חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לגלות את ציפורי – סיורים עם ויקי גורשטיין

סיורים בציפורי עם ויקי גורשטיין

טעמים מקצה העולם- סיור מהשדה לצלחת עם ויקי גורשטיין

את ויקי גורשטיין, בעלת הבלוג  "טעמים מקצה העולם" הכרתי דרך קהילת הטיולוגים בפייסבוק. במאי 2020 נפגשנו בסיור בחיפה, והחיבור היה מהיר.  מאז הספקתי ליהנות מסלסילת פיקניק משובחת שויקי הכינה כשהייתי בחופשת בנות שווה בציפורי . ויקי מצידה הצטרפה לסיור שבניתי לחבורת נשים משובחת שהגיעה במיוחד מהצפון,  למגרש הביתי שלי בעוטף עזה. ועכשיו זכיתי להצטרף לסיור של ויקי בבית שלה: ציפורי. 

ויקי גורשטיין בעלת הבלוג טעמים מקצה העולם
צילום: שרון בוכבינדר

נעים להכיר

לכבוד הסיור החדש של ויקי התכנסנו לראיון קצר כדי שנכיר קצת יותר לעומק. בואו נתחיל:

ספרי קצת על עצמך

נעים להכיר, אני ויקי גורשטיין בת 48, גרה במושב ציפורי כבר 15 שנים, נשואה ואמא לשלושה ילדים.
לא תמיד גרתי במושב, נולדתי בחיפה וגדלתי בקרית ביאליק ומאז גם נדדתי בעולם ובארץ אבל אין ספק שמצאתי את הבית שלי בציפורי.

איך הגעת לעסוק באוכל? בכתיבה?

לא תמיד התעסקתי עם אוכל למרות שאין ספק שהוא מרכיב מאוד חשוב בחיים שלי. אני מגיעה ממשפחה שהחיים בה תמיד הסתובבו סביב הכיריים והתנור.
כל מפגש משפחתי מתחיל בנישוקים וחיבוקים, ממשיך דרך המגירה הקטנה, מוציאים מזלג ואז מרימים את המכסים של הסירים וטועמים כל מה שמתבשל. מזל שאצל אמא שלי האוכל אף פעם לא נגמר.
למדתי הנדסת תוכנה ועבדתי בתחום כמה שנים טובות אבל בשלב כלשהו הבנתי שהעבודה הזאת תובענית מדי בשבילי ואני רוצה להישאר בבית ולגדל את הילדים שלי. מה ששמתי לב במרחק השנים שהאוכל תמיד היה נוכח שם. כשהתקשיתי בשנה הראשונה בלימודים, בדקתי אפשרות ללמוד בתדמור (הרבה לפני שזה היה סקסי), כאשר נשארתי בבית עם הילדים המחשבות על העתיד תמיד היו מלוות באוכל: אכין לחמי מחמצת ואמכור אותם, אכין אוכל בריא מהבית ואמכור לאנשים עובדים ולמשפחות, אכין פרלינים של שוקולד ועוד רעיונות כאלה ואחרים שהיו לי בראש.
לפני שבע שנים טסנו לשליחות בצ'ילה הרחוקה. שם התאהבתי. התאהבתי באנשים, בנופים, במוסיקה ובשמחת החיים. התאהבתי באוכל ובאלכוהול וידעתי שאני חייבת להעביר את זה הלאה, לגרום לעוד ועוד אנשים להכיר מקרוב ולהתאהב כמוני בתרבות האוכל הלטיני. אז פתחתי את בלוג האוכל שלי שבו אפשר למצוא מתכונים ממטבחים לטיניים שונים. בנוסף, החלטתי להעמיק את הידע שלי במטבח הלטיני ולמדתי בישול מקסיקני ופרואני בזמן השליחות. כאשר חזרתי לארץ התחלתי להעביר סדנאות בישול לטיני אצלי בבית בציפורי.

יקב יונה בציפורי

ציפורי מהשדה לצלחת

איך הקורונה השפיעה על העסק שלך?

כאשר התחילה הקורונה ובמקביל הפריחה התיירותית של ציפורי מצאתי את עצמי מכינה גם ארוחות לקבוצות וסלסלות פיקניק. בנוסף, הכרתי יותר לעומק את האנשים שגרים בציפורי. ההיכרות איתם ועם העשיה שלהם יחד עם השאלות הבלתי פוסקות של אנשים שעוקבים אחרי מתי אני עושה סיורים בציפורי גרמו לי לרצות להכיר לעוד אנשים את מה שנעשה פה במושב: את העשייה המרגשת של החקלאים, את החקלאות הייחודית, האורגנית שמכבדת את האדמה שלנו.

בית בד ריש לקיש בציפורי

ספרי משהו שלא יודעים עליך

משהו שרוב האנשים לא יודעים עלי: למרות השם שלי והעיסוק שלי באוכל לטיני אין לי שורשים לטיניים, אני צברית בת של צברים והקשר הוא מקרי לחלוטין.

לאיזה יעד היית חוזרת היום?
היעד שהייתי חוזרת אליו היום הוא פרו, אני מרגישה שיש במדינה הזאת עוד כל כך הרבה דברים ומקומות שאני צריכה להכיר. האוכל שלהם הוא כל כך טעים ומיוחד, הייתי שמחה לעשות שם קורס בישול רציני.

חלומות לעתיד?

הייתי שמחה לפתח את הסיורים שלי ולהרחיב אותם לעוד סיורים בנושאים שונים באזור שלי. אני מרגישה שיש עוד כל כך הרבה מקומות ועסקים להכיר פה. הכי הייתי רוצה להוציא טיולים קולינריים לפרו ולמקסיקו.

ויקי גורשטיין טעמים מקצה העולם
צילמה בכישרון: שרון בוכבינדר

סיור יצרנים וחקלאים בציפורי והסביבה

ועכשיו לנושא שלשמו התכנסנו כאן: הסיור!

הסיור של ויקי מתאים למי שמחפש חוויה שונה ומעניינת. חשוב לציין שזה לא סיור קולינרי, אבל הוא כן כולל ארוחה קלה (וטעימה ממש) מעשה ידיה של ויקי לצד גבינות מקומיות, קפה ותה בחלק מהתחנות. במהלך הסיור תפגשו ותשוחחו עם בעלי העסקים, היצרנים והחקלאים, האנשים שמאחורי הקלעים. הסיור אורך כארבע שעות בין 9:00-13:00 וכולל ביקור בארבע תחנות שונות. התחנות יכולות להשתנות מסיור לסיור. את כל הפרטים תמצאו באתר של ויקי  ולמי שמגיע דרכי יש קוד קופון Noa10 

על קפה, שמן זית, צמחי מרפא ויין משובח

אז איפה ביקרנו? הסיור כולל ביקור בארבע תחנות:

תחנה ראשונה: בית הקלייה ובית הקפה של פרסקו בזרזיר. אלון הבעלים שמעיד על עצמו שהוא בעצם קאובוי, מספר איך הגיע לעולם הקפה ופותח צוהר לעולם הקפה ותהליך הקלייה. הריח במקום משכר! חובה לחובבי המשקה השחור. 

תחנה שנייה: על עלים – מרכז לצמחי מרפא. שיר המדריכה, נטורופטית בהכשרתה, לוקחת אותנו לחממות בהם גדלים צמחי המרפא. בסיור הקצר למדנו לא מעט על סוגים שונים של צמחי מרפא, חלקם מוכרים וחלקם הרבה פחות. למדנו מתי ואיך צורכים את צמחי המרפא ועל סגולות הריפוי שלהם. סיימנו בחנות המפעל עם כוס תה ריחנית של עשבי מרפא. 

על עלים מרכז לגידול צמחי מרפא

תחנה שלישית: בית הבד האקולוגי ריש לקיש. הסיפור המעניין בבית הבד, כמו בשאר המקומות בהם ביקרנו בסיור, הוא האנשים שמאחורי העסק. בלב לבו של בית הבד נמצאת משפחת נוי מאיר. בית הבד הוא עסק משפחתי. רחל המקסימה סיפרה לנו איך הגיעו להקמת בית אקולוגי, ועל המבנה המיוחד. איילה הבת הבכורה שמנהלת את בית הבד, והיא טועמת שמן זית מקצועית, נתנה לנו לטעום שמן זית ולימדה אותנו טיפים חשובים על צריכת שמן זית. 

תחנה רביעית ואחרונה: יקב יונה. גל יונה, יזם ואיש חזון, סיפר לנו על הקמת היקב שלו, על גידול כרם עם זן מיוחד וקדום של גפנים כמו שגידלו פה בימי קדם. טעמנו יין לבן ויין אדום ונשנשנו תותים טעימים. הכרם הרומנטית והסביבה הכפרית הפסטורלית משמשות גם כמקום פיקניק מקסים ליחידים באמצע השבוע, ולקבוצות בסופי שבוע. 

בית בד אקולוגי בציפורי
יקב יונה בציפורי

שמחתי לחזור לציפורי ולהכיר לעומק מקומות מיוחדים. אין ספק שהתיירות האיטית תפסה תאוצה בעקבות הקורונה, והביאה פריחה לתיירנים, ליזמים, לחקלאים, ולנו המטיילים שזוכים ליהנות מכל הטוב הזה. הסיור עם ויקי מאפשר הכרות מעמיקה ומפגש עם בעלי העסקים, החקלאים, המגדלים, ולפגוש אנשים שאוהבים מה שהם עושים. לפגוש יזמיות, עם עיניים נוצצות , מוכשרות ומלאות בידע. 

אם בא לכם לשלב סיור כזה בחופשה באזור, תוכלו למצוא עוד רעיונות בפוסט שכתבתי על חופשת בנות בציפורי והסביבה.

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

טיול כוכב באוסטריה

אוסטריה -ההיית או חלמתי חלום? חלק א' של הטיול שלנו בחבל זלצבורג עם הילדים. נופים משגעים, שפע של אטרקציות, ובקיצור חופשה מושלמת

שוק בלורמרין

טיול בפרובנס בסתיו

פרובנס, ההיית או חלמתי חלום? חופשת החלומות בכפרי פרובנס, אוכל טוב, שווקים, נופים יפים. טיול איטי ונינוח באזור שכולו שיק צרפתי

tower bridge

טיול בר מצווה בלונדון

לונדון כן חיכתה לנו. אי אפשר שלא להתאהב בעיר הזאת. סיכום טיול הבר מצווה של הנער החמוד שלנו עם שפע המלצות לטיול מושלם בלונדון עם ילדים ובני נוער. 

2 תגובות

  1. חייב לציין שאהבתי מאוד את הבלוג שלך , המידע בפוסט הזה מאוד שימושי , המידע מסודר כתחנות שזה מקל מאוד ,אשמח להירשם כמנוי לניוזלטר שלך ממש ממש מרשים !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג