חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חופשת בנות חלומית בעמק יזרעאל

טיול בגליל התחתון

טיול סתיו בעמק יזרעאל והגליל התחתון

בבקתת אבן ציורית שנבנתה בינות עצי זיתים וגפנים, בתמונת נוף פסטורלית, אכלנו את סלסילת הפיקניק המפנקת שלנו. שמש סתווית נעימה צבעה הכל בזהב. בשקט כפרי שעטף אותנו והירוק סביב, הרגשנו לרגע בחופשה בטוסקנה. 

כרם בציפורי

טיול בנות בצפון

לפני כמה חודשים עלה בראשי רעיון: טיול בנות, רק אימי אחותי ואני בעמק יזרעאל והסביבה. אמא שלי נולדה בקיבוץ בעמק וחשבנו לטייל קצת באזור. לאט לאט צצו להם עוד ועוד רשומות על טיולים איטיים בעמק יזרעאל ובאזור ציפורי, והחלטתי שאת התכנית הזו אנחנו פשוט חייבות להוציא לפועל. 

אחרי שנתקלתי כמה פעמים בתמונות של דירת אירוח משגעת בקיבוץ הסוללים – עליית הגג של ג'וד, ידעתי ששם אנחנו עומדות להתארח!

עליית הגג של ג'וד

עליית הגג של ג'וד צימר בקיבוץ הסוללים

דירת אירוח וגלריה - שניים באחד

דירת האירוח של ג'וד היא פשוט רעיון גאוני. צימר קסום בו תוכלו להתארח בין פריטים ורהיטים משגעים, את כולם תוכלו לרכוש אם תרצו. הכל פה למכירה!  פינת אוכל מעשה ידי הבעל להתפאר, או שולחן וינטג' מטריף שגו'ד יצרה.  גופי תאורה, תמונות, שידות, שולחנות ופריטי וינטג' מיוחדים. ג'וד בוחרת את הפריטים באהבה ובקפידה ובין אירוח לאירוח מתקיימות כאן מכירות. אנחנו אהבנו הכל וכמובן שלא חזרנו הביתה בידיים ריקות. 

עליית הגג של גו'ד הסוללים

בדירה מטבח מאובזר, פינת אוכל וסלון, שני חדרי שינה שיכולים להכיל עד ארבעה מבוגרים, ומרפסת מקסימה. אנחנו הרגשנו לגמרי בבית מיד. הכל נוח, נעים ומזמין. הדירה היתה גולת הכותרת של הטיול ובהחלט חשוב להרגיש נעים ולהנות במקום האירוח בעיקר בימי קורונה. את שעות הערב העברנו בנעימים בדירה. 

אז מה עושים באזור?

העמק יפהפה בתקופה זו, ואנחנו התמקדנו באזור צפון העמק על גבול הגליל התחתון. זהו אזור משגע ביופיו, שופע טבע, נופים, גלריות, עסקים קטנים ומשפחתיים ומקומות מלאי קסם. תוכלו לטייל כאן מספר ימים ועדיין לא להספיק הכל.

אחד הדברים היפים שגילתה לנו הקורונה הוא הטיול האיטי, המקומי. טיול המתבסס על תיירות ויזמות מקומית. תיירות הפנים התפתחה מאוד השנה. ולמי שמחפש טיולי בוטיק מלאים בקולינריה טובה, אמנות וטבע, זה פשוט תענוג.

סתווניות בשמורת אלוני אבא

טיולים בטבע

יער ציפורי

נחל ציפורי

נחל ציפורי זורם מהרי נצרת לנחל קישון. לאורכו הוסדרו בכמה מוקדים באזור שבילים נוחים לטיול קליל ולספורט כמובן. אנחנו בחרנו לצעוד בטיילת הנוחה היוצאת מקיבוץ הסוללים. שביל נחל ציפורי הוכשר על ידי קק"ל, אורכו כקילומטר והוא עובר לצד הנחל בחלקו ובתוך יער ציפורי לכיוון הישוב שמשית. אם תרצו לבקר בעוד מקומות ליד הנחל תוכלו לטייל גם בטיילת שליד הכפר כעביה, או להגיע למעין עין יבקע. אנחנו לא הספקנו הפעם. את הטיול שלנו לצד הנחל עשינו ממש בשעה שלפני השקיעה, היה פשוט יפה ורגוע, ובאמצע השבוע היו בעיקר תושבי הסביבה שיצאו לטיול רגוע, צעידה או רכיבה על אופניים בשביל. 

טיול בנחל ציפורי
טיול בנחל ציפורי

שמורת אלוני אבא

את הטיול שלנו פתחנו בשמורת הטבע אלוני אבא. שמורה קטנה ומקסימה של רשות הטבע והגנים. אין כאן חובת רישום מראש. באמצע השבוע היינו פה כמעט לבד. אני יכולה רק לשער שבסופי שבוע עמוס פה מאוד, כדאי לקחת בחשבון. השמורה הקטנה בעונה זו ירוקה כולה. זוהי שמורה טבעית של עצי אלון התבור. היער מקסים, השביל נוח להליכה אך אינו מתאים עם עגלות ואינו נגיש. ניתן לעשות כאן פיקניק בחיק הטבע ולפרוס שמיכה או מחצלת. השביל המסומן יוביל אתכם אל אחו פתוח. כרכומים לבנים מנקדים את הירוק בעונת הסתיו ובחודשי החורף בוודאי יפרחו כאן רקפות וכלניות. שימו לב איפה אתם דורכים,  בשטח רועות גם פרות חביבות.

פרה רועה בשמורת אלוני אבא
כרכומים בשמורת אלוני אבא
שמורת אלוני אבא

אתרי טבע ומורשת

אנחנו הגענו ליומיים באזור המשגע, אם תשהו כאן כמה ימים, תוכלו לטייל בעמק המעיינות, בכרמל, או בגליל התחתון. יש שפע של מסלולים ואתרי טבע. אל הגן הלאומי ציפורי הגענו בסוף היום, ולא היה לנו הרבה זמן. אני ממליצה להגיע עם מדריך או לתאם מול הגן הלאומי הדרכה, כדי להנות ולהתפעל מהמקום וגם ללמוד עוד פרטים על העבר העשיר של האתר והאזור. הכניסה מותנית בהרשמה מראש באתר של רשות הטבע והגנים. תוכלו גם לבקר בגן הלאומי בית שערים. 

הגן הלאומי ציפורי רשות הטבע והגנים

פסיפס בגן הלאומי ציפורי
פסיפס שהתגלה בבית דיוניסוס היווני בציפורי
התיאטרון בגן הלאומי ציפורי
התיאטרון בציפורי
תצפית מראש המצודה בגן הלאומי ציפורי
הנוף שנשקף מהמצודה בציפורי
פסיפס בבית הכנסת בגן הלאומי ציפורי
רצפת פסיפס שהתגלתה בבית הכנסת בציפורי
הגן הלאומי ציפורי
תצפית מהמצודה

יזמות מקומית

אחד הדברים שבולטים יותר מכל באזור הזה הוא פריחת העסקים הקטנים ויזמות מקומית. בציפורי עצמה תוכלו לבלות מספר ימים ולא תספיקו לגלות את כל העסקים הקטנים והיזמים ביישוב. בעמק יזרעאל ובגליל התחתון תוכלו למצוא אינספור גלריות, חנויות בוטיק, עסקים קטנים בכל תחום אפשרי ובקלות תמלאו את זמנכם. אני מביאה כאן את ההמלצות שלי מהחוויות שצברנו ביומיים שטיילנו באזור. ברור לי שעוד אחזור. 

מקום השראה אלוני אבא

מקום השראה אלוני אבא

מקום השראה ביישוב אלוני אבא כשמו כן הוא: מלא השראה. המקום משלב בתוכו גלריה, סטודיו של אמניות מקומיות, חנות עם פריטים מעלפים ובית קפה מקסים עם חצר רחבת ידיים. את המקום הקימו שירלי ברלב ויפעת גולן. אמניות מקומיות שחלמו ליצור ולהציג את העבודות במקום משלהן. הן שכרו חדרים בבית טמפלרי מקסים ובין לבין חלמו למלא את המקום באמניות נוספות וליצור קהילה חיה ונושמת. בזמן שאנחנו ביקרנו הוצגה שם תערוכה של לילך ליבריך בן יעקב. אמנית מעמק יזרעאל שעבודותיה הצבעוניות הן שיר הלל לעמק ושדותיו ולנופי ילדותה של האמנית. 

תערוכה בגלריה מקום השראה

הביקור במקום היה פשוט קסום. הגענו אחרי הטיול בשמורת אלוני אבא הסמוכה. הזמנו סנדוויצ'ים טעימים (מה שנשאר במטבח) ועוגות בחושות מעולות מעשי ידיהן של יפעת ושירלי. ישבנו בחוץ בשמש הנעימה באחת מפינות הישיבה הפזורות בחוץ. מושלם לימי קורונה, באוויר הפתוח ובריחוק הנדרש. בין לבין הצצנו בחנות היפהפייה בה תוכלו לרכוש חפצים יפים לבית, אמנות מקומית, תכשיטים ועוד. כמובן שלא יצאנו גם הפעם בידיים ריקות. נהנינו מהתערוכה ומהמבנה היפה ומשיטוט בין החדרים המשמשים כסטודיו ומקום לסדנאות הנערכות במקום. תענוג צרוף. לשעות פתיחה ומעקב אחרי תערוכות חדשות וסדנאות היכנסו לאתר האינטרנט של המקום.

מקום השראה

ציפורי - קסם של מקום

אחרי שנת לילה נהדרת ובוקר רגוע בצימר המקסים, וכמה רכישות משגעות על הדרך, נפרדנו מהדירה ויצאנו ליום בילוי בציפורי.  תחנה ראשונה- ויקי גורשטיין המקסימה. בימים רגילים (זאת אומרת עד הקורונה), ויקי העבירה סדנאות בישול לטיני במטבח ביתה. כיום ויקי מכינה סלסילות פיקניק מפנקות עם ניחוחות וטעמים לטיניים איך לא. הגענו לאסוף את הסלסילה וקבלנו גם המלצה מושלמת ללוקיישן מופלא לפיקניק שלנו. זה מהפתיח- בקתת השביליסטים המושקעת בכרם של גל יונה. 

טעמים צקצה העולם - סלסילת הפיקניק של ויקי גורשטיין
סלסילת פיקניק של ויקי גורשטיין

סלסילת פיקניק בבקתת השביליסטים

הסלסילה של ויקי מגוונת ועשירה, עם טעמים דרום אמריקאים. יש בה שילוב מושלם של אמפנדס, מאפים טריים, מטבלים, סלט קינואה וירקות, ובגזרת המתוקים מאפינס ריבת חלב נהדרים . על כל אלו התענגנו בלוקיישן מטריף במיוחד: בקתת אבן מקסימה ששימשה בעבר כרפת הראשונה בציפורי. גל יונה, יזם צעיר שהחליט לייצר כאן יין משובח, שיקם ושיפץ את הבקתה הישנה לשימושם של ההולכים בשביל ישראל, במיקום ציורי ועוצר נשימה. הבקתה מאובזרת בכל מה שצריך, אפילו מפה לבנה עם רקמה על השולחן. רואים שחשבו פה על כל הפרטים. 

ויקי גורשטיין – טעמים מקצה העולם

Jonah Winery

בקתת השביליסטים של גל יונה ציפורי
בקתת השביליסטים של גל יונה ציפורי

ריש לקיש - בית בת אקולוגי

בית הבד האקולוגי בציפורי הוא מפעל משפחתי. איילה נוי מאיר מנהלת את בית הבד האקולוגי  בו עובדים כל בני המשפחה. בבית הבד מייצרים שמן זית אורגני איכותי בכבישה קרה באמצעות אבן ריחיים. על התהליך תוכלו לשמוע בסיור המלווה בטעימות בתיאום מראש. בית הבד בנוי בבנייה אקולוגית ומעוצב בצבעים חמים. במקום מוצעים למכירה גם סבונים, קוסמטיקה טבעית וחפצי נוי בעבודת יד. הגינה של המקום משגעת, שופעת צמחיה ופרחים. פה ושם פחי שמן שהפכו לעציצים, כלי עבודה ואפילו מכונית ישנה משולבים כאן לצבע ויופי. מסביב לבית הבד פינות ישיבה קסומות ומלאות אור וצבע. 

ריש לקיש בית בד אקולוגי 

בית בד אקולוגי ריש לקיש בציפורי
בית הבד ריש לקיש ציפורי

בחצר האחורית - גראז' סייל

לא רחוק מבית הבד, ממש מעבר לפינה מצאנו את המקום המושלם לחובבי וינטג', יד שניה ומציאות. בחצר, בהאנגר מקורה, אוספת מאירה צור חפצים שעברו מיד ליד, נתרמו על ידי משפחות שנפרדו מחפצים של אהוביהם, או תרומות של חפצים שלבעליהם אין עוד צורך בהם. וכידוע, הזבל של אחד, הוא אוצרו של אחר. ומי כמונו חובבות אוצרות.  כמובן שחזרנו הביתה עם עוד כמה פריטים שווים. 

בחצר האחורית – גראז' סייל 

בחצר האחורית גראז' סייל ציפורי
בחצר האחורית גראז' סייל ציפורי
בחצר האחורית גראז' סייל ציפורי

אז מה היה לנו פה? יומיים מושלמים. מזג אוויר נהדר של סוף נובמבר, אחרי הגשמים, הארץ כבר ירוקה ופרחי סתיו מקשטים את הטבע. שילוב מושלם של טבע, וינטג', אמנות, יזמות מקומית, אוכל טוב, ובעיקר זמן איכות עם אימי ואחותי. לציפורי עצמה יש עוד כל כך הרבה להציע. חוות סוסים, מחלבה, צימרים מפנקים, יקב, ויזמים בתחומים מגוונים. תוכלו להרכיב לכם כמה ימי טיול וחופשה נפלאה באזור. 

דברים טובים בשבילי ציפורי

עגלת קפה 79 בקיבוץ הסוללים

איפה אוכלים?

הימים ימי קורונה, כל המקומות פועלים על פי התו הסגול ובהתאם למגבלות. ממליצה לבדוק מראש שעות פעילות. 

טאנטי באצ'י בטבעון. מסעדה איטלקית. אנחנו הזמנו מהמסעדה ארוחת ערב והיה טעים מאוד. 

לימוזין מסעדת הבשרים הוותיקה ברמת ישי. 

מסעדת בלה מסעדה איטלקית בבית שערים. 

נדב קינוחים לחובבי הפחמימות. לחמים, עוגות, עוגיות וקינוחים לרוב ברמת ישי.

קפה 79 עגלת קפה בכניסה לקיבוץ הסוללים. פתוחה עד 17:00. אני חייבת לומר שאנחנו לא קנינו בסוף שום דבר. ניסינו להבין מה נשאר לקראת הסגירה והיחס היה פושר ואף קריר והחלטנו לוותר.  עם זאת העגלה נחשבת מומלצת בטיול באזור, ומי שרוצה קפה ומשהו מתוק ליד או סנדוויץ' זה בטח סוגר פינה. 

יקב שדות בשדה יעקב. כרגע מציעים במקום סלסילות פיקניק. ניתן לתאם סיור במרכז המבקרים בימים ללא מגבלות. 

 

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

פריחה בשביל המעיינות ביער עמינדב

טיולים במרכז הארץ

מדריך מפורט ומסודר לטיולים במרכז הארץ  על פי אזורים: בשרון, בגוש דן, הרי ירושלים ושפלת יהודה. המלצות לטיולים ופינות יפות בטבע

עין חמד

טיולי סתיו בארץ

עונת הסתיו מושלמת לטיולים בארץ. אספתי שלוש המלצות לטיולי סתיו קסומים ואתרים בטבע מדרום ועד צפון. צאו לטבע

גשר קארל בפראג

סופשבוע חורפי זוגי בפראג

שלושה וחצי ימים קסומים ורונמנטיים בפראג הקפואה. טיול זוגי בנובמבר. שפע של המלצות לעיר עתירת היסטוריה, רומנטיקה ויופי. 

16 תגובות

  1. נעהלה' – אין כמוך!
    ההמלצות שלך, הכתיבה ובעיקר הצילומים המשגעים, עושים חשק עז לצאת לטבע המופז…
    תודה שאת לוקחת אותי איתך!
    גאה ואוהבת,
    אמא.
    ??????????

    1. תודה אמא יקרה! במקום טיסה לחו"ל גיחה קצרה לטיול מופלא פה בארץ עם השותפות הכי הכי שיש

  2. כמה כיף לקרוא על העמק שלנו בעיניים שלך.
    תודה שהגעת אלינו ושכתבת עלינו, על העמק שכל כך צמא לאורחים שיגיעו לטייל ולהתארח.
    תודה נעה.
    מחכה לכן שוב ושוב!

  3. איזה טיול סתיו נפלא בעמק. נהניתי לטייל אתך במקומות המוכרים ובאלה שפחות. באימפריית התיירות של ציפורי טרם הייתי. הכל נראה רענן ומבטיח כל כך.

    1. תודה זיוה יקרה. ציפורי ממש אימפריית תיירות, יזמות ועסקים קטנים ומשגעים והאזור כולו קסום

    1. תודה רבה מלי! באמת אזור שאפשר לטייל בו בכיף ובנחת. תיירות מקומית ואיטית היא התגלית שלי השנה בארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג