חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לונדון בייבי

tower bridge

טיול בר מצווה בלונדון

לפני כמה שנים ילד הסנדוויץ' המתוק ביקש לטוס ללונדון לטיול בר המצווה שלו. שנה שעברה חגגנו בר מצווה בשמחה ובששון, אבל הקורונה עוד היתה פה לגמרי, והטיול נדחה. כמעט שנה אחרי, פלוס חיסונים והחלמה, החלטנו להוציא את התכנית אל הפועל, ויפה שעה אחת קודם. 

חיילי משמר המלכה

פעם ראשונה בלונדון

קצת מביך להודות, אבל זו הפעם הראשונה שלי בלונדון. למרות שתמיד רציתי להגיע אליה, יעדים אחרים נדחפו לפניה פעם אחר פעם. אז כשהחלטנו לצאת לטיול הבר מצווה המיוחל, שמחתי שסוף סוף גם אני אזכה ליהנות מהעיר שכולם אוהבים לאהוב. 

טיול בר מצווה בלונדון

לונדון למתחילים

הקדמה קצרה וטיפים לביקור מוצלח בעיר:

  • תחבורה ציבורית–  העיר נוחה מאוד להתניידות בתחבורה ציבורית. רשת מסועפת של רכבות תחתיות (הטיוב) עם מאות תחנות ומספר קווים מרכזיים המחברים בקלות בין חלקי העיר הגדולה. יש כרטיסי נסיעה כגון האויסטר, וטראוול כארד, אנחנו השתמשנו בכרטיסי אשראי עם מגע (אפל פיי וכרטיס נוסף), מעבירים בכל כניסה ויציאה מהתחנה. נוח כל כך לשימוש. שימו לב שלא ניתן להשתמש באותו הכרטיס לשני אנשים.  בעיר גם קווי אוטובוס רבים ונוחים, ונחמד לנסות מידי פעם כדי להנות ממראה העיר מלמעלה. לילדים עד גיל 11 הנסיעה בתחבורה ציבורית חינם. 
  • אתרים ואטרקציות בחינם- לונדון אמנם עיר יחסית לא מאוד זולה, אבל תוכלו ליהנות גם ממוזיאונים בחינם, פארקים מקסימים, תצפיות משגעות וכמובן שיטוט ברחובות היפים ובין האתרים הרבים שפזורים בעיר. 
תחבורה ציבורית בלונדון
  • תכנון טיול בר-מצווה: כן אמנם הנער כמעט בן 14, אבל זה הטיול שלו. התכנית נבנתה לגמרי בשבילו, למרות שגם אני נהניתי מכל האתרים. התייעצתי איתו מראש לגבי מקומות שבהם הוא ירצה לבקר, הצעתי מקומות משלי, ומידי פעם בדקתי איתו אם ירצה לשנות משהו, לעשות הפסקה (אחרי חצי יום הרגליים של שנינו כבר היו הרוסות, ובכל זאת המשכנו לצעוד עוד מאוד אלפי צעדים בימים שאחרי).
  • אוכל בלונדון: למרות השם הרע שיצא לאוכל האנגלי, בלונדון יש כיום המון מסעדות טובות, שווקי ומתחמי אוכל. היות והייתי עם מתבגר מעט מאותגר קולינרית, הדגש היה פחות על אוכל טוב ומסעדות.  ארוחת הבוקר של המלון הייתה חוויה בפני עצמה עבור הנער, והייתה התחלה מצוינת בכל יום. בהמשך היום עשינו סוג של חלוקה, הוא זלל באחת מן ההמבורגריות הרבות הפזורות בעיר, ואני מצאתי לי בתי קפה ומסעדות נחמדות. אמנם זה לקח עוד קצת זמן, אבל ככה שנינו נהנינו. מידי פעם כמובן אכלנו יחד, ומצאנו מסעדות שיתאימו לשנינו (פיצריות ואיטלקיות אלא מה). 
קובנט גרדן לונדון

שלושה ימים בלונדון

אמנם הגענו לעיר לשלושה ימים מלאים בלבד, אבל הספקנו המון! את הבוקר הראשון פתחנו בארמון באקינגהם שנמצא כרגע בשיפוצים והכנות לקראת חגיגות 70 שנות מלוכה למלכה אליזבת. בימי שני, רביעי, שישי וראשון בשעה 11 מתקיימים חילופי משמר המלכה. אנחנו הגענו לקראת 11 והספקנו להציץ בחיילים עם המדים האדומים צועדים, והיות וכבר היו במקום לא מעט אנשים ולא התחשק לנו להצטופף המשכנו בדרכנו. חצינו את פארק סנט ג'יימס המקסים. צעדנו יחד עם תיירים ומקומיים לצד האגם והמדשאות מנוקדות הפרחים. עצרנו להתפעל מהברווזים ושאר בעלי כנף משוטטים להם על גדות האגם, על המדשאות והשבילים בחופשיות. ופגשנו גם סנאים חמודים.

אגם בפארק סנט ג'יימס

ביג בן, וייטהול ורחבת האורוות

אחרי השיטוט בפארק צעדנו לכיוון הביג בן. בדרך עברנו ברחבת האורוות. ברחבה עמדו שתי שורות של סוסים ועליהם הרוכבים במדים האדומים עם קסדות הזהב הנוצצות וצעדו להם משם. לא לפני שצילמנו והצטלמנו איתם. משם צעדנו בשדרות וייטהול, מקום משכנם של משרדי הממשלה וביתו של ראש הממשלה בדאונינג 10. צעדנו עד כיכר טרפלגר והתרשמנו מהבניינים היפים ברחוב, מהטלפונים האדומים (הצטלמנו כמובן), ומהאנדרטה לנשות מלחמת העולם השנייה. נושא חשוב להנצחה, ואנדרטה מרשימה ונוגעת ללב.

האנדרטה לנשות מלחמת העולם השנייה בלונדון

כיכר טרפלגר, כיכר לסטר והסוהו של לונדון

הגענו לכיכר טרפלגר, עצרנו קצת לנוח ולהתרשם מהכיכר הענקית, המבנים, והאנשים הרבים בכיכר. משם צעדנו לכיוון כיכר לסטר ולחנויות לגו וm&m. בחנות של m&m לא מצאנו עניין מיוחד, קנינו קצת סוכריות  והמשכנו הלאה. החנות של לגו לא ענקית, אבל המתבגר חובב הלגו בילה שם שעה ארוכה. בחנות ניתן ליצור דמויות לגו בהרכבה אישית ולרכוש אותן כמובן. אני ישבתי בצד ונחתי קצת.

כיכר טרפלגר
כיכר טרפלגר לונדון

אחרי הבילוי בחנויות עצרנו לאכול צהריים, הוא בshake shack ואני במסעדה צרפתית קטנה ומקסימה. עברנו בצ'יינאטאון עם הפגודה והפנסים הכתומים המקסימים. המשכנו לכיוון רחוב אוקספורד לקצת שופינג, אבל האמת ששנינו היינו כבר די עייפים ומיצינו מהר. שוטטנו ברחוב קרנבי ורחוב ריג'נט ונכנסנו לNeal's Yard, חצר קטנה וצבעונית, בדרך לחנות Forbiden planet בקובנט גרדן. הגענו חמש דקות לפני הסגירה, המתבגר החמוד רכש את הקלפים שתכנן לקנות וקיבל הבטחה לחזור למחרת לחנות שהיא גן עדן לחובבי קומיקס, D&D או בקיצור:חנונים, בלי להעליב 🙂

קובנט גרדן

הקובנט גרדן הוא אזור קניות ובילויים עם שפע של מסעדות, בתי קפה, שוק, מתחמי אוכל מקורים ועוד. בשעות אחר הצהרים מתקיימות כאן הופעות רחוב. הגענו בשעות הערב, ביום שני אחר הצהרים והאזור היה די מנומנם. למחרת חזרנו והאזור היה שוקק חיים וכבר נראה אחרת לגמרי.  ישבנו לאכול ארוחת ערב כבר די מותשים, ואחר כך בדרך לתחנת הטיוב עצרנו למופע של אמן רחוב קנדי, שעשה להטוטים שונים ומסוכנים אבל בעיקר הריץ דאחקות על עצמו , על הקהל ועל כל מה שזז. המתבגר התמוגג ולמען האמת גם אני. זה היה סיום נהדר ליום מטורף ומלא. מפה חזרנו למלון וקרסנו לשנת לילה מפנקת. 

קובנט גרדן

לונדון day number 2

בבוקר היום השני נתתי למתבגר לישון עד תשע וחצי כדי להשלים קצת שעות שינה ולהתאושש מיום האתמול. אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לעוד יום עמוס. את הבוקר פתחנו במוזיאון ההיסטוריה של הטבע. הכניסה למוזיאון בחינם, אך יש להזמין כרטיסים מראש! המוזיאון היה מלא במבקרים, אך לא הורגשה צפיפות או דוחק. מדובר במוזיאון ענק ומרשים מאוד. התצוגות שבו אמנם מרשימות, אך בעיני היופי שלו הוא במבנה היפהפה שנבנה כולו תוך מחשבה ותכנון מקום מתאים לנושא המוזיאון. התקרה עם הדפסים מיוחדים של צמחים ופרחים, גרמי המדרגות מעוטרים באלמנטים מעולם החי. גודלו של המבנה מרשים ביותר. האולם המרכזי הענק עם שלד הדינוזאור התלוי במרכזו, גרמי המדרגות והעיטורים יפהפיים. ממליצה בחום על הביקור במקום.

מוזיאון ההיסטוריה של הטבע

הייד פארק

אחרי הביקור במוזיאון החלטנו לשוב לחנות מיום האתמול בקובנט גרדן, אבל בדרך לתחנת הרכבת החלטתי לחצות את הייד פארק במסגרת התכנית שלי "פארק אחד ליום". היום השני שלנו לווה בשמיים כחולים ושמש חמימה וטמפרטורות שטיפסו עד 26 מעלות. לכן אחרי כמה דקות צעידה בפארק שמחנו להגיע לתעלת מים חביבה הזורמת בין מדשאות הפארק מול אגם סרפנטיין. כמובן שעצרנו להתרענן. חלצנו נעליים והצטרפנו לרבים שטבלו את רגליהם בתעלת המים הקרירים. הנער השלים סיבוב שלם ואני התיישבתי לפיקניק קצר. אחרי המנוחה המרעננת המשכנו לצעוד לצד האגם. בתי קפה לצד האגם מציעים לוקיישן מושלם למנוחה רגועה. 

אגם סרפנטיין בהייד פארק
אגם סרפנטיין בהייד פארק
הייד פארק לונדון

כאמור אחרי הפארק חזרנו לחנות Forbiden Planet להשלמות. המתבגר הסתובב בחנות מהופנט ואני בדקתי בינתיים איך מגיעים ליעד הבא שלנו. אחרי שסיים להתרשם מכל מה שיש לחנות להציע, נפרדנו מהמקום, אכלנו ארוחת צהרים מהירה והמשכנו אל היעד הבא שלנו: מצודת לונדון.

forbiden planet

מצודת לונדון וגשר המצודה

הדרך אל המצודה היתה די ארוכה. מקובנט גרדן צעדנו לתחנת הרכבת שתיקח אותנו אל הגשר והמצודה. מיד כשיוצאים מהתחנה אפשר לראות את המצודה והגשר. השעה היתה מעט מאוחרת ובגלל שהיתה לנו הזמנה לתצפית הסקיי גרדן ב16:45 עצרנו לתמונה קצרה על הגשר היפהפה ובדרך למצודה עצרנו להשקיף עליו שוב. 

תצפית על גשר מצודת לונדון מהמצודה

נכנסנו אל המצודה והחלטנו להסתדר ללא מדריך קולי או הדרכה בגלל הזמן הקצר. המצודה השתמרה יפה מאוד. החלטנו להתחיל מיד בתצוגת תכשיטי הכתר ה crown jewel. מדובר באוסף מרשים של כתרים, חרבות, בגדים ואביזרים יקרי ערך נוספים. התצוגה מרשימה, אבל לצערי התאורה במקום ממש גרועה. הייתי מצפה שיאירו היטב את האוסף המרשים הזה שבהחלט מרגש לצפות בו. המשכנו לשוטט ברחבי המצודה, טיפסנו לאחד המגדלים ועקבנו אחרי הסרטונים ולוחות ההסבר המלמדים על ההיסטוריה המרשימה של המצודה שעברה תהפוכות רבות. היה בהחלט מעניין. אחרי שנפרדנו מהמצודה צעדנו ברגל לתצפית הסקיי גרדן . 

מצודת לונדון

תצפית הסקיי גרדן

הגענו אל התצפית בזמן. אמנם היה תור אבל לשמחתנו הוא התקדם יחסית בקצב טוב.  הגענו סוף סוף לראש התור ועלינו למעלה. בעיני התצפית היא לגמרי מקום שכדאי להגיע אליו. המתבגר קצת פחות התרשם. יצאנו אל המרפסת והתפעלנו מהמראה של העיר שנפרס לפנינו במיוחד ביום כזה יפה עם שמיים כחולים וראות טובה. אחר כך נכנסנו והמתבגר תפס לו ספה נוחה והתחיל לקרוא ספר. אני טיפסתי למעלה וצילמתי תמונות של התצפית היפה הזו. מבחינתי זה לגמרי מקום להשתקע בו עם כוס יין ולהירגע מתלאות היום, אבל היו לנו כרטיסים למלך האריות בשבע וחצי, וראיתי שהמתבגר פחות זורם על המקום. החלטנו למרות הזמן הקצר עד להצגה לחזור לדירה להתרענן. 

תצפית הסקיי גרדן
תצפית על לונדון מהסקיי גרדן

מלך האריות

ביקור בלונדון בלי ללכת לראות מיוזיקל, זה כמו אנגליה בלי פאבים. קבלנו המלצה חמה על מלך האריות הקלאסי, ובשעה שבע וחצי התייצבנו נרגשים מול אולם התיאטרון. אבל אני מקדימה את המאוחר. אחרי התצפית החלטנו כאמור לצאת חזרה למלון להתרעננות קצרה. אבל תכניות לחוד ומציאות לחוד. אחרי שתי תחנות על הרכבת התחתית, לפתע הפסקנו לזוז. אחרי כמה דקות ארוכות, ברכבת שהיתה הצפופה ביותר בה נסענו, הכרוז קרא לכל הנוסעים לרדת בשל תקלה שהשביתה לחלוטין את הקו. ירדנו קצת המומים אחרי שתי תחנות בלבד, והחלטנו לחשב מסלול מחדש. בדקנו איך להגיע באוטובוס ישירות לאולם שממוקם בקובנט גרדן  ויצאנו לכיוון. אכלנו ארוחת ערב ממש טעימה במסעדה איטלקית אותנטית Prima, ומרוצים ושבעים הגענו בשבע וחצי להצגה. אין ספק שהמחזמר היה אחד משיאי הטיול. הפקה צבעונית ומרשימה, שירים מוכרים לצד תוספות חדשות, ובעיקר תפאורה ותחפושות שפשוט עושות את ההפקה. הנער נהנה מאוד לשמחתי, וזו היתה חוויה נהדרת. 

מלך האריות Lyceum Theatre

יום שלישי בלונדון

את הבוקר השלישי פתחנו לבקשתו של המתבגר במוזיאון שרלוק הולמס. הביקור במוזיאון הקטן חביב מאוד. איתנו בסיור היתה רק עוד אישה אחת. בכניסה למוזיאון חיכתה לנו מדריכה חביבה לבושה בבגדי משרתות האופייני לתקופה הויקטוריאנית. המוזיאון כולל בסך הכל שלוש קומות של בית אנגלי קטן בו בכל קומה שני חדרים. בקומה הראשונה משרדו של הבלש המפורסם וחדר השינה שלו, בקומה השנייה חדרה של בעלת הבית גברת הדסון וחדר השינה של ד"ר ווטסון העוזר הידוע. בקומה השלישית מעיין מוזיאון שעווה עם מספר דמויות מרכזיות מתוך הספרים. אוסף מרשים ביותר הכולל מאות פריטים מהתקופה הויקטוריאנית מרכיב את חדרי המוזיאון. לחובבי הוינטג' וההיסטוריה צפויה גם הנאה. למוזיאון צמודה חנות מזכרות.  הביקור במוזיאון די קצר, מומלץ לשלב עם טיול בפארק ריג'נט או במוזיאון מדאם טוסו שנמצא גם הוא בסביבה.

מוזיאון שרלוק הולמס

ריג'נט פארק

היעד הבא שלנו היה האולפנים של  warner bros בווטפורד בהם צולמו סרטי הארי פוטר. אנחנו החלטנו להגיע עצמאית. רכבת יוצאת מתחנת Euston לווטפורד, ומשם יוצא שאטל של האולפנים הכלול במחיר הכרטיס. אל התחנה הגענו רגלית דרך פארק ריג'נט. הפארקים של לונדון פשוט משגעים ואני ממליצה לשלב אחד בכל יום. עברנו בגני הוורדים של המלכה מרי, עצרנו לקפה ונשנוש בבית הקפה שבפארק ונהננו מאוד יום שמש ומנוחה על ספסל בפארק.

פארק ריג'נט בלונדון

הארי פוטר

ביקור בסטודיו של הארי פוטר היה כמובן הסיבה העיקרית לבחירה של הנער בלונדון, אז כמובן שהיה שמור לחוויה מקום של כבוד. חשוב להבהיר שמדובר בסטודיו עצמו בו צולמו הסרטים ולא בפארק שעשועים. באתר תוכלו לראות את הסטים ששימשו את ההפקה לצילום הסרטים: אולם חדר האוכל הגדול, סמטת דיאגון, המשרד של דמבלדור, משרד הקסמים, בנק גרינגוטס, הבית בדרך פריווט 4 (ביתם של הדרסלים, הדודים של הארי), תחנת הרכבת וכמעט כל סט שהופיע בסרט למעשה. הסיור במקום מודרך בחלקו בלבד. למעשה רק שלושת החדרים הראשונים מודרכים ומשם אתם מסיירים בעצמכם בין הסטים ונחשפים לנעשה מאחורי הקלעים של הפקת סדרת הסרטים האייקונית. אנחנו לקחנו מדריך קולי, אבל לילדים קטנים הוא ממש לא חובה, ואפשר להסתפק באחד. תוכלו ללמוד מעט על כל סט ולשמוע פרטי טריוויה וסיפורים רבים על ההפקה, השחקנים, וכל הצוות הענק שמעורב בהפקה. מומלץ כמובן למעריצי הארי פוטר, ולחובבי קולנוע, אבל כל אחד יהנה מהביקור. 

הארי פוטר האולפנים בלונדון

הסיור בין הסטים אינטרקטיבי בחלקים מסוימים וכולל שלל אפקטים, הדגמות ומלמד המון על מאחורי הקלעים והפקת הסרטים. תוכלו כמובן לשתות בירצפת, או להצטייד בשרביט משלכם בחנות המזכרות היקרה להחריד. הסיור מקסים ומהנה, ממליצה להקדיש מספר שעות ולהגיע עצמאית למי שלא חושש להסתבך עם התחבורה הציבורית (זה ממש קל). היה כיף לסיים את הטיול עם החוויה הזאת. חזרנו למרכז לונדון לשיטוט קצר בכיכר פיקדילי והסביבה לפרידה מלונדון, עד הפעם הבאה! 

סטודיו הארי פוטר לונדון

המלון שלנו

מילה על המלון שלנו: המלצה חמה על המלון K+K Hotel George Kensington  נכון, הוא לא הכי במרכז, אבל הוא דקה מתחנת הטיוב Earls court שכמעט כל קוי הרכבת התחתית עוברים בה. המלון נקי ונעים, החדרים מרווחים יחסית, יש בה גינה פשוט מעלפת שכיף לשבת בה ולנוח קצת לפני עוד יום גדוש, או בסיומו. ארוחת הבוקר טובה ומספקת, ומעל הכל: השירות פשוט נפלא! אנשי הקבלה מקסימים ושירותיים ומוכנים לעזור עם כל שאלה או בקשה, הצוות בחדר האוכל נעים ויעיל. זה לא המלון הכי שיקי, או הכי מפנק, אבל הוא ממש נעים ובמחיר סביר מאוד.

מלון בלונדון

זהו לונדון, נעמת לנו מאוד. כמובן שהתאהבתי ואני מתכננת לשוב בקרוב. יש עוד לעיר כל כך הרבה מה להציע. לא הגענו לקמדן, נוטינג היל, שורדיץ', צ'לסי או המפסטד היט',  יש עוד כל כך הרבה פארקים יפים, מוזיאונים, הצגות, שווקים, סיורים מרתקים ומה לא. יש בשביל מה לחזור. לונדון כן מחכה לי!

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

האי קאפרי

טיול בדרום איטליה

חבל קמפניה שבדרום איטליה הנו אחד המקומות היפיםבארץ המגף. שילוב מושלם של נופים מרהיבים, אוכל טוב ואנשים מקסימים

אגם בלאה רומניה כביש הטרנספגרשן

רומניה עם ילדים

רומניה היא ביצת ההפתעה שלי. גילינו ארץ מקסימה, טבע יפה, עיירות וכפרים. מושלמת לטיול משפחתי.  חלקו הראשון של הטיול שלנו.

טטרנסקה לומניצה סלובקיה

סלובקיה – טיול משפחתי ראשון

סלובקיה היתה הטיול המשפחתי הראשון שלנו. התרגשנו מאוד מכל דבר, וזו היתה חוויה נפלאה. סלובקיה מושלמת לאוהבי הטבע ומתאימה מאוד לטיול עם ילדים.

8 תגובות

  1. נועהלה איזה פוסט משגע !!! כמה טוב שהצלחתם לטוס ולחגוג , יופי של תמונות ועדכונים מהשטח .
    חגיגה לעיניים. דרך אגב, ישנתי כבר בכמה מלונות של k+k ותמיד היו מוצלחים, איזה כייף שגם בלונדון.

    1. תודה מירבוש אהובה!
      איזה כיף שאהבת. לא הכרתי את המלונות, בהחלט אחפש גם בערים אחרות. תענוג!

  2. תודה נעה! באת לי בול בזמן.
    תמונות מופלאות ואחלה המלצות.
    לגמרי מאמצת את רובן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג