חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סופשבוע חורפי בפראג

ברבורים בנהר הוולטובה בפראג

סופשבוע זוגי בפראג החורפית

אי שם לפני עידן הקורונה, השתדלנו לטוס לחופשה חורפית של שלושה- ארבעה ימים באירופה פעם בשנה. בדרך כלל טסנו כמה שיותר קרוב לחג המולד כדי ליהנות משווקי חג המולד, מהאווירה החגיגית, הרחובות המקושטים ושלל האורות המנצנצים. לפראג טסנו לחופשה זוגית  בתחילת נובמבר בשל אילוצים, ופספסנו במעט את התקופה החגיגית, אבל הרווחנו את פראג היפה תמיד במוד חורפי ועם שלכת מקסימה שקישטה את הרחובות והגנים.

גשר קארל בפראג

פראג עיר יפהפייה ומתאימה מאוד לביקור קצר של כמה ימים. העיר עצמה אינה גדולה ולכן לא השתמשנו בכלל בתחבורה הציבורית למרות שבפראג קיימת תשתית טובה ונוחה של מטרו, חשמליות ואוטובוסים.
אל פראג הגענו בשעות אחר הצהרים המאוחרות של יום רביעי. משדה התעופה נסענו ישר לדירה שלנו בלב העיר העתיקה ברחוב קטן וציורי, ולמרות שהדירה ממוקמת ברחוב תיירותי ומרכזי מאוד, היא הייתה שקטה ונעימה.

העיר העתיקה בפראג

קבלת פנים חורפית- פראג יפה גם בגשם

יצאנו לשוטט ברחובות העיר העתיקה שהייתה מוארת ויפה. טפטוף הגשם שלא פסק לא מנע מאיתנו ומשאר התיירים והמקומיים לשוטט ברחובות העיר.
התרשמנו מכיכר העיר העתיקה והשעון האסטרונומי, מקתדרלת טין המוארת וצריחיה הנראים למרחקים, ומהחצר הסודית שבצידה האחורי. משם המשכנו למגדל אבק השרפה וכיכר הרפובליקה ולקניון פלדיום הצמוד. אחרי שהסתובבנו מעט ברחובות המרכזיים של העיר העתיקה, הלכנו לאכול ארוחת ערב בפאב- מסעדה מומלץ בשם Lokal המתמחה במנות מהמטבח הצ'כי עם טוויסט עדכני והמון בירה.

כיכר העיר העתיקה בפראג

Taste of prague

לפני הטיסה ערכתי תחקיר רציני ביותר ונתקלתי בבלוג מוצלח מאוד של חברה מקומית העורכת סיורים קולינריים בעיר- Taste of prague . סגרנו מראש סיור ליום האחרון של הטיול. בנוסף לסיור המומלץ (פרטים בהמשך) קיבלנו במייל מפת גוגל מפורטת עם המלצות למסעדות/ פאבים/ בתי קפה ולמוסדות הקולינריים השווים ביותר בעיר. הרשימה שימשה אותנו במהלך כל השהות ולשמחתנו כל ההמלצות היו טובות מאוד! גילינו שבפראג יש סצנה קולינרית מתעוררת. כל המקומות שאכלנו בהם היו מעוצבים ועדכניים ועם אווירה נעימה ועכשווית, וחשוב לציין שמדובר במקומות לא תיירותיים המועדפים גם על ידי המקומיים.

סיור קולינארי בפראג

גשר קארל והאי קמפה

בבוקר למחרת קמנו ליום מעונן, אבל לפחות הגשם פסק. לעומת הערב הקודם שהוקדש לשיטוט במרכז העתיק של פראג,  התכנון ליום הזה כלל ביקור באתרים בשכונת מאלה סטרנה מעברו השני של נהר הוולטבה.  צעדנו לכיוון גשר קארל המפורסם. בשל השעה המוקדמת יחסית הגשר היה עדיין ריק מתיירים. אחרי שצילמתי מכל כיוון אפשרי, חצינו את הגשר לכיוון האי קמפה. האי קמפה (Kampa) הוא אי קטן שנוצר בעקבות חפירת תעלה מלאכותית מנהר הוולטובה. האי הקטן היה שקט ורומנטי בשעה הזו וריק מאדם. צבעי העלים בשלכת והאווירה הסתווית השרו אווירה נפלאה. בפארק נתקלנו בפסלי התינוקות של האמן הצ'כי השנוי במחלוקת דוד צ'רני. אני אהבתי אותם מאוד. 

נהר הוולטובה האי קמפה פראג
נהר הוולטובה מהאי קמפה

הקיר של לנון וארוחת בוקר מלכותית

מהאי קמפה עשינו את דרכנו לנקודה תיירותית מפורסמת נוספת – הקיר של לנון. זהו קיר שהוקדש לג'ון לנון לאחר הירצחו ב1980, צעירי פראג שראו בלנון סמל לשאיפה לשלום יצרו קיר המכוסה בכתובות צבעוניות. מדובר בקיר צבעוני ופוטוגני בהחלט. נקודת עצירה קצרה בדרך לארוחת הבוקר שלנו. 

הקיר של ג'ון לנון בפראג
הקיר של לנון פראג

את ארוחת הבוקר אכלנו בבית קפה יוקרתי cafe savoy . בית הקפה הוותיק והמפואר גם הוא ברשימת המומלצים של החבר'ה של Tast of Pragug. בית הקפה מעוצב מקסים. אנחנו ישבנו בקומה העליונה. יש להם ארוחות בוקר טעימות, ומי שרוצה יכול לרדת לקומת המרתף ולהציץ על עובדי המטבח שעסוקים בהכנת לחמים, מאפים וקינוחים. תוכלו גם לרכוש לכם ריבה ביתית של בית הקפה בקומת הכניסה. 

גבעת פטרין - פיסת טבע בלב פראג

משם המשכנו לכיוון גבעת פטרין (Petřín). הגבעה היא הריאה הירוקה של פראג. עשינו טיול בפארק. טיפסנו לאט בין השבילים והעצים העירומים. משם יצאנו ללא תכנית של ממש בניסיון להגיע לרובע מאלה סטרנה ולמצודה, ההליכה בפארק ובשולי הרובע הרגישה ממש כמו טיול בטבע למרות שהיינו בלב העיר. השלכת המקסימה והעצים הגבוהים והמרשימים שבין הגבעה למצודת פראג הרגישו קצת כמו יער מכושף. לכל עונה קסם משלה ללא ספק. 

גבעת פטרין בשלכת

מה אפשר לעשות בגבעת פטרין? באביב ובקיץ בוודאי מדובר בפארק מקסים ומומלץ לשלב טיול קצר ולטפס בין שבילי הגן. התצפית על העיר מהגבעה יפה מאוד. במעלה הגבעה ניצב מגדל הרוזלינדה, העתק מוקטן של מגדל אייפל. ניתן להעפיל לתצפית על העיר. במעלה הגבעה גם מבוך מראות, אטרקציה חביבה לילדים. 

מצודת פראג

מצודת פראג

אל מצודת פראג הגענו ממש לקראת הצהרים לשעת חילופי המשמרות בפתח ארמון ראש הממשלה. המצודה נחשבת למצודה הגדולה והעתיקה ביותר באירופה. אחרי חילופי המשמרות ושיטוט בארמונות הנוספים שבסמוך למצודה, נכנסנו פנימה וצעדנו ישר לקתדרלת ויטוס הקדוש. נכנסנו רק לחלק מהקתדרלה שהייתה עמוסה במבקרים בשעה הזו. אחרי שהצצנו פנימה, יצאנו והתרשמנו מהמבנה הענק והיפה מבחוץ. הסתובבנו עוד קצת ברחבי המצודה והשקפנו מלמעלה על פראג הקסומה.

נוף ממצודת פראג

מצודת פראג

אחרי שמיצינו את המצודה ירדנו ברחובות המקסימים של מאלה סטרנה , נהננו מהברבורים והברווזים ששוטטו על גדת הוולטובה, ומשם צעדנו בחזרה לכיוון העיר העתיקה והרובע היהודי. אנחנו החלטנו לוותר על המוזיאון היהודי, אבל שוטטנו ברחובות מבחוץ ועברנו ליד בתי הכנסת. המעוניינים להכנס לאתרי המוזיאון היהודי יכולים לבחור בכרטיס משולב המאפשר כניסה לכל האתרים במוזיאון (בתי כנסת, בית הקברות העתיק של פראג), או לרכוש כרטיס בודד רק לאחד או שניים מהאתרים על פי בחירה. 

טיול חורפי בפראג
אפילו פתחי הביוב בעיר מרשימים

משם המשכנו לארוחת צהרים במסעדת La bottega bistroteka , מסעדה איטלקית טעימה השייכת לקבוצת מסעדות כולן מעוצבות ונעימות והעיקר טעימות! 

אחרי ארוחת צהרים מאוחרת ואחרי יום מלא בהליכות (האפליקציה הראתה שצעדנו 22 קילומטר עד לאותה שעה!) חזרנו לדירה דרך אזור כיכר ואצלב והרחובות שסביבה.

La bottega bistroteka

קולינריה בפראג

ביום שישי בבוקר יצאנו לסיור הקולינרי עליו כתבתי למעלה. בדרך לנקודת המפגש עברנו ברחובות באזור המסחרי יותר של העיר ונתקלנו בפסלו של פראנץ קפקא. 

בשעה 12 בצהרים נפגשנו עם מדריכת הסיור הקולינרי ועם שאר המשתתפים: שני זוגות בריטים נחמדים בגיל העמידה, זוג אמריקאי ותיירת קנדית חמודה. הסיור היה ממש חוויתי ומלמד. אמנם לא כל המנות היו לטעמי, אבל הסיור עצמו היה מעשיר ומהנה וחשף בפנינו גם את התרבות הצ'כית וההתפתחויות הקולינריות בפראג שהושפעו מהשינויים שהתרחשו לאורך השנים.

פסל של פראנץ קפקא בפראג

הסיור התחיל בMysak – מוסד קולינרי ותיק ששופץ לא מזמן וכלל סנדוויצ'ונים ומאפה מתוק מסורתי שהיו די טעימים. משם המשכנו לקצביה בה מגישים גם ארוחות צהרים, המקום מעוצב וממש מדליק. המשך הסיור בבר יין אווירתי לא רחוק משם, בדרך עברנו גם בפסאז' ישן עם פסל נוסף של צ'רני, ובסניף הדואר הראשי היושב בבניין ממש מיוחד ויפה.

יין מקומי, מנות מסורתיות עם טוויסט וביקור בשכונה מתחדשת

עצרנו בבר יין מדליק לטעימת יינות המגיעים ממורביה ומבוהמיה, לצד גבינות ודבש , הכל על בסיס תוצרת מקומית. המשכנו לכיוון מסעדה נוספת שם דגמנו מאכלים צ'כיים מסורתיים עם טאצ' עכשווי. לקראת סיום הסיור שנמשך כארבע שעות, עלינו על חשמלית לשכונת Karlin הממוקמת מעט מחוץ למרכז המתוייר, וכשאר השכונות שמסביב למרכז מתעוררת לחיים בעשורים האחרונים ומתמלאת בבתי קפה, מסעדות וחנויות מעניינות. אכלנו במסעדת Eska מקום עם עיצוב ממש מיוחד והמנות שם היו מאוד טעימות!

מסעדת Eska פראג
מסעדות בפראג

לסיכום היה סיור ממש מוצלח. בהתחלה היתה מעט מבוכה כי לא מדובר בסיור פרטי אלא עם קבוצה, אבל מהר מאוד האווירה התחממה, בעיקר בעזרת מעט יין ובירה, ובזכות המדריכה החביבה שהיתה מאוד זורמת וכריזמטית.

אחרי הסיור היינו ממש מלאים ועייפים וגם קצת מבושמים. צעדנו את כל הדרך חזרה משכונת קרלין ועד הדירה. אחרי מנוחה והתרעננות יצאנו שוב לשוטט בעיר, לערוך השלמת קניות במרכז ובמיוחד ברחוב Na prikope הסמוך לכיכר ואצלב.  

סיור קולינרי בפראג

יום שמשי לפרידה

אחרי יומיים סגריריים, דוקא ביום העזיבה זרחה שמש ושמיים תכולים הציצו מהחלון. למרות הקור המקפיא יצאנו מוקדם לצלם שוב את גשר קארל הפעם עם שמיים כחולים בהירים. ארוחת בוקר אחרונה אכלנו בסטארבקס. סניף ממש נחמד הנמצא בצמוד לכנסיית סנט מיקולוש במאלה סטרנה. כשיצאנו בחזרה לדירה התמלאו כבר הרחובות אנשים וגשר קארל שקק אמני רחוב ודוכני מזכרות.

גשר קארל פראג
מצודת פראג מגשר קארל

החופשה הקצרה שלנו הגיעה לסיומה, לא הספקנו הכל כמובן. לא הגענו לבית המרקד, לוישהארד או לפארק לטנה- נקודת תצפית נחמדה על העיר. מעבר למרכז התיירותי השכונות שמסביב מתעוררות ומציעות גם הן חוויה נעימה. בטוחה שכמו ברוב הערים באירופה גם כאן יש התעוררות של אמנות רחוב ודברים מעניינים נוספים. פראג מתאימה מאוד גם עם ילדים וניתן לשלב אותה בטיול טבע ואטרקציות בצפון או בדרום צ'כיה. 

ולפינת התכלס: רוצים תכנון טיול אישי בארץ או בחו"ל? פנו אלי

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

האי קאפרי

טיול בדרום איטליה

חבל קמפניה שבדרום איטליה הנו אחד המקומות היפים בארץ המגף. שילוב מושלם של נופים מרהיבים, אוכל טוב ואנשים מקסימים. מתאים לטיולים במיוחד בסתיו ובאביב

פריז עם אהובתי- או איך נולד לו חלום שגרם לי להצמיח כנפיים

טיול בת מצווש וטיול 40 בפריז המהממת. מה עוד אפשר לבקש? בעקבות החופשה המושלמת הפכתי למתכננת טיולים ונולד לו הבלוג

סתוניות בתל גודד פארק בריטניה

טיולי סתיו בארץ

עונת הסתיו מושלמת לטיולים בארץ. אספתי שלוש המלצות לטיולי סתיו קסומים ואתרים בארץ מצפון ועד דרום. צאו לטבע!

12 תגובות

    1. תודה רבה רימונה. טסנו הרבה לפני הקורונה, אבל בדיקת pcr היא חובה מכל יעד ממנו חוזרים לארץ, 72 שעות לפני הטיסה. בלי זה אי אפשר לעלות על המטוס חזרה.

  1. איזה פוסט שווה, עדיין לא ביקרתי בפראג אבל נראה לי שאוהב…לפי הפוסט יש בפראג בדיוק את הדברים שאני מחפשת בעיר: היסטוריה, שכונות מתחדשות, אוכל טעים – מושלם!

  2. חזרנו מפראג לפני חודשיים ועכשיו אני רואה שפספסנו כמה דברים 🙂 טוב שתמיד אפשר לחזור להשלמות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג