חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולי סתיו בארץ

טיול סתיו בעין חמד

סתיו ישראלי

טיולים כמו פטריות אחרי הסגר

הסגר השני הביא אותנו היישר אל חיק הסתיו. הערבים מתקררים, הימים נהיים יותר נעימים ואפילו גשם כבר ירד בכמויות נאות. הנפש כמהה לטיולים, במיוחד אחרי הסגר הכפוי, הטבע קורא לנו ואנחנו נענים בשמחה. אמנם אין בישראל שלכת משמעותית במו בארצות אחרות, אך גם כאן אפשר למצוא עלים נושרים, פריחה סתווית והשמיים, השמיים של הסתיו יפים, צלולים ומקושטים בעננים. תענוג. זה הזמן לצאת לטיולי סתיו בארץ!

שמיים אחרי הגשם שדות אור הנר

המלצות לטיולים בטבע המתאימים לסתיו

הסתיו הוא עונה מצוינת לטיולים בארץ. לא משנה אם תבחרו בצפון, במרכז או בדרום, תמצאו מסלול טיול מתאים ותוכלו להנות בחיק הטבע. אספתי לכם המלצות מטיולים שטיילתי ממש לאחרונה. אני ממליצה כרגיל לנסות לטייל באמצע השבוע אם מתאפשר, ואם לא אז מוקדם בבוקר, כך תוכלו להיות יחסית לבד ולא במסלול או אתר עמוס. 

סתוניות ביער להב

גן לאומי עין חמד - חמד של מקום

בספונטניות שלא מתאימה לי כלל,  ובזכות הזמן שהתפנה לי מאז פרצה הקורונה לחיינו, החלטתי לחטוף את אמא שלי לטיול סתווי קצר בהרי ירושלים. הגן הלאומי עין חמד קפץ לי לראש אחרי שראיתי תמונה של שלכת אירופאית באחת מקבוצות המטיילים בפייסבוק. אחרי שעה נסיעה, באזור המשגע של מטה יהודה בואכה ירושלים, נכנסנו בשערי הגן הלאומי עין חמד. הכניסה אל הגן בהזמנה מראש בלבד באתר של הרט"ג. (באמצע השבוע הזמנתי מקום בקלות. בסופי שבוע מומלץ להזמין מקום מראש). הגן התגלה כפינת חמד אמתית. לרגעים הרגשתי באירופה בזכות השלכת הקסומה, המעיין המפכה הזורם במרכז הגן ובית החווה הצלבני שבמרכזו. ועכשיו אתן לתמונות לדבר בעד עצמן.

עין חמד
שלכת בגן הלאומי עין חמד
עין חמד

תצפית מהר אבנון

הר אבנון

תצפית מהר אבנון על המכתש הגדול

אחרי שטיילנו במרכז נרד דרומה למדבר, לתצפית מקסימה על המכתש הגדול. אזור הר הנגב והמכתשים מזמן למטיילים אין ספור מסלולי טיול, אתרי טבע משגעים, תצפיות, אטרקציות ומקומות לינה מיוחדים. אנחנו הכי אוהבים להגיע בשעות אחר הצהרים לחניון לילה, לפתוח אוהל, להדליק מדורה ולעשות את הלילה תחת כיפת השמיים. בחורף אנחנו משתדלים לצאת מוקדם בבוקר ולהספיק טיול יומי מקסים באזור. המדבר מקסים לטיולים בסתיו ובחורף. הר אבנון משקיף על המכתש הגדול, הוא מתאים לעצירה קצרה ואפשר לשלב אותו בקלות עם מסלול נוסף באזור, או כתצפית בוקר אחרי לילה במדבר כמו שאנחנו עשינו. 

תצפית מהר אבנון
הר אבנון
הר אבנון
הר אבנון

ערפילי בוקר על המכתש

אל הר אבנון העפלנו מספר פעמים בעבר, זו תצפית מקסימה ובעלייה של כמה דקות תגיעו אל התצפית המשקיפה אל המכתש. בנוסף לתצפית יוצא מהחניה שביל קצר אל תצפית נוספת המסומן בסימון שבילים שחור. מהתצפית הזו המשכנו לטיול קצר לאורך המצוקים היפים שמעל המכתש (זהירות עם ילדים קטנים). בשעת בוקר מוקדמת עוד היינו שם לבד לגמרי. אחרי טיול קצר של כחצי שעה, סנדוויצ'ים ונשנושים מול נוף קסום וחיפוש מאובנים, חזרנו אל החניה. השתדלו להגיע בזריחה או בשקיעה וההנאה תהיה כפולה. 

תצפית הר אבנון
המכתש הגדול

עוד טיולים ואתרים באזור: אתר החולות הצבעוניים. זהו אתר פופולרי מאוד, חניון לילה ובו גם שולחנות פיקניק ופחי אשפה. האתר עמוס בדרך כלל, נסו להגיע באמצע השבוע. לא רחוק משם תוכלו לטפס במסלול הסנפיר הקטן. מסלול בדרגת קושי בינונית הכולל טיפוס אל מצוק מקסים המציע גם הוא תצפית יפהפייה על האזור. זהו מסלול מעגלי של כ2 קילומטר. ניתן להאריך ולשלב עם מסלול הסנפיר הגדול ועין ירקעם לטיול ארוך יותר למיטיבי לכת. 

הסנפיר הקטן

הר אבנון

שביל נועם- מסלול קסום ביער עופר

מיד בתום הסגר, נפגשנו ארבע מתכננות טיולים, קולגות וחברות, ליום טיול מקסים שכלל טיול ביער עופר, והתאווררות באחד החופים היפים בארץ בשמורת טבע חוף דור-הבונים. ממש קפיצה קטנה לחו"ל. תודה לטלי שהכירה לנו מסלול מקסים. ביער עופר מספר מסלולי טיול. שביל נעם לזכרו של נעם בהגון ז"ל יוצא ממשרדי קק"ל בכרמל (שימו וייז ותגיעו בדיוק לנקודת ההתחלה). זהו שביל מעגלי המתאים לכל המשפחה. הוא מתחיל בעלייה של כמה דקות ביער קסום מלא בשיח הקיסוסית הקוצנית המטפס על עצי האורן והאלון שביער. השביל בסימון ירוק פוגש את שביל ישראל בו נרד בחזרה לתחילת המסלול.

שביל נועם יער עופר
שביל נעם יער עופר

בשביל ישראל

המסלול עובר ביער ותוכלו למצוא לא מעט ספסלים ופינות חמד למנוחה בצל העצים. לקראת סוף המסלול ירידה במפלון קטן (יבש כמובן) ובסופו פינת חמד לזכרו של גל בסון שנהרג במבצע צוק איתן. בפינה ספסלים מקסימים עם משפטים משירים שגל אהב. במסבירן ששמו במקום ניתן לשמוע הסברים על הסביבה והיער ואפילו להאזין לשירים שגל אהב. הנצחה יפה ומרגשת. אנא שמרו על המקום נקי ומסודר. 

שביל נעם  מתוחזק על ידי קק"ל ובתחילתו על יד משרדי קק"ל בכרמל עמודי הוקרה לידידי קק"ל בעולם.

פינת זיכרון בשביל נעם
שביל נעם ביער עופר

קפה ומאפה- בקפה אתאתורכ

אחרי שטיילנו ביער הקסום עצרנו לקפה ועוגיות בעגלת קפה חביבה "קפה אתאתורכ" בחניון תחתון יער עופר. הגענו לקראת 14:00 בצהרים והסנדוויצ'ים כבר נגמרו, אז נסו להגיע קודם. הקפה היה טעים והעוגיות גם. משם המשכנו לאחת מרצועות החוף היפות בארץ. שמורת טבע חוף דור הבונים.

חופים הם לפעמים געגועים

חוף הבונים

מדובר ללא ספק באחת מרצועות החוף היפות ביותר בארץ, והיא משגעת גם בסתיו ובחורף. התצורות המשגעות של הסלעים על החוף, תופעת טבע מיוחדת ויפהפייה, וים בצבע תורכיז עמוק. פשוט לא הצלחתי להפסיק לצלם. מקום של שלווה, מושלם לחידוש מצברים ואיסוף צדפים וקונכיות. נהדר לטיול סתיו וגם בחורף.

חוף הבונים דור
חוף הבונים
חוף הבונים דור
חוף הבונים דור
חוף נחשולים
שמורת ים הבונים דור
טיולי סתיו בארץ
חוף הבונים דור
חוף נחשולים

אל חוף הבונים דור או חוף נחשולים ניתן להגיע ממספר מקומות. כדי לבקר בשמורת הטבע של רשות הטבע והגנים יש להזמין מקום מראש באתר.

שמורת הטבע חוף דור -הבונים

אז אלו היו שלושה טיולי סתיו נהדרים, ואני בטוחה שלא משנה איפה תבחרו לטייל בעונה הנפלאה הזו, תהינו ממש. תוכלו לקרוא על טיול ביער להב ופריחת החלמוניות בעמוד שהכנתי על אזור הנגב הצפוני – הבית שלי, ולשאוב רעיונות לטיולים ומסלולים באחד האזורים היפים ביותר בארץ בחודשי הסתיו ועד האביב. 

טיולים ואתרים בצפון הנגב

חלמוניות ביער להב

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

האי קאפרי

טיול בדרום איטליה

חבל קמפניה שבדרום איטליה הנו אחד המקומות היפים בארץ המגף. שילוב מושלם של נופים מרהיבים, אוכל טוב ואנשים מקסימים. מתאים לטיולים במיוחד בסתיו ובאביב

פריז עם אהובתי- או איך נולד לו חלום שגרם לי להצמיח כנפיים

טיול בת מצווש וטיול 40 בפריז המהממת. מה עוד אפשר לבקש? בעקבות החופשה המושלמת הפכתי למתכננת טיולים ונולד לו הבלוג

סתוניות בתל גודד פארק בריטניה

טיולי סתיו בארץ

עונת הסתיו מושלמת לטיולים בארץ. אספתי שלוש המלצות לטיולי סתיו קסומים ואתרים בארץ מצפון ועד דרום. צאו לטבע!

14 תגובות

  1. המלצות נהדרות! את שביל עופר לא הכרתי – זא תודה לך. תגידי ובורקש יש בעגלת אתאתורכ (בזמן האחרון יש לי קרייבינג לטורקיה)

    1. תודה ינינה. גם אני לא הכרתי את שביל נועם. בזכות טלי קורן שמכירה הגענו לשם. היה טיול מקסים. לגבי בורקס, אני לא זוכרת שראיתי. מצד שני יכול להיות שכבר נגמר
      עד שהגענו…

  2. המלצות מעולות לסתיו (נראה מושלם בסתיו). כבר מזמן רציתי להגיע לאזור מטה יהודה, אולי זה יקרה בעקבותיך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג