חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חופשה בערבה – סופשבוע חלומי

שמורת נחל שיזף

סופשבוע חלומי בעין יהב- חופשה בערבה התיכונה

הקיץ הזה כולנו בארץ. מטיילים מצפון ועד דרום, מגלים פינות מוכרות וחדשות. החופשה המשפחתית שלנו בחו"ל התבטלה בעקבות הקורונה, ובמקומה אנחנו משתדלים למלא את הקיץ שלנו בטיולים וחופשות קצרות, לבד ועם חברים. לא התלבטנו הרבה כשחברים טובים הציעו לנו להצטרף אליהם לסופשבוע ארוך במושב עין יהב בערבה התיכונה. 

מטע תמרים בעין יהב

נווה מדבר

מושב עין יהב שייך למועצה האזורית הערבה התיכונה. זהו מושב ותיק ומבוסס, שרוב תושביו עוסקים בחקלאות. בשנים האחרונות כמובן שגם התיירות התפתחה כאן וצצו להם צימרים ואטרקציות באזור. הרומן שלנו עם עין יהב נמשך כבר שנים בזכות חברה שגדלה במקום. אנחנו מצטרפים אליהם לחופשות מאז שהילדים נולדו ואוהבים מאוד את המקום והאנשים. 

עין יהב

כמה חם פה

חופשה בערבה בקיץ זה דבר נפלא, אבל תתכוננו מראש לחום ששורר פה ביולי אוגוסט. אז מה עושים? רובצים בבריכה המון, נהנים יחד בצימר הממוזג, ומחכים לשעות הערב בהם אפשר קצת להוציא את האף ואפילו לטייל בכיף. אנחנו לקחנו צימרים פשוטים ונקיים אצל משפחת ויינשטיין. החדרים נעימים ממוזגים ויש בהם חדר גדול לילדים (לנו יש שלושה), חדר פרטי להורים, מטבחון מאובזר, ושירותים ומקלחת משותפים. לצימרים יש מרפסת רחבה ונעימה.  גיתית ואריק מארחים מקסימים ומכל הלב.

צימרים בעין יהב
צימרים בעין יהב

מבלים בבריכה

אין ספק שאת מרבית זמננו בילינו בבריכה. לצימריסטים יש שעות משלהם וגם לתושבי המקום. הבריכה ענקית, וגם הדשא מסביב, מושלם לימי הקורונה וגם בימים רגילים. במתחם הבריכה תמצאו גם בר/ מסעדה : דק בר. יש פה הכל! המבורגרים (גם צמחוני!) סלטים, פסטות ושניצלים, וגם מנות קצת יותר מתוחכמות. בדיוק מה שצריך ליד הבריכה. המסעדה פתוחה גם בשעות שהבריכה סגורה. 

בריכת עין יהב
בריכת עין יהב

סיור שקיעה וחיפוש עקרבים

אין ספק שגולת הכותרת של החופשה היתה סיור מודרך עם חברת פעימות מדבר.  הסיור הנו ברכבי גולף ובנהיגה עצמית (חלק גדול מהכיף), ובהדרכה מקצועית. טל המדריכה לקחה אותנו לסיור מטריף בסביבה בדיוק לקראת השקיעה. שעה מושלמת להתפעל מהנוף המדברי הקסום ומשקיעה משגעת. את הסיור פתחנו בעצירה בתצפית על סכר ומאגר נקרות,  שאחרי הגשמים שירדו השנה מלא ומרשים. 

תצפית מאגר נקרות

הקשבנו להסברים של טל בעניין והתפעלנו מהשקיעה המהממת ומהמאגר שלרגלי התצפית. המאגר נבנה כדי לאגור את מי השטפונות , ולהגן על המושב מפני הצפות. לא הספקנו לרדת למטה, אבל בימים נעימים זה בטח תענוג לשכשך רגליים במים.

תצפית מאגר נקרות
שקיעה מרהיבה בערבה
רכבי הגולף של פעימות מדבר
רכבי הגולף שלנו מחכים לנו וברקע שקיעה קסומה

עדכון  פעימות מדבר סגרו את המיזם שלהם ואינם מציעים יותר סיורים. טל סקר המדריכה יצאה לדרך עצמאית והיא מציעה סיורים. צרו קשר עם חברת "טל במדבר" לפרטים נוספים 052-3666570

נחל שיזף

מכאן המשכנו לשמורת נחל שיזף. נסענו לנו ברכבי הגולף,  שערנו מתנפנף ברוח הנעימה שנושבת כאן בשעות הערב, ולרגע הרגשתי שאני נוסעת לי ברחבי הסוואנה באפריקה. מרחבים עצומים נפרסים סביבנו, קימורי גבעות מסביב והרי ירדן מרחוק. צבעי מדבר משגעים נצבעים בצבעי שקיעה. 

שמורת נחל שיזף בערבה
שמורת נחל שיזף
נחל שיזף

תה תמרים ועוגיות במדבר

עוצרים את רכבי הגולף על יד עץ השיזף ופורסים מחצלות באדיבות פעימות במדבר. טל מכינה לנו תה טעים עם פרעושית המדבר, עשב תה שמוסיף ארומה מיוחדת, ומכבדת אותנו בתמרים מהערבה ועוגיות טעימות. תענוג. אנחנו מטפסים על ג'בלאות לידינו ומתפעלים מצבעי המדבר בשקיעה ומהנוף המרהיב שנשקף מסביב. הרי ירדן מתנשאים מרחוק, והערבה פרוסה לרגלינו. שלווה ושקט מדברי עוטפים אותנו.

נחל שיזף בערבה
שקיעה בנחל שיזף

עקרבים זוהרים בחושך

כשהחושך יורד אנחנו מתקפלים וחוזרים מעט אחורה לחניון ה"זיל". החניון נקרא כך על שם רכב ישן של הצבא הרוסי. המשאית הישנה היתה שייכת לצבא האדום ונלקחה שלל בידי צה"ל והוצבה בערבה כמטרה למטרות אימונים. טל סיפרה לנו על בן הישוב ששיפץ את הרכב הישן וגרר אותו לחניון הלילה, לימים הצעיר נהרג והחניון הוא גם מעין פינת הנצחה עבורו.  

בשטח הזה אנחנו יוצאים לחפש עקרבים. מצויידים בפנסי אולטרה סגול, אנחנו הולכים זוגות זוגות בחושך. לאט לאט מגלים עוד עקרב ועוד אחד. ראינו לא מעט עקרבים צהובים אותם גילינו בזכות הפנסים המיוחדים. ואיך העקרבים זוהרים בחושך? בזכות חומר מיוחד המצוי בשיריון שלהם. אין ספק שזו חוויה מיוחדת.

סיור לילי במדבר חיפוש עקרבים
קרדיט צילום: ניצן חרמוני

לסיום נהננו משמיים זרועי כוכבים וטל נתנה הסברים על הכוכבים שמעלינו. שביל החלב כל כך בולט ויפה בחושך הזה. זה היה פשוט מרהיב.  הסיור היה סיום מושלם לחופשה קצרה ונהדרת. תודה לטל ולכל צוות פעימות מדבר על סיור מושלם. 

עדכון:  פעימות מדבר סגרו את המיזם שלהם ואינם מציעים יותר סיורים. טל סקר המדריכה יצאה לדרך עצמאית והיא מציעה סיורים בסביבה. צרו קשר עם חברת "טל במדבר" לפרטים נוספים 052-3666570

איפה אוכלים?

אנחנו הכנו ארוחות בוקר בצימרים. ניתן להצטייד בסופר בכניסה ליישוב. חלק מהארוחות אכלנו בחוץ ובחלקן הזמנו אוכל מוכן ואספנו אותו בעצמנו. על הדק בר בבריכה כבר המלצתי, להלן עוד  כמה המלצות: 

  • פיצה טריילר–  שגיא חרמוני גר בעין יהב מאז ומתמיד, ומכין פיצות מעולות. הפיצה טריילר עברה מעין יהב לכפר האמנים בצוקים. הפיצות טעימות ממש, ולרגע חשבנו שאנחנו באיטליה!
  • הקובה של דלית–  במושב ספיר הקרוב מכינה בביתה דלית תבשילים מהמטבח הכורדי. אנחנו הזמנו קובה סלק. מרק טעים ממש. דלית מכינה סירי מרק מוכנים או קובות קפואות לטיגון או בישול בבית. לנו זה סגר ארוחת שישי נהדרת.
  • הג'חנון של נטע- ג'חנון ביתי טעים – הזמנו בשבת בבוקר והיה מצוין. טלפון להזמנות: 052-2961481            
פיצה טריילר בעין יהב
פיצה טריילר בהכנה

אטרקציות נסופות באזור

אתרים נוספים ואטרקציות באזור  שלא הספקנו הפעם: 

  • חוויה מוטורית- נהיגת שטח מרגשת בליווי מדריך.
  • שוקוליטלי- סדנאות שוקולד חוויתיות.
  • חוות האינטילופות במושב צופר –  מקסים! מתאים מאוד עם ילדים. 
  • חוות התנינים  בעיר אובות  כרגע אין סיורים מודרכים במקום. 
  • דרך השלום  ומסלול החווארים – מסלול טיול רכוב ונגיש. נסיעה בנופי הערבה על גבול ירדן,  תצפית על האזור וטיול בין סלעי חוואר. הכניסה לכביש משער הכניסה למושב עידן.
  • כפר האמנים צוקים –  בלב הישוב צוקים. כפר אמנים שהיה פעם האחזות נח"ל פועל היום כפר אמנים החיים ויוצרים באזור.  בסופי שבוע, חמישי שישי וערבי חג ניתן להגיע למקום ולהתרשם.
  •  מסלול טיול נחל ברק – למיטיבי לכת. מומלץ בעונת החורף או בימים נעימים. מסלול חווייתי ויפה הכולל גם טיפוס ביתדות וסולמות. 

לאפשרויות רבות  נוספות כנסו לאתר תיירות הערבה.

שקיעה בערבה

פספסתי אתר? אטרקציה? מקום לינה שווה? כתבו לי ואוסיף

כתבו לי

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

האי קאפרי

טיול בדרום איטליה

חבל קמפניה שבדרום איטליה הנו אחד המקומות היפים בארץ המגף. שילוב מושלם של נופים מרהיבים, אוכל טוב ואנשים מקסימים. מתאים לטיולים במיוחד בסתיו ובאביב

פריז עם אהובתי- או איך נולד לו חלום שגרם לי להצמיח כנפיים

טיול בת מצווש וטיול 40 בפריז המהממת. מה עוד אפשר לבקש? בעקבות החופשה המושלמת הפכתי למתכננת טיולים ונולד לו הבלוג

סתוניות בתל גודד פארק בריטניה

טיולי סתיו בארץ

עונת הסתיו מושלמת לטיולים בארץ. אספתי שלוש המלצות לטיולי סתיו קסומים ואתרים בארץ מצפון ועד דרום. צאו לטבע!

7 תגובות

  1. הבחירה בערבה התיכונה לא שגרתית ומאפשרת חופשה אמתית בלי ההמונים מסביב. נראה קסום. רק העקרבים קצת מפחידים אותי (כמי שחוותה עקיצה מהסרטים כילדה).

    1. אכן לא הבחירה הראשונה והטבעית. גם אני מעדיפה תמיד ירוק. אבל אוהבת לגוון, ובעיקר בתקופה הזו זה מתאים ממש. נשמע מפחיד עקיצה מעקרב. את צריכה אולי חוויה מתקנת. תודה זיוה.

  2. וואו, אני מתה על המדבר בכלל ועל הערבה בפרט, והצלחת לחדש לי! נראה כמו חופשה מנותקת, מנקת ראש כמעט במימד אחר. רצה לבדוק אם יש מקום..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג