קיפחנו. טיול שבת קסום בנחל חווארים בהר הנגב. זהו אחד המסלולים הפופולריים באזור הר הנגב והמכתשים, אבל היות והגענו ממש מאוחר זכינו למסלול ריק לגמרי. אז אם אתם קרובים יחסית או נשארים לישון באזור, זה אחלה רעיון.

נחל חווארים
נחל חווארים

ומה עם טיול אורבני? קפצתי ליפו לשוק הפשפשים עם אחותי האהובה. אני אוהבת מאוד את שוק הפשפשים ביפו המשלב בין חנויות עם מציאות של ממש, רהיטים מודרניים ווינטג', ולבין חנויות עיצוב משגעות. מי שרעבה יכולה להנות באחת המסעדות, הבארים ובתי הקפה הרבים במקום. 

שוק הפשפשים ביפו

אפריל/אייר

באפריל חגגנו את פסח עם טיול משגע בצפון. מסלול טיול קסום בנחל דישון ויום טיול ברמת הגולן- נחל עורבים ומאגר בנטל. היה פשוט תענוג. כל הצפון פורח, מרבדים של פרחים ופרות רועות. בדיוק הנופים האהובים עלי.

מאגר בנטל
פריחה בנחל דישון

ביום האחרון טיילנו במסלול חדש ופחות מוכר: מערת המקדש. מסלול משגע למיטיבי לכת בגליל המערבי. הנופים באביב מטריפים והמסלול כולו יפהפה. ממליצה בחום לטייל באביב. תוכלו לקרוא עוד על מסלול טיול למערת המקדש בפוסט שכתבתי בבלוג. 

מערת המקדש בגליל המערבי
מערת המקדש

בחודש אייר גם ציינו את יום השואה , יום הזיכרון ויום העצמאות. אחרי האזכרה השנתית יצאנו כל המשפחה המורחבת לחופשה קצרה ונהדרת בעמק המעיינות ובגלבוע. היה מויי כיף. בסוף החודש הספקתי גם לטייל שוב עם החברות הטובות טלי ומירב בגן הלאומי חוף השרון. טיול קליל ומקסים. וגם לבקר בתצפית מקסימה ממש ליד הבית, תצפית אורלי ליד קיבוץ דורות, להנצחתו של בן הקיבוץ שנפל. 

תצפית על עמק המעיינות מעין חרוד איחוד
שדה חיטה בנגב
תצפית אורלי בתרונות רוחמה
תצפית אורלי דורות

גם את מסלול הטיול בגן הלאומי חוף השרון תוכלו למצוא במדריך לטיולים במרכז הארץ

גן לאומי חוף השרון
גן לאומי חוף השרון

מאי/סיוון

בחודש מאי חזרנו לביקור במלון כרמים המהמם. כיף בכל פעם מחדש. ניצלנו את מזג האוויר האביבי רגע לפני שהכל מתייבש וטיילנו באזור ירושלים בסטף, ויצאנו לפיקניק בנקודת תצפית משגעת בפארק בריטניה עם יין טעים של יקב ספרה ועוד פינוקים. בחודש מאי גם חווינו שוב סבב לחימה נוסף בדרום. תודה לכל המתעניינים מקרוב ומרחוק. מחמם את הלב. 

מלון כרמים ישרוטל
פיקניק בפארק בריטניה

יוני/תמוז

חודש יומולדת! לכבוד יום ההולדת יצאנו ללילה במלון בוטיק מפנק בתל אביב. מלון סול. אז מה היה לנו? מסאז', שתי מסעדות שוות, זמן איכות יחד ועם חברים טובים וכמובן שיטוטים בעיר האהובה עלי. חגיגה מושלמת. ביוני גם הגענו להשקה חגיגית ביקבי עמק האלה. היה ערב קסום, מלא אווירה וסטייל. ממליצה מאוד להגיע לשם בחודשים מאי/יוני בהם הסיגלון משיר את פרחיו הסגולים העדינים. בקיץ קיימו שם שוק לילה בימי חמישי, לא הספקתי להגיע, שווה לעקוב. 

פריחה

להזמנת חדר במלון Saul תל אביב

יקבי עמק האלה
יקבי עמק האלה
יקבים במרכז הארץ

יולי/אב

בחודש יולי יצא לפועל סיור שתכננתי עבור חבורת נשים מיוחדות מהצפון. בעקבות פוסט שכתבתי בפייסבוק אחרי מבצע שומר החומות, פנתה אלי ג'וד ויינמן מעליית הגג של ג'וד, וביקשה לארגן סיור בעוטף עזה. בחרתי כמה עסקים קטנים ומקומות מיוחדים שאני אוהבת באזור שלי. פתחנו בארוחת בוקר מפנקת בביסטרו אנונה באשקלון, המשכנו לביקור ברביולון, מפעל משפחתי לייצור פסטה. בקרנו במשתלה עליזה אצל סימה והבנות המקסימות , ביקור מטלטל ומשמעותי. בנתיב העשרה שמענו מצמרת על החיים המאתגרים ביישוב סמוך גדר, ובקרנו בחומה המקושטת באריחים צבעוניים שצמרת יוצרת. מפעל מקסים ואופטימי. סיימנו את היום בבית שלי באור הנר, בביקור משמח אצל פפו בכרם. פפו עופרה וארנון מרציפר קבלו אותנו בשמחה עם יין ונשנושים, כשברקע הגינה והכרם וביניהם הפסלים היפים שפפו יוצר. היה יום מיוחד ועצמתי, וזו הייתה רק תחילתה של ידידות מופלאה שעוד תניב שיתופי פעולה עתידיים. תודה לנשים המקסימות שבאו, הקשיבו, אכלו, קנו, שמחו ובכו אתנו יחד.

ביקור בנתיב לשלום נתיב העשרה

ירושלים על ראש שמחתי

ביולי גם חגגנו בת מצווה לליאורי המהממת בסיור מקסים בירושלים. הריחות, הטעמים, הצלילים והסיפורים הקסומים של ירושלים. טיול בסימטאות של נחלת שבעה, בשוק מחנה יהודה, במדרחוב בן יהודה. היה סיור מקסים, מעניין, טעים ושמח.

כיכר ספרא ירושלים

אוגוסט/אלול

קיץ וחם. הילדים במסגרות, תכנוני הקיץ המעטים שהיו ביולי פחתו מפאת ההנחיות המשתנות חדשות לבקרים. הילדים נהנו מהחופש הגדול, ואני למדתי לשחרר וליהנות מהזמן הפנוי: מאימון טוב, מספר או סידרת טלוויזיה, מחשבות על העתיד המקצועי ובעיקר חלומות על טיולים. בארץ ובחו"ל. מתפללת כבר להקלה בחום ולקצת ירוק בעיניים. באוגוסט עליתי לצפון שוב לג'וד ועליית הגג שלה לסופשבוע קסום עם הבכורה המהממת. היה מושלם. עם הקטנים יותר יצאנו לקמפינג ליד הבית בבתרונות רוחמה. נהננו משקיעה וזריחה ומשקט נפלא, בטיול בוקר קצר מצאתי חצבים ששימחו אותי מאוד. תקווה לאופטימיות קלה. 

סיכום שנה ותפילה לשנה החדשה

שנה עברה, שנה חלפה, אני כפיי ארימה. מי ייתן והשנה הזאת תביא איתה סימני דעיכה של המגיפה המעיקה. שנוכל לטייל, לבלות, ללמוד, לשחק, לחיות ולהנות. שנוכל להתרכז בתיקון הבעיות והאתגרים הרבים העומדים בפנינו. שנלמד להיות קצת יותר סבלנים וסובלניים. שנהיה טובים יותר לסביבה ולכדור הארץ. כשאני עוברת על התמונות בסוף השנה, היא נראית לי סך הכל די בסדר. אז תודה על כל מה שיש לי. שנה טובה ומתוקה לכולנו.

סיור בירושלים בשוק מחנה יהודה

מפנטזת על כפר דייגים בהולנד, ובפועל נמצאת במרינה באשקלון. שנמשיך תמיד לחלום טיולים. 

המרינה באשקלון

ולפינת התכלס: רוצים תכנון טיול אישי בארץ או בחו"ל? פנו אלי

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

טיול כוכב באוסטריה

אוסטריה -ההיית או חלמתי חלום? חלק א' של הטיול שלנו בחבל זלצבורג עם הילדים. נופים משגעים, שפע של אטרקציות, ובקיצור חופשה מושלמת

שוק בלורמרין

טיול בפרובנס בסתיו

פרובנס, ההיית או חלמתי חלום? חופשת החלומות בכפרי פרובנס, אוכל טוב, שווקים, נופים יפים. טיול איטי ונינוח באזור שכולו שיק צרפתי

tower bridge

טיול בר מצווה בלונדון

לונדון כן חיכתה לנו. אי אפשר שלא להתאהב בעיר הזאת. סיכום טיול הבר מצווה של הנער החמוד שלנו עם שפע המלצות לטיול מושלם בלונדון עם ילדים ובני נוער. 

16 תגובות

  1. נעה יקרה, התרגשתי לקרוא את הסיכום שלך. מעריכה את היכולת שלך לזהות את רגעי האושר ולשים את הפוקוס על ה-כן במקום על ה-לא.
    הסיכום קצר וקולע, התמונות יפיפיות אבל היפה מכולן היא זו של סבתך. שנה טובה ❤️

    1. תודה רחלי יקרה! משתדלת באמת לראות את הטוב ולמצוא את השמחה ברגעים הקטנים וביש, אין ברירה אחרת. שתהיה שנה שמחה ומלאה בטיולים, יצירה, ושנטייל יחד בהולנד בקרוב

  2. איזו שנה נפלאה הייתה. פוטוגנית להפליא. אכן יש לנו ארץ נהדרת! מאחלת לך (ולכולנו) להגיע השנה למחוזות חדשים, לגלות, לחקור ולהתאהב בעוד ועוד נופים. שנה טובה ומתוקה שתהיה!!!

    1. תודה גלית יקרה! איזו ברכה מקסימה לשנה החדשה, אמן ותתגשם. תמשיכי לטייל, ליצור, לעצב ולכתוב, אני נהנית כל כך לעקוב אחריך. וכמובן שניפגש כבר סוף סוף

    1. תודה רבה הילי יקרה! איזה כיף שהפכת לחלק משמעותי כל כך בחיים שלי במרחב הוירטואלי, מאחלת לנו שנעשה את הקפיצה אל מחוץ למסכים השנה. שנה טובה מלאה בבריאות ושמחה

  3. איזה פוסט יפהפה – הצילומים שלך משגעים כרגיל, את אחת הצלמות האהובות עלי, וגם המילים, הכל כך אופטימיות ומלאות בהכרת תודה על היש, הופכות את הפוסט לברכה אמיתית לשנה החדשה. מאחלת לך למצוא את עצמך השנה בכפר דייגים בהולנד.

    1. איזו תגובה משמחת ומרגשת מיכל! את משמשת לי השראה תמיד. שתהיה שנה נפלאה ומלאה בחלומות וטיולים

  4. נועהלה. חברתי. פוסט פשוט נפלא, עם רגעים וטיולים וזוויות…הכל מהכל על אמת. והצילומים שלך זה משהו, את כבר יודעת שאני מאוד אוהבת אותם. טוב ואותך, ברור.
    הצילום של סבתא נחמה המיוחדת, של הכסאות בשלולית ועוד ועוד. שנה טובה !!!

  5. נועה, איזה סיכום משגע, נהנתי מאוד לקרוא אותו.
    עקבתי אחרייך גם במשך השנה אבל לראות את הסיכום בפוסט אחד עם התמונות הנהדרות שלך נתן לזה משמעות אחרת וגם כיף לראות שגם הבית שלי מופיע אצלך בפוסט.
    שתהיה שנה טובה ומלאת טיולים.

  6. נועה הפוסט סיכום שנה שלך מקסים. והתמונות יפיפיות. מדהים שזכית לסבתא עד השנה. נשמע שהיתה לה השפעה רבה עליך. בטח גם על ילדיך. אני גם השתנתי עם השנים ואוהבת יותר את החורף מהקייץ. נחמד לראות שאני לא היחידה. מאחלת לך שנה מלאה בטיולים (גם בחול) והצלחה בתכנון הטיולים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג