חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריד – חמש סיבות להתאהב בך

אולה מדריד! כמה שאת מדליקה

מדריד היתה טובה אלינו ממש מהרגע הראשון. התאהבנו בקצב, באוכל, ברחובות, ובעיקר באנשים החמים והחביבים. הגענו אליך לביקור חורפי, ואני בטוחה שעוד נחזור. ועד אז חמש סיבות להתאהב במדריד:

מספר 1- האוכל!

טאפאסים, שווקים ומסעדות

האוכל הוא ללא ספק ה-כוכב של הביקור שלנו במדריד. טוב זו לא חוכמה כי מבחינתי אוכל זה תמיד הדבר הכי חשוב. אבל, לא בכל עיר האוכל כל כך טעים ומשובח. במדריד תמצאו שווקים עם טאפסים טעימים, בלי סוף בתי קפה, מסעדות וטאפאס ברים. תכלס רוב הזמן נשנשנו ואכלנו.

ההמלצה חמה שלי: קחו סיור אוכל. אנחנו לקחנו סיור אוכל מחוץ למרכז המתוייר, החלטה שהתגלתה כמוצלחת במיוחד. המדריך המקומי החמוד שלנו- ראול, לקח אותנו לסיור טעימות דרך שש תחנות קרובות, בשכונה די בורגנית וחביבה לא רחוק מהמרכז. טעמנו המון מנות טעימות. הסיור מתאים לקרניבורים, אך ניתן למצוא תחליפים לצמחונים.

זה הסיור שלקחנו: The Original Madrid Tapas Crawl

מסעדות מומלצות

המלצה חמה למסעדה: La Musa Latina ברובע לה לטינה. המסעדה ממוקמת בכיכר מקסימה, האוכל טעים, אווירה מגניבה והמקום מעוצב וחמים. ועוד המלצה שווה: Le Coco המסעדה ממוקמת בשכונת צ'ואקה, לא רחוק משוק סן אנטון המקורה. מסעדה ממש כיפית, עם טאפאסים טעימים ובעיקר דלי ענק של חמאה מעולה שנחת על שולחננו יחד עם בגט, והיה ההיי לייט של הארוחה.

בתי קפה מומלצים

Café de la Luz בית קפה מקסים בשכונת מלסניה, עיצוב וינטג' וארוחת בוקר כיפית. 

Harina רשת בתי קפה עם ארוחות בוקר טעימות. 

Ojalá בר, בית קפה ומסעדה מעוצב ומדליק ממש בשכונת מלסניה. אנחנו אכלנו שם ארוחת בוקר טעימה, ושווה לשבת שם בכל שעה. בקומה התחתונה יש באר המעוצב בסגנון חוף ים, גימיק חביב ומאוד אינסטגרמי. היה סגור בבוקר. כנראה נפתח לקראת הצהרים- ערב. 

שווקים: שוק סן מיגל המקורה. ממליצה בחום להגיע לקראת הצהרים ולשלב טעימות של שלל מנות טאפאס שוות ולשתות כוס יין או קאווה ולהמשיך בטיול בעיר.

שוק נוסף הוא שוק סן אנטון בשכונת צ'ואקה. 

Ojalá בר במדריד

מספר 2- אמנות רחוב

מדריד מלאה באמנות רחוב יפה, צבעונית ושמחה. השכונות שבהם ניתן למצוא הכי הרבה ציורי קיר הם מלסניה Malasaña , צ'ואקה Chueca, ובעיקר לוואפייס Lavapies (ואמבחדורס שהינה חלק מ Lavapies) .אנחנו לקחנו סיור אמנות רחוב בלוואפייס עם חבייר, אמן חובב מקומי . הסיור היה די קצר ומהיר, אך לא היינו מגיעים לאותם מקומות בלי המדריך. ההסברים שלו לגבי השינויים שעוברות השכונות והביטוי שלהם באמצעות הגרפיטי היו מעניינים.

מספר 3 - שכונות ורחובות בעיר

במדריד אמנם מספר כיכרות מרכזיות מפורסמות כמו פוארטה דל סול  ופלאזה מיור, אבל בעיניי היופי של מדריד טמון דוקא בשיטוט ברחובות הצדדיים ובסמטאות. במדריד תפגשו בניינים מרשימים לצד רחובות עתיקים, שכונות מתחדשות עם המון ציורי רחוב צבעוניים.

אנחנו הכי אהבנו לשוטט בצ'ואקה בה היתה הדירה החמודה שלנו, וגם במלסניה הצמודה אליה, וכמובן בשכונת לה לטינה מלאת הקסם. בלה לטינה תמצאו חוץ מבניינים יפים ועתיקים, שלל בתי הקפה וטאפס בארים שווים. ממליצה לבקר גם בשכונת קורטס, בה נמצאים המוזיאונים הידועים של מדריד, ולה רחובות פחות מתויירים אבל ממש לא פחות מקסימים.

מספר 4- פארק בואן רטירו Parque de El Retiro

נכון שהגענו בעונה קרירה בה רוב העצים בפארק כבר עומדים בשלכת, אבל גם לזה יש קסם מיוחד. הפארק הענק מזמין וכיף לשוטט בו ולנוח מעט בין שופינג, לאוכל, לעוד סיור והליכות בלתי נגמרות בעיר. הפארק מלא בשבילים מזמינים ובערוגות פרחים מטופחות. תוכלו גם לשוט בסירה באגם שבמרכזו. אל תפספסו את ארמון הזכוכית המרשים שבפארק.

מספר 5- אחרון חביב: ארמון המלך והגנים

הסיבה החמישית היתה אולי אמורה להיות מוזיאונים, כי מדריד ידועה במוזיאונים האיכותיים שלה. אבל ממש לא היינו במוד של אמנות הפעם. כך יצא שבעצם האתר היחידי בו ביקרנו במהלך החופשה שלנו היה ארמון המלך. הסיור בארמון היה חביב ביותר, והיות וזהו הביקור הראשון שלנו בארמון כמובן שהתלהבנו. פנים הארמון והתצוגות שבו מרשימות, והסיור בין החדרים (באמצעות אוזניות) מעניין למרות ולא בזכות ההסברים שהיו מעט משמימים. ממליצה לא לוותר על טיול קצר בגני סבטיני המקסימים הסמוכים לארמון.

אז אלו חמש סיבות שבגללן התאהבתי במדריד. אבל כמובן שהיו עוד המון דברים שאהבנו. התאהבנו במיוחד בקצב של העיר, באנשים הנחמדים, ובאווירה הנהדרת. 

עוד כמה המלצות לדרך:  אל תפספסו מופע פלמנקו. אנחנו יצאנו למועדון אותנטי ומסורתי בהמלצתו של עופר קידר מהבלוג המצלמה מוסיפה חמישה קילו (נעזרנו בפוסט שלו ובהמלצות נהדרות נוספות). המופע מתקיים במועדון מעט מרוחק ממרכז העיר אליו הגענו בתחבורה ציבורית ומעט הליכה . המופע היה מרשים מאוד, מרגש ועוצמתי. הקרבה לבמה יוצרת אינטימיות בין הלהקה המוכשרת לקהל. ניכר באמנים שהם נותנים את הלב ואת הנשמה, ובהחלט נראה שהם נאמנים למסורת העתיקה. גם האוכל במקום טעים כך שניתן לשלב ארוחת ערב במועדון. בהחלט חוויה שנזכור. המופע במועדון  Tablao Flamenco La Quimera  מומלץ להזמין  מקום מראש בטלפון או באתר.  

 

מדריד בכריסמס

מדריד נהדרת גם בחורף. אנחנו הגענו ממש לפני הכריסמס. האווירה היתה חגיגית, האורות מנצנצים, וכל העיר היתה מקושטת. החנויות מלאות בקישוטי חג המולד ויש אפילו שוק חג מולד חביב בפלאסה מיור. העיר היתה צבועה בצבעי שלכת מקסימים ואפילו לא היה יותר מידי קר.

שוק חג המולד במדריד

לסיכום: מדריד היתה נפלאה. נשמח לחזור לביקור חוזר בעיר התוססת הזאת. המלצה חמה: צאו מהרחובות הראשיים והכיכרות המרכזיות. תגלו את השכונות המקסימות של מדריד, את הסימטאות והכיכרות הקטנות החבויות בעיר. התענוג מובטח.

 

תוכלו לקרוא על מדריד גם בפוסט של יפעת כהן על מסלול טיול בעיר. 

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

האי קאפרי

טיול בדרום איטליה

חבל קמפניה שבדרום איטליה הנו אחד המקומות היפים בארץ המגף. שילוב מושלם של נופים מרהיבים, אוכל טוב ואנשים מקסימים. מתאים לטיולים במיוחד בסתיו ובאביב

פריז עם אהובתי- או איך נולד לו חלום שגרם לי להצמיח כנפיים

טיול בת מצווש וטיול 40 בפריז המהממת. מה עוד אפשר לבקש? בעקבות החופשה המושלמת הפכתי למתכננת טיולים ונולד לו הבלוג

סתוניות בתל גודד פארק בריטניה

טיולי סתיו בארץ

עונת הסתיו מושלמת לטיולים בארץ. אספתי שלוש המלצות לטיולי סתיו קסומים ואתרים בארץ מצפון ועד דרום. צאו לטבע!

20 תגובות

  1. מדריד משגעת וההמלצות שנתת ממש שוות החל מהשכונות עם אומנות רחוב, השווקים ועד המסעדות ובתי הקפה. אני מכירה הרבה מהן, עשה לי חשק לחזור.

    1. תודה רבה עופר. נעזרתי המון בפוסט ובהמלצות שלך לפני שטסנו. אוהבת מאוד את הבלוג שלך, ואת הצילומים הנהדרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג