Search
Close this search box.

צפון איטליה – טעימה מהדולומיטים

מעבר הרים גרדנה בדולומיטים

טיול בצפון איטליה - טעימה מהדולומיטים ואגם גארדה

בכל שנה אני מחכה לתקופת החגים והסתיו בהתרגשות. אני מאוד אוהבת את ההרגשה החגיגית שמביאה איתה השנה החדשה. גם השנה התכוונתי לשבת ולכתוב את סיכום הטיולים מהשנה החולפת, ואפילו כבר הורדתי את התמונות למחשב וסידרתי בתיקיות. ואז הגיע ה7 לאוקטובר והחיים של כולנו התהפכו. 

ארבעה חודשים היינו מפונים מהבית שלנו והחזרה הביתה לוותה בכאב על החברים שאינם ודאגה גדולה לשלומם של החטופים ותקווה שיחזרו כבר הביתה. את הפוסט התחלתי לכתוב אי שם בחדר בבית המלון בירושלים, ולקח לי המון זמן להשלים אותו, כי למי יש ראש לכתוב על טיולים. אבל כתיבת הפוסט היתה סוג של תרפיה. שיטוט בזכרונות לא רחוקים שנראים לי כאילו לקוחים מחיים אחרים. 

אני מקדישה את הפוסט הזה לכל החטופות והחטופים. בתקווה שתחזרו הביתה במהרה, תשקמו את חייכם ותזכו לטייל במקומות יפים ומרגשים ולחיות חיים שגרתיים, בטוחים ומאושרים. דורון, אמילי, גלי, זיוי, קית', עמרי וצחי. מחכים לכם בבית.

אלפ דה סיוסי

הדולומיטים- חלום שהתגשם

על הטיול במחוזות ירוקים משובצים במפלים ונהרות חלמנו לא מעט בשנה החולפת. בתחילת יוני 2023 יצאנו אימי היקרה אחותי ואני לטיול הנכסף בצפון איטליה. בחרנו לחלק את השבוע שלנו לכמה ימים בדולומיטים וטעימה מאגם גארדה. נחתנו בשעת ערב מאוחרת בונציה ואת הלילה הראשון בילינו במלון קטן בקרבת שדה התעופה. כשקמנו בבוקר גילינו שהמלון בנוי בשטח של מפעל ישן שהוסב למקום אירוח עם גינה משגעת. היסמין שפורח בעונה זו מטפס על הבניינים והגדרות מסביב ומפיץ את ריחו המשכר. אחרי ארוחת בוקר טעימה ושפע של צילומים בגינה המעוצבת יצאנו לדרך, תחנה ראשונה בטיול: ורונה היפה, בדרך לדולומיטים.

ורונה היפה - יום ראשון לטיול

ורונה - השוק במרכז העיר

את הטיול פתחנו בורונה, ביתם של רומאו ויוליה הנאהבים. למרות שיש דרך קצרה יותר להגיע לדולומיטים מונציה, החלטנו לפתוח את הטיול בורונה כדי להנות קצת מאיטליה היפה והמסורתית. לא התאכזבנו. טעמנו טעימה קצרה מהעיר המקסימה הזאת. פתחנו בפיאצה Bra והארנה המקומית שמזכירה מאוד את הקולוסיאום. הסתפקנו בהצצה מבחוץ והמשכנו לשוטט בין סמטאות צדדיות ורחובות מרכזיים. ורונה התגלתה כעיר צבעונית, יפהיפה, עם פיאצות, מזרקות, חנויות, בתי קפה ומסעדות לרוב. הקדשנו זמן לשילוש הקדוש: שופינג, מסעדה וגלידה כמובן. ברחנו מהתור לבית של רומאו ויוליה והמרפסת המפורסמת, ואחרי כמה שעות נהדרות בעיר המשכנו צפונה. 

הארנה של ורונה
ורונה צפון איטליה

המלצות ליום טיול בורונה

אנחנו בילינו אמנם רק כמה שעות בעיר, אבל אפשר בקלות להעביר כאן יומיים שלושה או סופשבוע קצר. כמה אתרים מרכזיים בעיר: הארנה של ורונה וPiazza Bra הסמוכה. רחוב הקניות Via Giuseppe Mazzini , מדרחוב עם שפע חנויות של רשתות האופנה המוכרות. אנחנו דווקא סטינו מהרחוב הראשי והגענו בשיטוטנו לחנות בוטיק קטנה ומקסימה עם בגדים נהדרים ולא יקרים. ארוחת צהרים טעימה אכלנו במסעדת San Matteo Church Ristorante Pizzeria.  המסעדה ממוקמת בתוך כנסייה ישנה. המקום עמוס בקבוצות מטיילים (בעיקר מאסיה) אבל מצאנו לנו מקום שקט והאוכל היה טעים. חוץ מהבית של יוליה (אנחנו וויתרנו כאמור) תוכלו גם לבקר בשוק בPiazza dei Signori וב Piazza Erbe ולטפס למגדל למברטי. אנחנו לא הספקנו אבל יש גם טירה המשקיפה על העיר מראש גבעה ואת הגשרים על נהר האדיג'ה. גלידה טעימה לקינוח זללנו בסניף של ונצ'י וגם הצטיידנו בשוקולדים נהדרים לדרך. 

כיכר ארבה בורונה

עמק ואל גרדנה בדולומיטים

הדרך צפונה לדולומיטים יפהפייה. הרים נישאים, בתים וכפרים קטנים מנקדים את הנוף. כרמים ושדות משתרעים בצידי הדרך. כנסיות עם צריחים מחודדים וטירות קטנות וישנות מציצות פה ושם, ונהר האדיג'ה ליווה אותנו בשצף לאורך הדרך. אחרי שעתיים-שלוש נסיעה הטמפרטורה צנחה והנוף הפך דרמטי. בתחילת חודש יוני שאריות השלגים נמסות לאיטן ושבילים לבנים מקשטים את פסגות ההרים שנגלו לעינינו. מפלונים ונחלים זורמים בצידי הדרך מקדמים את פנינו כאשר אנחנו נכנסות לעמק ואל גרדנה.

ישנן כמה עיירות נופש מקסימות בעמק: אורטיז'יי התיירותית והצבעונית אליה נגיע למחרת, סנטה כריסטינה החביבה וסלבה די ואל גרדנה העיירה בה בחרנו ללון. פסלי עץ יפהפיים מעשי ידי אמנים מקומיים מקשטים את הכיכרות ומרכזי העיירות המשמשות כמוקד לסקי בחורף ולטיולים בשאר העונות.

נוף בסלבה דה ואל גרדנה
הנוף מאחת ממרפסות הדירה שלנו בסלבה דה ואל גרדנה

אל הדירה שלנו במלון דירות קטן ומקסים הגענו בשעות הערב ממש לפני שירד החושך. המארחת המקסימה שלנו קבלה אותנו בחום, ליוותה אותנו לדירה ואף עזרה לנו למצוא מסעדה לארוחת ערב. חשוב לדעת : אם אתם מתכננים לטייל בין אפריל ליוני תצטרכו לבדוק שעות פתיחה של מסעדות, רכבלים ומקומות לינה, לא הכל פתוח. אנחנו נעזרנו בבעלת הדירה החביבה ששמחה גם להמליץ על מסלולי טיול באזור.

הדירה המרווחת שלנו כללה שני חדרי שינה גדולים, סלון קטן עם פינת אוכל, מטבחון, שתי מקלחות ולא פחות משלוש מרפסות עם נוף מרהיב. ארוחת ערב אכלנו בסנטה כריסטינה במסעדה מקסימה וטעימה 'L Fudlé שבעלת הדירה המליצה עליה. האוכל בדולומיטים נהדר, שילוב של אוכל איטלקי עם השפעות מאוסטריה השכנה הצפונית. הדולומיטים חולקים גבול עם אזור טירול באוסטריה וההשפעות ניכרות. 

אלפ דה סיוסי - יום שני לטיול

למחרת בבוקר יצאנו בטמפרטורות נמוכות לקנות מוצרים בסופר המקומי לארוחת הבוקר. אחד הדברים האהובים עלי בטיול בחו"ל הוא ביקור בסופרמרקט מקומי והכנת ארוחות פשוטות בצימר או בדירה. אחרי ארוחת בוקר מפנקת יצאנו לדרך. בחרנו לפתוח את היום ברכבל  Cabinovia Alpe di Siusi‏ העולה לרמת אלפ דה סיוסי, רמה אלפינית משגעת. אל הרמה ניתן להעפיל דרך אורטיז'יי או דרך הרכבל איתו אנחנו עלינו מהעיירה Seis am Schlern‏. הדרך לעיירה פשוט משגעת. הרגשנו שאנחנו נמצאות בתוך גלויה או ציור יפהפה. עצרנו ליד ספסל הפונה אל נוף משגע לא מאמינות למראות היפים שנגלו סביבנו. 

נופים בעמק ואל גרדנה בדולומיטים
עמק ואל גרדנה בדולומיטים

רכבל Puflatsch

התחזית בבוקר צפתה לנו יום מעונן וגשום. למטה השמש הציצה מידי פעם ואפילו היה די נעים, אך ככל שהעפלנו למעלה השמיים התקדרו. גשם מציק החל לרדת כאשר הגענו לתחנת הביניים. בחנו את האפשרויות העומדות לפנינו והתעכבנו מעט בתקווה שהגשם ייפסק. מתחנת הביניים ניתן לבחור בין שני רכבלים המעפילים לכיוונים שונים ותצפיות שונות. בחרנו ברכבל Seggiovia Bullaccia‏ המעפיל לתחנת Puflatsch בשל פיסת שמיים כחולים שהציצו מעליו. הדרך לרכבל אורכת כרבע שעה בירידה והיא יפהפייה. צלצול פעמוני הפרות הרועות באחו הנעים את דרכנו, פרחי בר ניקדו את המרחבים הירוקים, גן עדן. כשהגענו למעלה השמיים התבהרו מעט לשמחתנו. נפעמות מהנוף הירוק ומפסגות ההרים המושלגות הנשקפות מכל עבר, נשמנו אוויר צח וצילמנו ללא הרף. ליד תחנת הרכבל בר- מסעדה בו לגמנו שוקו חם ותה מהביל לצד פרוסת שטרודל מפנקת. הנוף משגע ובפנים חם ומזמין.

רכבל seiseralm לרמת אלפ דה סיוסי בדולומיטים

אחרי שהתחממנו עם השוקו והתה יצאנו לטייל מעט ולנשום עוד אוויר פסגות לפני שחזרנו חזרה למטה. הנופים באמת פשוט מטורפים ויפים כל כך. מי שרוצה לעשות טיול רגלי יוכל לרדת מפה לתחנת הביניים או לבחור במסלול אחר, יש כמה מסלולים שיוצאים מהתחנות השונות ושווה להתייעץ במקום. ביום עם ראות טובה ופחות עננות אני בטוחה שהנוף פשוט עוצר נשימה. 

אלפ דה סיוסי
רכבל לאלפ דה סיוסי
הדולומיטים אלפ דה סיוסי

אורטיז'יי

בשעות הצהרים הגענו לאורטיז'יי, אחת העיירות המרכזיות בעמק ואל גארדנה ובדולומיטים. מהעיירה יוצאים כמה רכבלים, המפורסם שבהם הוא רכבל סשסדה Seceda שעוד היה סגור בתחילת יוני. רכבל נוסף מעפיל לאלפ דה סיוסי מכיוון אחר. היות וכבר טיילנו בשעות הבוקר, בחרנו להסתובב מעט בעיירה הציורית ולאכול צהרים. המדרחוב מקסים וצבעוני. בעיירה גם מוזיאון Art 52 שבו מוצגות עבודות אמנות של אמנים מקומיים. אוסף של פסלי עץ מגולפים כיאה למסורת המקומית. 

הכיכר המרכזית באורטיז'יי בדולומיטים
מזרקה באורטיז'יי בעמק ואל גארדנה
המדרחוב באורטיז'יי
המדרחוב באורטיז'יי

מעבר ההרים גרדנה - Passo Gardena

אחרי ארוחת צהרים ושיטוט בעיירה, קיויתי להכניס עוד מסלול טיול קצר היוצא מהעיירה הסמוכה סנטה כריסטינה, אך כשהגענו למקום התברר שאין חניה קרובה לתחילת המסלול והשותפות שלי היו כבר די עייפות. החלטנו לוותר למרות האכזבה שלי, ולפחות זכינו בנוף יפהפה ועצרנו ליד מפל בצד הדרך. חזרנו לדירה שלנו והחלטנו להתרענן ולצאת לנסיעה קצרה עד למעבר ההרים גארדנה Passo Gardena. המעבר נמצא כרבע שעה נסיעה מהעיירה שלנו, והיינו שם כמעט לבד מוקפות בנופים מטורפים ועוצרי נשימה, מרגישות בסוף העולם.

מעבר ההרים גארדנה בדולומיטים
מעבר גארדנה Passo Gardena
הדולומיטים מעבר גארדנה

מעבר הרים סלה - יום שלישי לטיול

מזג האוויר הצפוי ביומו השלישי של הטיול היה גם הוא ערפילי וגשום. קיווינו מאוד שנצליח לנצח את התחזית. לאחר ארוחת בוקר זריזה יצאנו לכיוון מעבר ההרים סלה (Passo sella) ומשם לעמק פאסה (Val di Fassa).  הנוף במעבר ההרים בראשיתי כמעט בתחילת חודש יוני, ושאריות שלגים מקשטות את פסגות ההרים. בבוקר עננים כיסו את ההרים מסביב, לשמחתנו עד שעת אחר הצהרים כשעשינו את דרכנו בחזרה לדירה התבהרו השמיים וזכינו להציץ שוב בנוף המיוחד. 

הדרך לוואל די פאסה ולכיוון הר המרמולדה (אחד הרכסים המפורסמים בדולומיטים) מוקפת פסגות הרים משוננות. הנסיעה לשם עוברת בתוך יער וחורש קסום עם מפלים בצידי הדרך. למרות השמיים המעוננים הצלחנו לחמוק כנראה מהגשם לעת עתה. בדרך עצרנו מספר פעמים להתעלף מהנוף היפה והמשכנו לכיוון העיירה קאנזיי ולאגם פדאיה (Lago di Fedaia).

שלוגיות במעבר סלה בדולומיטים
עמק ואל די פאסה בדולומיטים האיטלקיים

עמק ואל די פאסה

כמו עמק ואל גרדנה, גם ואל די פאסה Val Di Fassa הנו עמק יפהפה. ממעבר סלה הדרמנו לכיוון מעבר ואגם פדאיה ורכס המרמולדה. בדרך עשינו כמה עצירות, ביערות וליד נחל שעובר ממש במרכז הכפר, שם עצרנו לנוח ולטייל בקטנה. הצלחנו לחמוק מהגשם ולמרות השמיים המעוננים ומזג האוויר הסגרירי עדיין הכל היה יפה כל כך. 

אגמון בדולומיטים
נוף מרהיב בדולומיטים

מעבר פדאיה Passo Fedaia‏

מעבר ואגם פדאיה שהנו למעשה אגם מלאכותי שנוצר מסכר הבנוי במקום, נמצאים למרגלות רכס המרמולדה המפורסם. בעקבות העננות הגבוהה לא הצלחנו להתרשם ממש מיופיו של הרכס המושלג, אך מראה האגם עם ההרים סביבו והערפל ששיווה להם מסתוריות היו יפיפיים. מזג האוויר הקר הבריח אותנו לפונדק הקטן שליד המעבר, בדיוק בזמן לארוחת צהרים מקומית טעימה ומחממת.

אגם פדאיה במעבר פדאיה
מעבר פדאיה למרגלות המרמולדה
מעבר פדאיה Passo Fedaia‏

מרחצאות QC Terme Dolomiti

אחרי ארוחת צהרים טעימה, הגשם השיג אותנו. יצאנו לכיוון מרחצאות QC Terme המפנקים. גם מבעד לגשם ניתן לראות את יופיו של העמק. המרחצאות התגלו כמפנקים במיוחד, מעוצבים ואסתטיים. אנחנו אמנם לא הזמנו מקום מראש, אבל מומלץ מאוד להזמין. בכניסה חילקו לנו חלוקים, נעלי בית ומגבות. השהות במקום היא בחלוקי הרחצה בלבד, כך הבנו בדיעבד. אחרי שהתרשמנו מהבריכות הפנימיות, יצאנו לבריכות החיצוניות המוקפות בנוף ירוק ומשגע. הבריכות מחוממות היטב וזו פשוט חוויה נפלאה להירגע במים כשבחוץ הגשם ממשיך לטפטף.  

מרחצאות qc terme dolomiti
מרחצאות בדולומיטים
מרחצאות QC TERME בדולומיטים

פאן לנו במקסימום

בילינו במרחצאות כמה שעות נפלאות של הירגעות במים נעימים, במנוחה בחדרי הירגעות מעוצבים, בחדרי סאונה  ובריכות חיצוניות ופנימיות. המקום שקט ונעים ויכולנו להישאר עוד שעות. היות והזמנו מראש מקום לארוחת ערב במסעדת מישלן באורטיז'יי, היינו צריכות לקצר קצת את השהות במקום. במרחצאות מציעים גם ארוחה קלה ונשנושים או ארוחה של ממש. המחיר של הכרטיס כניסה כלל ארוחה קלה, נשנשנו משהו ונפרדנו מהמקום בעצב. קחו בחשבון שבזמן השהות במקום יש להסתובב עם החלוקים בלבד. אנחנו לא ידענו את זה והיתה אי נעימות קלה כשהגענו לבושות לחדר האוכל. למרות זאת זו היתה חוויה נפלאה במרחצאות מושקעים עד לפרט הקטן. 

חדר מנוחה במרחצאות בדולומיטים

מעבר סלה טייק 2

מהמרחצאות יצאנו בחזרה לדירה שלנו להתארגן לארוחת הערב, נסענו בדרך היפה ועצרנו שוב במעבר ההרים סלה כמה קילומטרים מהעיירה שלנו להתרשם שוב מהנוף המרהיב. 

מעבר סלה בדולומיטים
מעבר הרים סלה בדולומיטים

ערוץ החיים הטובים - Restaurant Tubladel‏

את היום המושלם הזה סיימנו במסעדת טובלדל (Restaurant Tubladel‏) בעיירה אורטיז'יי. יש כמה מסעדות מישלן באזור. המסעדה נעימה ולא פלצנית, אווירה ביתית אבל ברמה. האוכל היה נהדר, המנות יפהפיות ומגרות והשירות נפלא. בקיצור נהננו מכל רגע. 

מסעדת מישלן בדולומיטים

בולצאנו - היום הרביעי לטיול

היום הרביעי לטיול היה יום מעבר מהדולומיטים לאגם גארדה. חשבנו שנספיק לטייל עוד קצת באזור, אבל מזג האוויר הסגרירי שליווה אותנו גם ביום הזה שלח אותנו לעיר החביבה בולצאנו. העיר היא שילוב בין איטליה ואוסטריה והשילוב בין שתיהן מורגש מאוד כאן. טיילנו לנו ברחובות וכשהגשם התחזק נכנסנו לחנויות לפעילות האהובה על השותפות שלי -שופינג כמובן. אני מידי פעם נטשתי אותן ויצאתי לטייל במסטאות וברחובות הקרובים. המרכז של העיירה לא גדול. השוק הקטן של העיר היה פתוח וביקרנו גם בכנסיה היפה. אכלנו ארוחת צהרים במסעדה ממש חביבה וטעימה.לאחר כמה שעות של בילוי בעיר יצאנו לכיוון אגם גארדה, כשעתיים נסיעה לעיירה שלנו ליומיים הקרובים – לימונה סול גארדה.

בולצאנו
בולצאנו בדולומיטים

לימונה סול גארדה הקסומה

בשעות הערב הגענו ללימונה סול גארדה והתאהבנו מיד. הגענו לדירה שלנו שכללה סלון ומטבח קטן, חדר שינה מרווח ועוד חצי חדר עם מיטת יחיד. מרפסות מקושטות פרחים מציצות על האגם וחצר מקסימה וירוקה שבו את ליבנו. העיירה עצמה ציורית וכמובן תיירותית, אבל לא באופן בלתי נעים, להיפך. אחרי התרעננות יצאנו לתור את העיירה הקטנה הממוקמת בצד הצפון מערבי של אגם גארדה. ירדנו בסמטאות הצרות והתלולות אל שפת האגם, צילמנו והצטלמנו בלי סוף והתיישבנו לאכול ארוחת ערב במיקום משגע על שפת האגם. העיירות באגמים הן בעלות אופי איטלקי מובהק, ושונות מאוד מהעיירות בדולומיטים. השוני מוסיף גיוון ועניין לטיול, ובכל מקרה אלו ואלו מקסימות. 

אחרי ארוחת הערב שוטטנו עוד מעט ברחובות שכבר היו יחסית ריקים והתעלפנו עייפות אחרי עוד יום טיול מהנה. 

מרפסת הדירה שלנו בלימונה סול גארדה
חצר הדירה שלנו בעיירה לימונה סול גארדה
העיירה לימונה סול גארדה

לה דולצ'ה ויטה - יום חמישי ואחרון

ביום האחרון לטיול התעוררנו לבוקר יפהפה עם מזג אוויר שמשי וחם אחרי כמה ימים סגריריים. סיום מושלם לטיול שלנו. מזג האוויר בדולומיטים הרבה יותר קריר ועל יד האגם חמים הרבה יותר ובקיץ חם ממש. בזמן שאחותי ואמא שלי שוב נכנסו לאיזו חנות, אני יצאתי לטייל ולהנות מהעיירה באור השמש. השמש האיטלקית צובעת ומאירה הכל, האגם המנצנץ פרוס לו תחתי. תענוג. אחרי שיטוט קצר מצאתי פטיסריה – קונדיטוריה ובית קפה קטן קרוב לדירה. אחרי קפה ומאפה ירדנו למטה לטיילת, היום יום שוק. אני לא התלהבתי כל כך מהשוק ובשעות היום לפתע התמלאה העיירה בתיירים רבים. מיצינו את השוק במהרה ויצאנו לשייט לעיירה נוספת הנמצאת בצידו השני של האגם: מלצ'סינה. 

אגם גארדה והעיירה לימונה סול גארדה
לימונה סול גארדה ואגם גארדה
לימונה סול גארדה

מלצ'סינה Malcesine‏‏

השייט למלצ'סינה יוצא מהטיילת והוא מומלץ מאוד למי שרוצה לחסוך בנהיגה ולהנות מנופי האגם ביום יפה. מראה האגם והעיירות יפהפה והשייט רגוע. לאחר כעשרים דקות הגענו לגדה המזרחית של האגם לעיירה המקסימה מלצ'סינה. שוטטנו לנו בסמטאות הצרות, בין חנויות ותיירים והגענו עד למבצר היפה והעתיק , אך לא נכנסנו אליו. 

הפלגה מלימונה סול גארדה למלצ'סינה
מלצ'סינה אגם גארדה

מצאנו מסעדה מקסימה Ristorante Paradiso Perduto  עם מרפסת המשקיפה על האגם והמבצר והתיישבנו לארוחת צהרים רגועה. כשסיימנו, קצת מבוסמות מאפרול שפריץ ויין קליל וקצת עצובות שעוד רגע כל הטוב הזה ייגמר, המשכנו לשוטט בעיירה ומצאנו דרך היורדת כמעט עד האגם. המראה של האגם ביום היפה הזה היה פשוט מרהיב, צעירים רובצים על גבעה ירוקה שמשקיפה על האגם, אווירה של חופש ואנרגיה נעימה. 

בעיירה יש גם רכבל מפורסם שמעפיל לפסגת מונטה באלדו וממנו נוף יפהפה. אנחנו החלטנו לוותר ולהשאיר משהו לפעם הבאה, אבל אם יש לכם יותר זמן באגמים אל תוותרו עליו אם יש יום בהיר.

מסעדה המשקיפה על האגם במלצ'סינה אגם גארדה
אגם גארדה מהעיירה מלצ'סינה
אגם גארדה העיירה מלצ'סינה

הדובדבן שבקצפת-אגם טנו

לקראת שעות אחר הצהרים, כבר עייפות מעט, חזרנו עם המעבורת ללימונה. למרות העייפות לא יכולתי לוותר על עוד מקום אחד שממש רציתי לבקר בו. לאחר התרעננות קצרה יצאנו לכיוון אגם טנו. האגם הקטן אך היפהפה הזה נמצא במרחק של כחצי שעה נסיעה מלימונה. הדרך לשם, כמו כל הדרכים באזור יפה וירוקה. מהחניה לאגם יש כמה דקות הליכה וירידה במדרגות. המראה מלמעלה כבר מבטיח ומהפנט, וככל שהתקרבנו היופי נגלה לעינינו. אגם בצבע תורכיז טובל בהרים הירוקים שמקיפים אותו. היינו כבר כמעט לבד חוץ מכמה רוחצים שהיו די רחוקים מאיתנו. התמסרנו לשקט והשלווה והודנו על מזלנו הטוב ועל החוויה הנפלאה הזו שעוד רגע תגיע אל קיצה. 

בדרך לאגם טנו
אגם טנו מלמעלה
אגם טנו צפון איטליה
אגם טנו בצפון איטליה

סוף דבר

הטיול שלנו הגיע לסיומו. חזרנו לארוחת ערב אחרונה בלימונה, ואחרי שנת לילה יצאנו ישירות לשדה התעופה בונציה. זו היתה הפעם הראשונה שלי בצפון איטליה וזה בהחלט אחד האזורים האהובים עלי עד כה. בספטמבר 2023 כבר חזרתי לצפון מערב איטליה והתאהבתי גם באזור הזה (ועל כך אספר בפוסט הבא). השילוב בין הטעימה מהדולומיטים לאגם גארדה היה פשוט מושלם. אני בטוחה שעוד אחזור לטייל בדולומיטים, יש עוד כל כך הרבה לראות. הטיול שלנו כמו תמיד היה רגוע ומלא באוכל טוב, נוף יפהפה ועיירות קסומות. ובנימה אישית, למרות שלפעמים אנחנו קצת רבות, ולא הכל הולך חלק, אין על השותפות שלי. אוהבת לצחוק איתכן, לדבר את עצמנו לדעת, לטייל ולטרוף את החיים. מחכה כבר לפעם הבאה. 

כרמים בצפון איטליה

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

טיול כוכב באוסטריה

אוסטריה -ההיית או חלמתי חלום? חלק א' של הטיול שלנו בחבל זלצבורג עם הילדים. נופים משגעים, שפע של אטרקציות, ובקיצור חופשה מושלמת

שוק בלורמרין

טיול בפרובנס בסתיו

פרובנס, ההיית או חלמתי חלום? חופשת החלומות בכפרי פרובנס, אוכל טוב, שווקים, נופים יפים. טיול איטי ונינוח באזור שכולו שיק צרפתי

נהר הוידאומטיס זגוריה

טיול בצפון יוון ההררית

טיול משפחתי מושלם בצפון יוון בזגוריה וצומרקה. חלק א' הכולל טיול בין כפרים ציוריים, מעיינות נובעים עם צבע מהפנט, גשרים עתיקים והמון ירוק בעיניים

6 Responses

  1. אוי, זה היה כל כך נפלא… להזכר בטיול הנפלא שהיה לנו,נרק לפני שנה… כשהעולם עוד היה במסלולו הרגיל… לפני שהשמיים נפלו עלינו…
    זה היה טיול בעולם אחר, ירוק, שקט, אוהב. אירופה הייתה טובה אלינו אז.
    תודה לנעה ביתי הנהדרת – חולמת ואף מבצעת טיולים… ולתמר אחותה יד ימינה.

  2. נעה יקרה, למרות הזמן שחלף וכל מה שהוא לקח איתו, הכתיבה והצילומים שלך מענגים. עורכת בי נוסטלגיה וגעגוע לאיטליה היפה.
    כולי תקווה שהחטופות והחטופים יחזרו במהרה ושהםן וגם את וכל המפוניםות תוכלו להמשיך בחיים, לטייל ולהנות.

  3. היי רחל!
    ראשית מצטרפת לתפילותייך,
    היה לי מאוד חוויתי לקרוא את הפוסט שלך, תודה.
    במידה וזה בסדר..
    אני יוצאת ב- 6.8.24 ביחד עם ילדי ונכדיי כשהקטן הוא בן 3.5, שאלתי האם את מעבר גרדנה או חלק ממנו ניתן לעשות במסלול הליכה עם ילד קטן?
    תודה על הפוסט המהנה ועל התייחסותך .

    1. תודה רבה אסתר
      מעבר גרדנה הוא מעבר הרים. זה לא ממש מסלול הליכה. אפשר לעצור בחנייה ולטייל קצת מסביב בלי בעיה. זה מה שאנחנו עשינו
      יש שם בקתה שיש בה מסעדה או קיוסק כזה, לא ממש נכנסנו פנימה. בעונה בטח עוצרים שם הרבה מטיילים ורוכבי אופניים.
      הנוף מסביב משגע. אבל זה לא מסלול טיול.
      תהנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג