חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין תינה – טיול מים לכל המשפחה

עין תינה

מים מים בששון - טיול מים בעין תינה

כבר המון זמן אני רוצה לטייל בעין תינה, ומשום מה בסוף בכל פעם נבחר מסלול אחר. לשמחתי סוף סוף הגענו לאזור הגליל העליון וחיפשנו מסלול מים קל וקצר. נתחיל מהסוף: המסלול הוכתר כמסלול מנצח. כולם התלהבו ונהנו ממש. לפני שהגענו חששתי קצת שלא יהיו מספיק מים במעיין לקראת סוף הקיץ, ויהיה קצת מאכזב, ולשמחתי התבדיתי.

עין תינה - עין נוטרה

מה? מי? מו? פרטים כלליים :

מתי? עין תינה (עין נוטרה) הוא מעיין הנובע כל ימות השנה. גם עכשיו בתחילת הסתיו עוד חם ומי המעיין מרעננים ונפלאים. בחורף כדאי לקחת בחשבון שהמעיין מלא יותר והמים גבוהים יותר, ומן הסתם פחות מתאים לשכשוך במים. אבל יפה זה בטוח. 

דרגת קושי: המסלול מתאים לכל גיל. תוכלו לטייל עם מנשא, או לעזור לקטנטנים שכבר צועדים לטפס במעלה המסלול בין אבנים וסלעים געשיים. נדרשת רמת כושר סבירה לטיפוס בין הסלעים אל מעלה המעיין ועד למפל. 

רטוב או יבש? תוכלו לבחור לטייל במסלול היבש (אבל למה?) או ליהנות ולשכשך במי המעיין במסלול הרטוב. בכל מקרה אחרי הבריכה הגדולה יחסית בתחילת המסלול וטיפוס קצר במעלה הנביעה, המים "נעלמים" מידי פעם, עד שתגיעו למפל, שהוא למעשה צינור דרכו מוזרמים מים עודפים המשמשים בחלקם להשקיית השדות של קיבוץ מעיין ברוך.

כמה זמן? המסלול די קצר, כקילומטר וחצי לכל כיוון. אבל כיף להתעכב במים או בפינה מוצלת. סך הכל זה תלוי בכם. אנחנו טיילנו כשעתיים בערך. 

מיקום: שימו עין תינה ב Wazw. המעיין נמצא סמוך לעמק החולה, דרומית לקיבוץ גונן, במורדות הגולן. מהחניה כמה דקות הליכה עד לתחילת המסלול. שימו לב כי המסלול אינו מוצל. הצטיידו בכובע מים וקרם הגנה כמובן. 

סלעים געשיים בעין תינה

טיול מים זה החיים

בקיץ השחון שלנו טיולי מים הם החיים.  בימות הקיץ החמים אין דבר כיפי יותר מטיול במעיין מרענן. עין תינה הוא מסלול נפלא מכמה סיבות: מדובר במסלול קצר יחסית, המים אינם קרים מידי, ומי שרוצה להירטב ממש יכול להיכנס מתחת למפל שבמעלה המעיין, או לטבול בבריכה שבתחילת המסלול.  

מפל הצינור בעין תינה
המפל בעין תינה

הצינור שממנו נשפכים מי המעיין כמפל שוצף נמצא בנקודה משגעת עם נוף מרהיב של עמק החולה והרי נפתלי.  המפל והנוף הנשקף ממנו מרהיבים. לא לחינם כולם אוהבים לצלם כאן, אכן מדובר בנקודה פוטוגנית ביותר. מעבר ללוקיישן היפהפה, תוכלו להנות מהמפל החביב ולהתרחץ להנאתכם. 

נוף עמק החולה מעין תינה

פכפוך המים, ריח תאנים ופרחי קיץ

אז מה היה לנו? מסלול מים מקסים. טיפוס לא קשה במיוחד. התחלה של שלכת מקסימה, רעש עדין של פכפוך מי המעיין וריח מתוק של עצי התאנה הגדלים מסביב. את הדרך חזרה למטה עשינו שוב במסלול הרטוב כמובן. בתחילת המסלול שתי בריכות חמודות עם דגים, וצל של עצי אקליפטוס. תמצאו כאן גם כמה שולחנות פיקניק בנקודת ההתחלה. יש לא מעט פחים מסביב, ועדיין מצאתי קצת לכלוך בתוך המים. בבקשה הקפידו לאסוף אחריכם שיהיה נעים לכולנו, ובטוח לבעלי החיים. 

לסיכום: המלצה חמה על המסלול. יחד עם זאת שימו לב: המסלול מאוד פופולרי ומוכר. מומלץ להגיע באמצע השבוע או מוקדם בבוקר. אנחנו הגענו בערב יום כיפור בשעות הבוקר המאוחרות והיה יחסית לא עמוס בכלל. כדאי למצוא זמן רגוע יחסית כדי ליהנות מהמסלול, גם אם זה אומר לחכות כמונו המון זמן לטיול המיוחל. בסוף זה שווה ממש! 

עין תינה
חצבים ליד עין תינה

ליד החנייה חיכה לנו שדה מקסים של חצבים. איזה כיף שהסתיו כבר כאן. שתהיה שנה טובה לכולנו.

ולפינת התכלס: רוצים תכנון טיול אישי בארץ או בחו"ל? פנו אלי

רוצים תכנית טיול מותאמת אישית?

צרו קשר

053-5295959
לחץ כאן

יכול להיות שתתעניינ/י גם בזה:

פריחה בשביל המעיינות ביער עמינדב

טיולים במרכז הארץ

מדריך מפורט ומסודר לטיולים במרכז הארץ  על פי אזורים: בשרון, בגוש דן, הרי ירושלים ושפלת יהודה. המלצות לטיולים ופינות יפות בטבע

עין חמד

טיולי סתיו בארץ

עונת הסתיו מושלמת לטיולים בארץ. אספתי שלוש המלצות לטיולי סתיו קסומים ואתרים בטבע מדרום ועד צפון. צאו לטבע

גשר קארל בפראג

סופשבוע חורפי זוגי בפראג

שלושה וחצי ימים קסומים ורונמנטיים בפראג הקפואה. טיול זוגי בנובמבר. שפע של המלצות לעיר עתירת היסטוריה, רומנטיקה ויופי. 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חולמת טיולים באינסטגרם

לתכנון טיול בהתאמה אישית

להרשמה לבלוג