חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומניה בסתיו – טיול משפחתי קסום בקרפטים הרומניים

רומניה בסתיו

טיול סתווי ברומניה- חופשה משפחתית בלתי נשכחת

עטופים במעילים וצעיפים, בעומקו של היער, אנחנו אוספים עלי שלכת בידינו ומתכוננים להעיף אותם באוויר. אבא שלי מצלם את כולנו, ורגע לפני, גם אני מגניבה סרטון קצר המתעד מהצד את אימי, אישה נמרצת בשנות השבעים לחייה, ואת שלושת בניה וביתה הבוגרים – להלן: אחיי ואחותי, בלב יער קסום, אי שם בקרפטים הרומניים. צוחקים וחסרי דאגות. 

קניון זרנשטי

הקרפטים מחכים לנו - אוקטובר 2019

אבל בואו נחזור רגע אחורה. הרעיון של חופשה משפחתית התגלגל לו זמן מה וכמעט נדחה על הסף משיקולים תקציביים. בסופו של דבר לשמחת כל המעורבים בדבר, הרעיון יצא אל הפועל, והפור נופל על חופשה סתווית ברומניה. 

באישון לילה אני מחכה להוריי, המזוודה כבר מוכנה ליד הדלת. נפרדת בנשיקה מילדי ובעלי ויוצאת להרפתקה: חמישה ימי טיול מופלאים רק אנחנו הילדים הבוגרים, והורי המתבגרים בחן.  אחרי מעט התברברות בענייני חניה בנתב"ג, אנחנו נפגשים כולנו, ועולים בהתרגשות על טיסה לבוקרשט. הטיסה עוברת בשלום ובפטפוטים נמרצים. בבוקרשט אנחנו אוספים את הרכב שהוזמן מראש: טרנזיט גדול שיכיל את כולנו, ויוצאים צפונה. עצירה ראשונה בדרך: סינאיה.

חופשה משפחתית ברומניה שדה התעופה בן גוריון

ההתרגשות בשיאה

כבר מהרגע הראשון ברור לכולנו שמדובר באירוע מכונן. טיול משפחתי ראשון בחו"ל, וההתרגשות בשיאה. אנחנו מתחילים להתרגל ליחד המחודש. מזמן שלא בילינו זמן איכות רק אנחנו הילדים שבגרו, (בלי הילדים ובני הזוג המפרגנים), עם הורי היקרים. ברכב אנחנו גם מתרגשים מהטיול בחו"ל. חלקנו (לא אני) מזמן לא טיילנו בחו"ל. 

על תכנון הטיול הופקדתי אני, באופן טבעי. רק בקיץ האחרון טיילתי פה, וכבר אני שבה לרומניה בשמחה, כמדריכת טיולים. 

רכבל בסינאיה
הרכבל בסינאיה
רכבל סינאיה קוטה 2000

לגעת בשמיים

הדרך מבוקרשט לסינאיה אינה יפה במיוחד, אך מרגע שמתקרבים לאזור הנוף נעשה יותר ויותר יפה. בעיצומו של חודש אוקטובר, העצים כבר נצבעו בצבע חום כתמתם והשלכת בכל מקום. אנחנו מגיעים לתחנת הגונדולה בסיניאיה לרכבל החדש המעפיל אל פסגת הקוטה 2000. אנחנו עולים בהתרגשות לרכבל, מחליפים רכבל בגובה 1400 וממשיכים עד לפיסגה . בקיץ הכל היה פה ירוק ופורח, וכעת הצבע הצהוב שולט, ומסביב פרוס נוף מרהיב. שמיים כחולים יפהפיים מקושטי עננים, ולמטה סינאיה ובושטני הסמוכה אליה. 

רכבל בסינאיה קוטה 2000
קוטה 2000 סינאיה
מרגיש קצת כמו ללכת על הירח

נושמים אוויר פסגות

למעלה אנחנו עוזרים לאמא שלי לטפס מהתחנה אל הגבעות מסביב. נושמים אוויר מלוא הריאות ומכניסים את הנוף פנימה, משתדלים לספוג כמה שאפשר. מסתובבים מסביב ומחפשים עוד זווית צילום אחת. נהנים יחד ולחוד. גם בקיץ היה פה קר למעלה, ועכשיו בסתיו כבר קר ממש, אנחנו נהנים מהמראות היפים, מטיילים עוד קצת למעלה וחוזרים ברכבל לסינאיה. 

קוטה 2000 סינאיה

תחנה מספר שתיים: בראן (מקום הלינה שלנו)

למטה בסינאיה, אנחנו כבר רעבים ומחפשים מסעדה. זו שאכלנו בה בקיץ מלאה לצערי. משוטטים קצת בסינאיה היפה, עיירת נופש חיננית בין הרים ויערות. הרחוב הראשי מלא במסעדות ומלונות, אך אין פה הרבה פנינים מבחינה קולינרית. בסופו של דבר התיישבנו באחת  המסעדות ברחוב הראשי. אחרי רבע שעה בה התעלמו לחלוטין מקיומנו, ובשל השעה המאוחרת, החלטנו לנטוש את המקום, ולהתחיל לנהוג לכיוון בראן ומקום הלינה שלנו. בדרך עוצרים בסופר קטן ומצטיידים במצרכים כדי שנוכל להכין ארוחת ערב טעימה בווילה שלנו. הנסיעה מתארכת מעט בשל עבודות בכביש, ולבסוף, בחושך אנחנו מגיעים לבראן ולבקתת העץ הקסומה שלנו, הכוכבת האמיתית של הטיול.

הווילה שלנו בבראן

בקתת עץ מטריפה

נכנסים מתרגשים לבקתה הענקית, המומים מגודלה. הבקתה בנויה מעץ ויש לה תקרה גבוהה ושלוש קומות בהם חמישה חדרים שיוכלו להכיל את כולנו. לכל חדר חדר אמבטיה משלו והכל מרוהט ברהיטים כפריים, נקי ומתוחזק להפליא. לווילה מטבח גדול שיש בו כל מה שצריך, אח המחממת את כל הבית בנוסף להסקה כמובן, שולחן אוכל ענק וסלון עם ספות נוחות. אנחנו מתחלקים לחדרים, מתקלחים ומתקשרים הביתה. בינתיים אח אחד מכשיר את הכלים ואח אחר מתפעל את הכנת ארוחת הערב הטעימה שעוד מעט נאכל. היום הראשון מסתיים בהתרגשות ואנחנו פורשים לשנת לילה, יודעים שמחר באור דרך החלונות הענקיים בסלון נוכל ליהנות גם מנוף משגע.

הווילה שלנו בבראן

להזמנת הבקתה

רוצים גם לנפוש בבקתה המשגעת?

היום השני- טיול בקניון קסום, ביקור בשוק ומסעדה מושלמת

נוף קסום מהבקתה שלנו בבראן

קפה מול נוף קסום

בבוקר אנחנו מתעוררים, כל אחד בתורו, ועומדים משתאים מול הנוף הקסום הנשקף מהחלונות ומהמרפסת. אח אחד יוצא לריצת בוקר מוקדמת. אבי ואחי מניחים תפילין ומתפללים שחרית מול הנוף המרהיב, ואנחנו נאספים כולנו אל המרפסת בבוקר קריר אך שמשי ומתפעלים מהמקום יחד. אנחנו לא ממהרים ומתענגים על ארוחת בוקר משובחת, ועל ההזדמנות לשוחח, לבלות יחד, בוילה המשגעת. 

נוף מהבקתה בבראן
הבקתה שלנו בבראן מבחוץ
בבקתה שלנו בבראן

טיול בקניון זרנשטי

היום על הפרק: טיול רגוע בקניון נחל קסום. אחרי התארגנות אנחנו יוצאים לטייל בקניון זרנשטי, במרחק של כעשרים דקות נסיעה מהבקתה שלנו. הקניון הוא ערוץ נחל צר בין מעוקי סלעים הנישאים לגובה רב. אנחנו מתפעלים בדרך מצבעי השלכת, ומהכפרים הקטנים שנראה שהזמן כמו עצר בהם מלכת. עוברים במרחבים כפריים פתוחים ובין רחובות צרים וצבעוניים. מגיעים לפתח המסלול, מחנים את הרכב, ומיד מתפעלים מהשלכת והיער המקיף אותנו.

שלכת בקניון זרנשטי

טיול ביער מכושף

צבעי השלכת מטריפים, היער הקסום שסביבנו וקירות הקניון הגבוהים מהלכים עלינו קסם. ההתלהבות הילדותית מהטבע הפלאי, ממראות הסתיו האירופאי ומשלל העלים מדבקת. לאט אנחנו צועדים יחדיו בערוץ הנחל, משחקים עם העלים, מצלמים בלי סוף, משוחחים שיחות נפש, וצוחקים המון. הגענו לבושים היטב ולמרות הקור אנחנו נהנים מכל רגע.  יחד איתנו במסלול מטיילים נוספים אך לא רבים, ביניהם גם ילדי בית ספר שיצאו ליום טיול ביער.

מטיילים בקניון זרנשטי
שלכת ברומניה
טיול בקניון זרנשטי בסתיו
ילדי גן בטיול בקניון זרנשטי

תצפית על האזור בכפר יפהפה

אחרי טיול רגוע, מלא בעצירות ובקצב שלנו, חוזרים אל הרכב ומעפילים לכפר מגורא (Măgura)‏ הסמוך. הכפר נמצא על הר וטובל בנוף כפרי משגע. הבתים הכפריים הצבעוניים פזורים סביב וביניהם נפרסים שדות ומרחבים. היערות ופסגות ההרים מקיפים את הכפרים והנוף הנשקף מכאן פשוט יפהפה.  אנחנו עוצרים כדי להשקיף סביב וליהנות מהנוף, אך הדרך צרה ומידי פעם עוברים פה רכבים. צריך לשים לב. 

נוף מהכפר מגורא
טיול משפחתי ברומניה

ארוחת צהרים מושלמת

מפה לשם כבר שתיים בצהרים ואנחנו חוזרים לכיוון בראן כדי לנסות מסעדה מקומית עליה המליצה בחום בעלת הבקתה שלנו. מסעדת   D.O.R  נמצאת ממש על הכביש הראשי בכניסה לבראן ולשמחתנו הרבה מדובר במסעדה מעוצבת, מודרנית ובעיקר מאוד טעימה. אנחנו מזמינים מרקים טעימים, דגים ופסטות, והמלצר ההיפסטר החמוד מפנק אותנו בכל מיני מנות קטנות וטעימות מתנת הבית. אבי ואחי שולפים סנדוויצ'ים וגם הקינוחים טעימים. אנחנו מתמוגגים. 

מסעדת D.O.R בבראן
מסעדת D.O.R בבראן

השוק של דרקולה

בסתיו שעות האור קצרות, ובשעה חמש אחר הצהרים כבר מחשיך. אנחנו מחליטים לבקשת הרוב לעצור בשוק שלמרגלות טירת בראן לקצת קניית מתנות. השוק אמנם שוק תיירותי מאוד, אך בהחלט ניתן למצוא שם מתנות ומזכרות חביבות. אנחנו מגלים שחלק גדול מבני המשפחה מחבבים מאוד קניות ושווקים (למה לא בעצם), ומבלים שעה ארוכה במקום. מחליטים לשוב לטירה ולהשלמת קניות ביום האחרון. מכאן אנחנו חוזרים לבקתה המהממת שלנו לעוד ערב משפחתי נהדר, עם אוכל טוב, שיחות אל תוך הלילה וזמן איכות אמיתי.  מתענגים על כל רגע יחד בבקתה המפנקת.

בקתה בבראן רומניה
בסלון הבקתה שלנו

יום שלישי - מסלול טיול וביקור בבראשוב

קמים לאיטנו ומתארגנים ליציאה לכיוון בראשוב. בתכנון היום עוד מסלול טיול מקסים וביקור בעיר בראשוב. קמנו ליום מעונן וקריר, אך שום דבר לא יעצור אותנו, והעיקר שלא ירד עלינו גשם. יוצאים לדרך נרגשים לקראת עוד טיול. קניון שבעת הסולמות הוא מסלול מקסים ומומלץ מאוד. עד לכניסה לקניון עצמו ישנה הליכה של שעה -שעה וחצי בקצב איטי ורגוע, ומשם למעשה מתחיל מסלול אתגרי יותר הכולל טיפוס בסולמות חלקלקים ולא מתאים לכולם. אנחנו מחליטים ללכת כמה שנוכל ולחזור בחזרה כשנתעייף. 

קניון שבעת הסולמות למשפחות

מחנים את הרכב בקצה הכפר Timișu de Jos  ממנו יוצא המסלול, ומתחילים לצעוד בשביל עפר רחב לצד מימי הנחל. תמונה פסטורלית משגעת בשלל צבעי ירוק, כתום, זהוב וחום נפרסת לפנינו. אנחנו צועדים לאט ומתענגים על הטבע היפה סביבנו. מצלמים המון, מקפצים בין אבנים, ועוברים מצד אחד של הנחל אל צידו השני. אנחנו לא לבד במסלול, אבל שאר המטיילים צועדים מהר ומתרחקים והמסלול אינו עמוס כלל. 

קניון שבעת הסולמות רומניה
נחים לצד הדרך בקניון שבעת הסולמות

כל כך יפה פה, השלכת מוסיפה מראה רומנטי לנחל המקסים ואנחנו צועדים ברוגע. עוצרים לנשנש פירות וסונדוויצ'ים, צועדים לצד הנחל וכאשר אנחנו מתעייפים אנחנו עוצרים ונותנים לבנים שמאוד רוצים לטייל עוד קצת להתקדם ומחכים להם שיחזרו. אחרי שעתיים שלוש במקום אנחנו מתחילים לצעוד חזרה לתחילת המסלול כדי שנספיק לבקר בבראשוב באור. 

טיול שלכת ברומניה
התאמתי את הצעיף לצבעי השלכת

מסעדת שלום ושיטוט במרכז העיר בראשוב

בדרך לבראשוב אנחנו מתלבטים מה הלאה. מצד אחד מאוד רוצים להספיק לעלות לתצפית בפוניקולור (בעיקר אבא), מצד שני בבראשוב יש מסעדה כשרה הנסגרת בשעה ארבע אחר הצהרים, ואנחנו רוצים מאוד להספיק ולאכול ארוחה אחת כולנו יחד במסעדה. השעה מכריעה ואנחנו מחנים וממהרים לבית כנסת החדש בעיר שלצידו המסעדה. כמובן שאכלתי ארוחות טובות מאלו, אבל העיקר היה היחד, שבענו והיה סביר בהחלט. 

בית כנסת בעיר בראשוב

כשסיימנו לאכול כבר החשיך. יצאנו לשוטט קצת ברחובות העיר החביבה הזו שהמרכז שלה שוקק יחסית גם בשעת ערב ועם הגשם שהחל פתאום לרדת. הספקנו גם לעבור ברחוב הצר בעולם כך טוענים כאן. אנחנו לא מוותרים גם על גלידה טעימה ומומלצת במדרחוב Emma La Dolce‏‏‏.  מחפשים קצת חנויות לשופינג בלי הרבה מציאות ואחרי שעה נסיעה בערך שבים בשמחה לבקתה האהובה והחמה שלנו, לעוד ערב נעים ביחד, עייפים ומרוצים מאוד יום מוצלח. 

בוקר אחרון בבקתה - ביקור בטירת בראן וחזרה לבוקרשט

קמים לבוקר אחרון סגרירי וקר בבקתה שלנו. מתארגנים ליציאה ונפרדים מהבקתה המושלמת והאהובה. כל כך נהנינו פה והיא הייתה מושלמת לצרכים שלנו, פשוט כיפית ומפנקת. תחנה אחרונה באזור לפני שנעשה את דרכנו חזרה לבוקרשט – טירת בראן המפורסמת. 

הבקתה שלנו בבראן
הבקתה שלנו בבראן
הנוף מהבקתה שלנו בבראן
מבט אחרון לנוף מהבקתה שלנו

להזמנת הבקתה המהממת שלנו דרך Airbnb  אם תזמינו דרך הקישור הזה אני אקבל עמלה קטנה. תודה 

הטירה של דרקולה

טירת בראן היא האטרקציה המרכזית באזור והעמוסה ביותר. בכל זאת בבוקר קפוא זה היא מתאימה מאוד לביקור,  לשמחתנו אנחנו לא מחכים הרבה בתור ונכנסים פנימה. מטפסים בשביל האבנים העולה אל הטירה, שלכת קסומה מסביב. ערפל עופף את המקום ומוסיף למסתוריות של הטירה שדמותו של הרוזן דרקולה הערפד נכרכה בשמה. לכבוד ליל כל הקדושים (Halloween) המתקרב כבר קישטו את הטירה בשלל אלמנטים: דלעות, נרות וקורי עכביש.  אנחנו צועדים בין חדרי הטירה שלמעשה הייתה בית הקיץ של המלכה. הביקור במקום חביב ומתאים בעיקר עם ילדים  (יש טירות מרשימות בהרבה) ובעיקר לימי גשם וקור כמו היום. 

בכניסה לטירת בראן

שוקו חם וגן קסום

אחרי הביקור אנחנו נכנסים לבית הקפה שבמתחם הטירה שסביבו גן מקסים. אנחנו מגשימים לאבא שלי חלום ונהנים מכוס משקה מהבילה בקור האירופאי, מפטפטים ונהנים יחד. אלו הרגעים הקטנים שהופכים את הטיול לחוויה בלתי נשכחת. אני מסתובבת קצת בגן ומצלמת, השלכת עוטפת הכל ומכאן ניתן להשקיף למעלה אל הטירה המרשימה. אחרי עוד שיטוטים וקניות בשוק הצמוד אנחנו נפרדים מבראן ויוצאים חזרה לבוקרשט. הדרך יפה ונראה שבימים שבילינו כאן  השלכת וצבעיה התעצמו והם מלווים אותנו בדרכנו חזרה דרומה. 

שוקו חם ליד טירת בראן
שלכת בגן של טירת בראן
הגן ליד טירת בראן בשלכת
טירת בראן
בית הקפה שלמרגלות טירת בראן
בית הקפה בגן של טירת בראן
קישוטים לכבוד ליל כל הקדושים בטירת בראן
שלכת ברומניה

רגעי טירוף וצחוק באוטובוס התיירים בבוקרשט

אחרי כמה שעות נסיעה אנחנו מתקרבים לבוקרשט. שעת אחר צהרים וברור לכולנו שבקור הזה ובגשם שיורד אי אפשר ממש לטייל בחוץ. מחליטים בכל זאת לבקשתו של אב המשפחה לפנות זמן לסיבוב באוטובוס התיירים על מנת שנוכל להתרשם מעט מהעיר ואוצרותיה. בינינו? לא התלהבתי מבוקרשט גם בביקורי בקיץ. אני יודעת שיש בה לא מעט בניינים יפים ובטוחה שאם היה לנו מעט יותר זמן היינו מגלים בה מקומות יפים. השעה מאוחרת ואנחנו מוצאים חניה בלב העיר. מחכים דקות ארוכות לאוטובוס התיירים וקופאים מקור. האוטובוס מגיע סוף סוף ומכאן מתחילה לה חוויה שלא נשכח לעולם. 

טיול ברומניה
על גדות הנהר בבוקרשט

על גג האוטובוס בגשם ובקור

כשהאוטובוס החל לנסוע בין התחנות החושך כבר ירד. ציפיתי לראות בניינים מוארים כמו בבודפשט ושאר מקומות, בהחלט יש מה לשפר כאן. כדי להנות בכל זאת ולמצות את החוויה אנחנו עולים (חלקנו) תוך חירוף נפש לגג האוטובוס. גשם ורוח מצליפים בנו ואנחנו שרים ומריעים, עוברי אורח מביטים בנו מהרחוב בפליאה. האוטובוס בקושי מתקדם. פקקים איומים ברחובות העיר. ואנחנו מבינים שזה עומד להיות ארוך. עם כל הנאמר למעלה אני חייבת לומר עם יד על הלב שזו הייתה בהחלט חוויה עוצמתית. אבא שלי היה כל כך מאושר שהגשמנו את משאלתו, ואנחנו שמחנו למלא אותה, צחקנו מהסיטואציה ההזויה וזו הייתה בהחלט דרך מקורית ובלתי נשכחת לסיום הטיול שלנו. 

מחכים לאוטובוס התיירים בבוקרשט בגשם
בית הפרלמנט בבוקרשט

בחזרה למציאות

אחרי שהאוטובוס סיים את הסיבוב שלו יצאנו לכיוון מסעדה במרכז העיר העתיקה. גשם ירד ואנחנו היינו רעבים ועייפים. אחרי הארוחה יצאנו למלון שלנו שנמצא לא רחוק משדה התעופה כחצי שעה נסיעה מבוקרשט. המלון היה מסודר ונקי, עם ארוחת בוקר טובה. הטיסה חזרה עברה עלינו בנעימים. מי היה מאמין שזו תהיה הטיסה האחרונה שלי לשנה זו.  כעבור חודשיים שלושה הכתה בעולם מלכת הווירוסים והשאר היסטוריה. אני שמחה שלפחות נשאר לנו הזיכרון המתוק של טיול משפחתי מיוחד במינו, מגבש, מהנה ועצמתי. התרגשנו מהיפוך התפקידים. אנחנו הילדים דואגים להורים, מוודאים שהם עומדים בקצב, מטפלים בכל הפרטים, ובעיקר נהנים יחד. 

בשדה התעופה בחזרה בארץ

סוף דבר

הייתה זו חוויה מטורפת, נפלאה וכזו שתישאר איתנו לתמיד. מחכים כבר לטיול הבא שתוכנן לעוד שנה, נקווה שאכן יצא לפועל. בחרנו ברומניה בעיקר בגלל שהתאימה לתקציב שלנו, אבל זו באמת ארץ יפהפייה ויש בה הכל. את טיולי הטבע אפשר להתאיםגם לנשים בהריון ולבני הגיל השלישי כמו שגילינו, בהצלחה רבה. השתדלתי להתאים את התכנית לכל המשתתפים וכמובן שאי אפשר לרצות את כולם כל הזמן, אבל יותר מכל היה חשוב לנו זמן האיכות יחד, והבקתה המשגעת תרמה המון להצלחת הטיול. לא יכולה לחכות כבר עד לטיול הבא. אוהבת אתכם משפחה שלי. 

טיול משפחתי ברומניה
קניון שבעת הסולמות
תפילת שחרית בבקתה שלנו
הבקתה שלנו בבראן
האחים שלי בטיול משפחתי ברומניה
אמא שלי אחותי ואני בכיכר המרכזית בבראשוב
טירת בראן

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

האי קאפרי

טיול בדרום איטליה

חבל קמפניה שבדרום איטליה הנו אחד המקומות היפיםבארץ המגף. שילוב מושלם של נופים מרהיבים, אוכל טוב ואנשים מקסימים

אגם בלאה רומניה כביש הטרנספגרשן

רומניה עם ילדים

רומניה היא ביצת ההפתעה שלי. גילינו ארץ מקסימה, טבע יפה, עיירות וכפרים. מושלמת לטיול משפחתי.  חלקו הראשון של הטיול שלנו.

טטרנסקה לומניצה סלובקיה

סלובקיה – טיול משפחתי ראשון

סלובקיה היתה הטיול המשפחתי הראשון שלנו. התרגשנו מאוד מכל דבר, וזו היתה חוויה נפלאה. סלובקיה מושלמת לאוהבי הטבע ומתאימה מאוד לטיול עם ילדים.

8 תגובות

  1. וואו, נועה. זה כל כך מרגש לנסוע בהרכב כזה. נתת לי רעיון לפעילות משפחתית אי שם כשתיגמר הקורונה.
    המקומות שבחרת יפהפיים והתמונות נפלאות ממש. איזו מזכרת לכולכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג